Hoe lang blijft een horloge "nieuw"

Zal ik de tekst speciaal voor jou verduidelijken.

Het zou eigenlijk geen discussie moeten zijn. Feitelijk is een horloge nieuw als hij nog nooit verkocht is geweest aan de consument. Zo goed als nieuw is hij één seconde na verkoop. Bij het kleinste haarlijntje op de sluiting is hij niet meer zo goed als nieuw.

2 likes

Ja, nu snap ik het pas. Dank voor de verduidelijking. :wink:

6 likes

Ik nog niet. Een horloge als gift van een bevriende juwelier blijft dus nieuw :joy:

3 likes

Overbodige discussie. Iedereen weet wat nieuw is en wanneer men de boel probeert te flessen.
Waar ik ook een grafhekel aan heb, en dat gebeurt nogal eens, is rolex handelaren die 99% van hun voorraad verkopen als nieuw uit de stickers terwijl een groot gedeelte daarvan is gepolijst. Dat is in mijn ogen echt not done… maar gebeurt best vaak. Zeker 3 grote handelaren heb ik er zelf op mogen betrappen !

3 likes

Dat klinkt verontrustend, wat je zegt over die handelaren. Maar als horloges z.g.a.n zijn, hoeven ze die toch niet te polijsten en als het oudere gepolijste horloges zijn, dan zien de potentiële kopers dat toch aan de papieren? Een koper kijkt toch én naar de staat van het horloge én naar de papieren ? Dat soort praktijken zou dan toch niet opschieten voor die handelaren? :grin: Ik geloof wat je zegt hoor, alleen probeer ik te begrijpen wat ze er dan mee opschieten.:relaxed:

Was een tijdje geleden ook een bekende grijze handelaar die ook op dit forum zit, die een gedragen tweedehands horloge als nieuw uit de stickers aanbood.
Toen vielen er nogal wat mensen over me heen toen ik dat hier aankaartte en stelde ik me aan.

Wie het ook doet, het is gewoon bewuste misleiding.

7 likes

Je hebt groot gelijk: dat soort dingen kunnen niet! Daar kan geen discussie over bestaan in mijn ogen. Recht-door-zee, eerlijk zijn! DAT is de enige manier! :+1: :relaxed:

1 like

En zo zijn we weer terug bij de grootste dichter ooit!

Kleine jongen
Er zijn veel goede mensen
Maar slechte zijn er ook
Helaas, 't is waar
Je moet maar denken
Dat jij straks gaat beseffen
Dat eerlijk 't langste duurt
Geloof me maar

6 likes

Ja…mooi mens was dat! :slight_smile:

2 likes

Nummer geschreven naar aanleiding van een bezoek aan die Rolex handelaar van @Santa_Sangre denk ik

2 likes

En een prachtig klokkie had ie ook nog: gouden Datejust :+1: :sunglasses:

1 like

Haha!

Alles goed zo lang je niet aan de gevestigde orde komt toch? :smiley:

Weet je dit of denk je dit? Als je het weet, zou ik het zeker willen weten alvorens ik daar een horloge zou kopen. Best wel verneukeratief.

3 likes

Met jou eens: je moet het wel zeker weten; denken alleen is niet voldoende om ergens een ‘issue’ van te gaan maken, zeker niet op een forum, want dan breekt heel snel letterlijk de pleuris uit :smile:

Figuurlijk neem ik toch aan?

Naast het digitale karater van dit forum, is pleuris ook weinig besmettelijk.

3 likes

Ik weet het. ik ga dat uiteraard niet zomaar roepen. hij heeft het na mijn post ook verandert op zn site.

5 likes

Dat is niet best. Ik koop mijn horloges alleen van HF leden die ik ken en ben zeer selectief met grijze handelaren. Dit is waarom.

Dan zie je maar weer dat het de moeite waard was om het aan te kaarten! Heel goed gedaan! :+1:

Op enig moment heb je ze toch moeten leren kennen, toch ?

3 likes