In het begin veel verkocht en weer veel gekocht.
Maar laatste tijd is mijn collectie redelijk stabiel.
Denk wat meer na over mijn aankopen.
Maar de smaak is wel redelijk omhoog gegaan.
Vroeger was mijn duurste wel 200 gulden, nu is de goedkoopste €700,-.
Maar geniet er wel veel meer van door goede informatie wat ik wil.
En meer wat ik wil Flieger, duikers hebben overigens wel de voorkeur en een aantal nette horloges.
Tegenwoordig meer rust, puur omdat ik lang nadenk voor ik een horloge aanschaf. Ook als het gaat om een goedkoop horloge. Niet voor het geld, puur voor de rust
Ik koop in principe altijd met het idee om te houden - maar soms heb je een horloge om en heb je er gewoon niks mee is mijn ervaring. Een Sinn gehad en eigenlijk gelijk bij binnenkomst door dat het niks voor mij was - dus na 2 dagen in de verkoop. Maar de intentie was er! Bij elk horloge hoop ik weer dat het een blijvertje is òf dat ik iets leer over mijn smaak (bijvoorbeeld wat ik niks vind in de praktijk en waarom).
Mooi gezegd!
Ook mooi gezegd. MP lijkt een soort verzamelplaats voor onbeleefde mensen te zijn die bovendien niet kunnen lezen.
Eerlijkheidshalve heb ik nimmer een horloge verkocht! De flipperkoorts is bij mij nog niet toegeslagen
Paartjes jongens, paartjes
Heb er twee die ik niet verkoop de SKX en de Bb 58 .beide nu al een aantal jaren in bezit . Totaal nooit meer dan 3 horloges maar die derde is wel mijn flipperhorloge
Heb er nog nooit 1 weggedaan. Zal er eens over nadenken.
Tot er zonnebrand op het bandje komt, daar kan ik echt niet tegen.
Nog nooit een verkocht. Nu op 80+ horloges. Ik heb ze allemaal nieuw gekocht. Haal ze overal vandaan. Op 30% tot 70% van de list prijs. In het blauwe gedeelte zie ik prijzen staan die hoger zijn dan ik nieuw heb betaald. Heb de laatste twee maanden nu 4 horloges hier op het HF overgenomen. Van twee waren de leren bandjes nieuw/amper gedragen. Nog 4 horloges onderweg. Ik gooi de lederen/siliconen banden weg, vind het gewoon niet fris. Hou de gespen als er een logo op zit.
Lastige vraag.
rekenkundig gezien: een 10 jaar [1x 25 jaar - 1x 12 jaar - 1x 8 maanden - 1x 3 maanden].
Bezit dus een viertal horloges waarvan er 3 ‘blijvers’ zijn en 1tje [de Garmin] te zijnertijd [wanneer de software outdated geraakt is] vervangen zal worden door een nog slimmere versie.
note: 4 is voor mij de max.
En draag je ze allemaal op z’n tijd? Heb je een foto van je hele collectie? Ik ben wel benieuwd!
Ik geloof dat ik mijn eerste duurdere horloge en mijn GMT Master beide iets meer dan een jaar in bezit heb gehad. Daarentegen een veelvoud aan horloges binnen 2 maanden verkocht, met als hoogtepunt (dieptepunt) een Blumo ongeopend doorgestuurd naar de volgende eigenaar. Wat een hobby joh
Goeie strategie, ga ik ook eens proberen!
Yep, draag ze allemaal. Soms zin in bepaalde stijlen. Ik ga eens foto’s proberen te maken met de gehele collectie.
Ik zie dat ik niet alleen ben, thank God.
Tja… flipperen houd de hobby voor mij leuk.
Vaker wat proberen, doorverkopen en weer iets nieuws.
Ben nog niet zolang actief hier. Toch al aardig wat geruild of weggedaan.
Gemiddeld wel een paar maanden. Mij gshock heb ik het langst en denk dat die nooit weg zal gaan. Maar dat heeft meer met de verkoop waarde te maken🤣. Ding ziet eruit alsof die op uitzending geweest is.
Wacht maar tot je zonnebrandcrème op de band morst.
. Och, deze zit al onder het cement. Aanrader voor sommige hier, dan wil je graag terug naar de zonnebrand tijd
Degoulas! Heb ook wel wat slechte ervaringen meegemaakt op marktplaats.
Een gratis vintage horloge erop gezet en duidelijk vermeld dat het om een niet-werkend horloge ging, daarna een bad review omdat het niet werkte…
Een andere keer een jas verkocht (voor de helft van de prijs die ik vroeg dan nog), en toen ik de jas liet zien aan de verkoper deed hij hem aan en nam de benen (nu ja, ik was sneller ; )