Hoe nauwkeurig is die Longines VHP nou werkelijk?

Als ik de trend mag geloven zou de VHP per jaar iets meer dan 4 seconden voorlopen. Het lijkt er wel op dat het horloge het nauwkeurigst is om de pols, en iets te snel loopt in de horlogekist.

Waarom de geschatte afwijking nu veel lager uitkomt dan ik twee weken geleden dacht? Ik heb hem de afgelopen twee weken dagelijks gedragen (veel op reis, verschillende tijdzones). De afwijking lijkt om de pols dichtbij nul te zitten. Dat heeft het gemiddelde dus naar beneden getrokken.

2 likes

Potverdorie, je hebt er echt werk van gemaakt. Heb er ook eentje gekocht, maar als ik dit zo zie,…wellicht had ik het niet moeten doen. :blush:

3 likes

Zie je nu wel valt best mee. De mijne loopt nu precies na een maand heel iets voor nog geen halve seconde bijna niet te meten. En hij ligt in de kluis dus ik draag hem niet :sunglasses:

2 likes

Welke uitvoering heb jij gekocht :wink: kleur bedoel ik.

Voor sommigen is het wellicht beter als men bij een accuraat uurwerk vermeldt: “hij loopt aardig gelijk”. Dat zou die bezitters namelijk veel extra tijd opleveren.

1 like

Tiktie mooi op de indices? Even op youtube gekeken, enkelen zijn net mis.
En kun je wel overal cq zelf de batterij vervangen? Ik zie op youtube dat als de batterij leeg is de perpetual calendar op het Longines SC ingesteld moet worden:

2 likes

Dan zou ik nog een keer goed kijken. :wink:

Oké Wil jij je zin, ja hij loopt aardig op tijd mijn VHP :grin::grin::smiley:

1 like

Erg mooi de VHP in het blauw.
Wat vinden jullie van deze:

Schijnt niet te koop te zijn omdat deze wordt weggegeven aan sporters en bobo’s. Geen alledaagse kleurencombi, maar spreekt mij wel aan. Misschien op de lange termijn een twijfelgeval.

3 likes

Ik bedacht me dat bij een batterijwissel de spanning tot nul terugvalt, en hij tijd/datum “verliest”.

Herluisterend is het dus zo als je wisselt bij “batterij leeg” indicatie (secondenwijzer springt elke 5 seconden) of bij “batterij is NOG leger” (secondenwijzer parkeert op 12), in ieder niet te lang na de laatste indicatie.

Als hij dan bij batterijwissel zijn tijd/datum geheugen kan bewaren, betekent dit volgens mij dat hij naast een batterij ook nog een capacitor moet hebben! Deze moet dan nog 6 maanden het geheugen kunnen vasthouden tijdens de batterijwissel. Interessant.

Ja. Exact.

1 like

Mijne loopt ook perfect op de indices.

2 likes

Timex heeft ook zoiets ontwikkeld als de Longines VHP zie dit filmpje met weinig info verder. Kwam dit toevallig tegen.

1 like

Afgelopen maand heb ik hem iedere week 5 dagen gedragen (elke week twee keer wisselen van tijdzone). Het lijkt erop dat mijn VHP om de pols vrijwel op 0 seconden afwijking zit.

In mei reis ik waarschijnlijk alleen naar Scandinavië, en dan zal ik de VHP eens in de horlogekist laten liggen; kijken wat voor afwijking hij dan heeft.

Afgaande op mijn ervaringen tot nu gaat de VHP bij dagelijks gebruik die 5 seconden claim makkelijk waarmaken. Of dat ook zo is bij de “normale” HF-rotatie :wink: weet ik nog niet (mijn vermoeden is dat hij in de horlogekist ergens tussen de 5 en 10 seconden uitkomt).

Ben benieuwd. Vindt je het ook niet vreemd dat de chronograaf versie nog steeds niet verkrijgbaar is na ruim een jaar.

Inderdaad. Je zou toch verwachten dat die er dit jaar na “Basel” wel zou zijn?

Jij wacht toch op de chrono, of niet?

Klopt :wink:

Die van mij heeft het niet lang volgehouden. Vrouwlief heeft hem snel overgenomen (binnen een uur) en zit nu op een blauwe bijpassende band.

Was weer een leuk avontuur,… :wink:

4 likes

Koop je toch een nieuwe :joy:

3 likes