Hoe nauwkeurig is die Longines VHP nou werkelijk?

Geen idee, maar zou denken van niet?

Ik ben al blij genoeg wanneer een horloge 9 seconden per dag voor loopt. Ik ben iig te lui om het te gaan meten :joy:

1 like

Dat zou niet mogen want het uurwerk is juist thermocompensated

Bedankt voor het meedenken! Ik middel tegenwoordig tien keer.

Maar ik zal inderdaad de proef op de som nemen; 60sec * 3 keer versus 15sec * 10 keer.

Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn, maar ik laat het hier vandaag weten :slight_smile:

Edit: bij deze.

Vanmorgen heb ik op de gebruikelijke manier gemeten (10x 15sec), en was het gemiddelde verschil tussen het horloge en de atoomklok 2,25 seconden.
Zojuist heb ik vijf keer 60 seconden gemeten, en toen was het gemiddelde verschil tussen het horloge en de atoomklok 2,22 seconden.

Aangezien het mij gaat om het verloop van de afwijking per maand, en niet om de absolute afwijking op ieder moment, denk ik dat dit verschil niet noemenswaardig is.

1 like

oké, vreemd want ik kom dan in 1 jaar bijna op het dubbele uit, moet ik daar mee terug gaan?

Ik vind bijna 10 seconden per jaar absurd veel, gezien de claim van Longines.

Ja ik vind het ook veel.
Zal s contact opnemen met de juwelier.

Ik denk dat ik niet begrijp hoe je meet. Ik neem aan dat je horloge in die 15sec geen 2,25sec anders is gaan lopen. Dus meet je het verschil bv op 1 januari, en dan nu nog eens? Dan kan je meting idd prima. Ik dacht dat je het verschil over die 15sec wilde meten, dat zou immers heel erg klein geweest zijn.

Als ik het zo lees dan kan ik mijn astron wel aan de wilgen hangen :sunglasses:

2 likes

Zeg even welke wilg je m in hangt.
Haal ik m er wel uit :sunglasses:

1 like

Ik heb volgens mij in de posts van begin vorig jaar (en de grafieken) uitgelegd hoe ik meet?

Voor iedere meting gebruik ik dezelfde stopwatch en dezelfde tijdbron.

Die heb ik gelezen, maar ik zal het wel niet begrijpen. Daarin dacht ik te lezen dat je over 15sec meet.

De mijne slaapt al een maand of 8 zal hem straks uit de slaapstand halen en kijken hoeveel hij achter of voorruit loopt.

2 likes

Dat doe ik ook. En dan neem ik het gemiddelde van 10 metingen. Ik denk dat het niet veel uitmaakt of ik 10sec of 15sec neem (of 60sec) … ik wil alleen de “haastfactor” vermijden.

Dat is wijs inderdaad, die afwijking is te groot t.o.v. de claim van Longines.

1 like

Ik kan hier geen kaas van maken.
Ik leg de atoomtijd naast mijn horloge en zie dan of er verschil is.
Is dat dan zo wezenlijk verschillend bij wat jij doet?

1 like

Daar zit in principe geen verschil tussen alleen kan Johan er een getal op plakken en jouw meting is maar ongeveer (bijvoorbeeld 4.7 seconden tegenover ongeveer 5 seconden). Er zijn ook leuke appjes voor te vinden maar die werken volgens mij allemaal met maar 1 meting per keer. Op die manier heeft de reactiesnelheid een nogal grote invloed op de meting. Met een aantal metingen wordt de invloed van de reactiesnelheid verminderd.

1 like

Oke thnx

1 like

Slaapstand gehaald en hij loopt 4 seconden voor in een jaar tijds van 7 maart 2018 tot nu toe. toch netjes bij niet dragen van het horloge :smiley:

3 likes

Jammer dat je m niet draagt.
Hij is zo mooi :sunglasses:

Anders krijg je krassen…:thinking: