Hoe neurotisch ben jij (mbt horloges)

Zo zijn er niet veel mensen, maar ik moet je idd corrigeren. Ik kan helemaal niets in excel. Mijn lijstje is een notitie-app.
Plain text waar je ook niets sorteren kan oid. Verder heb ik geen lijstjes, niet voor verbruik auto’s, energie of wat dan ook. Alleen deze.

Oh ja, nog een altijd openstaand to-do-lijstje.

1 like

afbeelding

4 likes

Zoals ik zei, als ik het dan weer in mijn hoofd haal weer iets nieuws te kopen, dan helpt dat lijstje me welke ik eventueel weg zou kunnen doen.
Om er uiteindelijk achter te komen welke je het meeste of minste draagt.
Want het blijkt dat ik sommige van mijn mooiste horloges nooit tot zeer zelden draag.
Soms omdat het horloge wel prachtig is, maar toch minder voor mij. Soms omdat door een NA een overlap ontstaat A en B en dat A dan opeens niet meer gedragen wordt.

Tsja, dat ken ik geloof ik wel :smiley:

Dat is wel hoe ik het doe. Ik loop alleen wat achter met eruit

:joy::rofl::joy::rofl:

1 like

GMTring “recht” ?? Jij woont in de buurt van Londen ?

Russen Zwitsers Duits enz. Eigen plankjes. Kleur bij kleur.

3 likes

Volgens mijn -toegegeven, anekdotische - ervaring zijn nieuwe horloges dat eigenlijk altijd.
Zelfs Vijfjes met “30M water resist”, Casiootjes met “WR-zonder-meters” aanduiding en alleen maar leuk uitziende modehorloges (quartz shitters, volgens sommigen) overleven herhaaldelijk en langdurig douchen, zwemmen en hot tubs.

3 likes

Niets :wink:

1 like

Eigenlijk geen, horloges zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen waar je als goed huisvader mee omgaat…
Of het zou moeten zijn dat ik m’n mechanische horloges na aanschaf cq reparatie eerst minimaal een week draag en noteer wat per 24 uur de ‘plus’ cq ‘min’ afwijking is.
Valt deze binnen de door de fabrikant opgegegeven toleranties, dan vind ik het wel goed zo.

2 likes

I stand corrected. Dan is het gewoon raar. Bijna lijst-vrij door het leven, en dan dit. :roll_eyes::grin::grin::grin:

Maareh, welk horloge draag je nou het meest? En welke het minst?

1 like

Dat is niet neurotisch, dat is OCD. Breek me de bek niet op’n :joy:

Jaja die Blancpain is een toppertje hoor. Ik heb er lang over getwijfeld die 45mm hield me tegen.

On topic:

Ik ben niet zo neurotisch alleen zoek ik wel altijd naar een mooie balans in de set. Dress, dive, chrono, wat aparts, etc. En wat kleur.

Toen ik alleen maar horloges met zwarte wijzerplaten had werd ik gek van de onrust :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ohja en veel flipperdrang het laatste jaar. Wil graag veel proberen nu ik de middelen heb. Is ook leuk aan de hobby. Je weet pas of een horloge echt wat is als het een paar weken hebt i.m.o.

Maar als het raak is blijven ze ook jaren. Zoals de Pelagos en Speedmaster.

3 likes

Geen wonder dat de GGZ in ons land overbelast is :joy::joy:

2 likes

Ik ben deze maand aan het bijhouden welke horloges ik draag per dag, heb ik in mei ook gedaan. Maar dat is niet echt neurotisch, het is meer voor de gein en om te kijken of ik horloges heb waarvan ik denk dat ik ze draag maar het in feite (bijna) nooit doe.

1 like

Prachtig dit!

Geen krasjes en schoon en netjes, altijd. Loop ook de hele dag te poetsen.
Maar het gekke is dat de nauwkeurigheid mij blijkbaar niet interesseert. Als een automaat stil staat zet ik de minutenwijzer goed en klopt de tijd voor mij.

Zakelijke afspraken ben ik altijd op tijd (paar minuten te vroeg), dus de secondes interesseren me niet.

Ik kan wel eindeloos kijken naar een zwevende secondewijzer :joy:

1 like

Je horloge omdoen als je onder de douche stapt omdat het saffierglas zulke leuke bolletjes water erop houdt

2 likes

Ik houd een excel sheet bij met alle technische details*, inkoop -en verkoopprijs, onderhoud, etc.

Merk/model
Uurwerk
Aantal jewels
Frequentie
Power reserve in uren
Waterdichtheid in meters
Diameter in mm
Dikte in mm
Bandaanzet
Lume type
Glastype
Batterij type / voltage
Bouwjaar
Prijs en jaar gekocht
Laatste service

1 like

Heb je gelijk in hoor.

Mijn neurotische gedrag dan; als de buienradar 1% regen voorspelt en ik weet dat ik buiten kom vandaag --> Geen vintage. Ben als de dood dat ik na 60/70 jaar de oelewapper ben die waterschade veroorzaakt.

1 like

Wakker worden, Horloge van de dag oppoetsen.
Thuiskomst, oppoetsen -> Wissel van horloge.
Wissel Horloge oppoetsen > Shinen

2 likes

Mede reden dat ik met t Fiffer idee kwam.

1 like

Oeps…

13 likes