Als het een maal zo ver is kun je niet meer stoppen
Als je jong bent denk je aan stoppen met werken maar als het zover is ???
Als het een maal zo ver is kun je niet meer stoppen
Als je jong bent denk je aan stoppen met werken maar als het zover is ???
Hoezo? Ze zijn toch echt gestopt met 55.
Zoals ik er nu over denk zal ik rond de 55 zelf ook stoppen.
Probleem is alleen dat ik werken te leuk vind.
Ben benieuwd waar jij mee gaat komen!
Ik stop nu al met werken als de middelen er waren
Fuck die shit
Ik probeer maandelijks een bedrag apart te zetten. De ene maand is het iets meer dan de andere maand.
Ik ook.
Probeer 10k per maand te sparen. Lukt niet altijd.
Maar ben ook nog geen 55 dus heb nog even…
Beetje in het licht van deze discussie:
Wat is/vinden jullie een goede buffer waarna er ruimte is voor ‘luxe’ (lees een nieuwe horloge)?
Hangt er vanaf hoe risicomijdend en vermogend je bent, dus hier kan je bij wijze van spreken alles van 3 tientjes tot 3 ton op horen.
Ik ook, maar dan bedenk ik me weer dat ik nog bezig ben met mn master en daar maar 8% van verdien per maand. Lukt mij dus ook niet altijd, ik ken de struggle!
Hangt van je situatie en salaris af.
Hoe gemakkelijk kan je van je inkomen alleen klappen vangen.
Maar ook, hoe safe wil je t spelen.
Ik zeg, genoeg geld apart voor een nieuwe wasmachine of ketel en je bent klaar voor luxe.
Vind ik wel erg minimaal . Ik zou gewoon kijken naar hoeveel geld het kost om catastrofale schade te overleven. Stel, je hebt een auto nodig voor werk en je rijdt een oud barrel, zou ik altijd zorgen dat ik per direct een andere auto kan kopen.
Zelf heb ik een buffer van zo’n 10k.
En wat voor 1😍
Volgens het CBS kan 65% van Nederland niet eens een nieuwe wasmachine afrekenen as deze kapot zou gaan.
Mijn buffer is nu 5k
Dat zou zo kunnen kloppen. Maar dan vind ik ook niet dat je luxe goederen moet kopen.
Half HF realiseert zich niet hoe slecht het gesteld is met de gemiddelde Nederlander.
Is ook,maar minimaal is iig net genoeg.
Prijs van een wasmachine is gelijk aan een oud woonwerk barrel…
.
Ik heb ook zo’n potje aangemaakt / moeten aanmaken. Het heet: “Voor oom Wopke”.
Ik ben sowieso cheap… dus ik budgetteer mezelf vrij strak, en pot de rest. .
Is een mooi streven inderdaad!
Ik meen het serieus. Ik zou me er ook maar lastig in kunnen verplaatsen. Het voelt niet reëel dat er mensen zijn die zo weinig centen hebben.
David loopt alleen maar te stoken. 10k per maand is alleen maar prikken. We sparen allebei veel meer dan dat.