Op de snelweg kom je wat pk’s tekort, maar op landweggetjes wil de achterkant vaak genoeg uitbreken. Met het dak er af maakt het geluid alles weer goed.
Niet boos wel ad rem .
Ik zag die Spider ooit staan in Volterra, had hem nog nooit gezien. Ik was diep onder de indruk, maar kon zoiets nooit kopen, al is het maar dat ik twee kinderen heb die daar niet achterin kunnen. Ik nam genoegen met een foto.
Na de vakantie kwam ik terug op mijn werk. Hoorde ik dat een van de oudere rechters had staan opscheppen over zijn nieuwe Fiat, een cabrio. Ik dacht het zal toch niet… en jawel hoor. Een blauwe. Hij komt er ook nog iedere dag mee naar zijn werk.
Anderhalf jaar geleden deed ik mee aan een treffen van Alfa GT’s. We verzamelden in een garage in Arnhem, waar ik deze foto heb gemaakt.
Wacht eens, dit topic ging toch over sparen? Hoe is dit gebeurd?
Oh ja, absoluut.
Heeel toevallig hoorde ik vandaag nog een Abarth 124 spider door de straten van Modena rijden.
U bent rechter?
Nee.
Hoe ik spaar ?
Door minder uit te geven dan er binnen komt.
Leuke bijkomstigheid van sparen is voor mij dat ik meer van een aankoop geniet als ik er voor gespaard heb ten opzichte van als ik het zo maar even kan kopen.
Sparen sparen sparen…
Leuk, maar je moet wel lekker kunnen leven.
Beter naar je zin hebben zonder te sparen dan lopen knijpen zodat je wat kan sparen.
@TheWornWatch heeft voor zichzelf de weg gevonden door alles te budgetteren , erg knap maar erg succesvol indien je het voor elkaar krijgt.
Mijn ouders zijn ook van het budgetteren , alles maar dan ook alles is vooraf berekend en is een potje voor gemaakt.
Resultaat , met 55 stoppen met werken en leuke dingen doen! Wel nog steeds alles op en met een gesteld budget maar toch… heel knap en voor hun een geslaagde manier.
Wij?
Wij rommelen lekker aan.
Leven en laten leven, einde van de maand gaat alles boven de 0 naar de spaarrekening en we zien wel wanneer of waarvoor we die centjes ooit gaan gebruiken .
Iig niet voor horloges oid. 1 van de weinige financiële regels binnen ons huwelijk is is dat wat eenmaal op de spaarrekening staat niet meer terug geboekt gaat worden… de uitzondering hierop is als iets echt moet en niet haalbaar is van de betaalrekeningen .
Bij ons gaat bedrag x naar gezamenlijke voor alle maandelijkse lasten …bedrag x naar spaar (lees rekening om te gebruiken voor woningonderhoud en buffer voor kapotte auto’s etc) … en dan blijft er voor mijn vrouw en mijzelf ong hetzelfde over wat aan leuk kan opgaan, en daar zet ik dan een bedrag van apart voor horloges
Beter dan alleen moeten betalen hoor. Ik ben 10 jaar terug gaan samenwonen. Sindsdien 2 inkomens en gedeelde lasten… 🥳🥳🥳
Zodra we een keer uit mijn starter appartement vertrekken houdt het feest wel op.
Ik woonde op mijn 17e al samen, dat was misschien ook geen goed idee
absoluut.
Ik was 20. Maar geen spijt van, ik heb er veel van geleerd. Zoals: koop nooooit nieuwe meubels.
Dat dachten wij ook. Op zich een prima gedachte, maar twee jaar later gingen we uit elkaar
Ach ja. Ik heb me vrij gunstig laten uitkopen en heb toen
Jonge twintiger zijn is wel grappig, trouwens. Je ziet veel verschillen. Ik ben zelf 23 en heb veel vrienden die uit huis zijn, ken een enkeling met een kind (ongelukje, au au) en een enkeling die nog thuis woont en waarvan mama zijn vieze sokken nog wast. Ondanks het (zeer valide) financiële argument, blijf ik het aanbevelenswaardig vinden om op tijd het huis uit te gaan. Je merkt gewoon enorme verschillen qua wereldwijsheid en zelfredzaamheid.
Terwijl je gratis kunt reizen. Het is maar net waar je liever geld aan ‘verspilt’, een woning of een auto.
Dit is overigens niet altijd reëel. Vooral als je van ene klein dorp naar de stad moet en er geen trein station in de buurt is … maar een buurtbus.
Daar zit wat in. Maar dan is er altijd de stalen ros nog. Voor mijn studie ben ik verhuisd naar een studentenstad maar tijdens mijn middelbare schooltijd fietste ik 20km per dag.
Ik kon in mijn tijd kiezen voor 45 minuten bus, 45 minuten trein en dan lopen… of 45 minuten met de auto binnen door. Ik ben best vaak met de trein gegaan, maar de heb altijd mijn best gedaan een auto te lenen voor ik op kamers ging.
Achja, in principe ben ik het wel met je eens.
Oh zeker. Het heeft mij gevormd, zoals elke belangrijke beslissing in het leven.
Ik zat op het gymnasium, en wilde architectuur/geschiedenis studeren. Een paar jaar later werd ik uit nood schoorsteenveger (echt waar ) en woonde samen met mijn lieve vriendinnetje van 15 jaar. Nou ja, ze was bijna 16. Slim? Niet echt, maar soms moet je wel.
Gelukkig hoefde ik slechts 250 gulden pm te betalen (1987) in plaat van dit:
10 m2, ik had gewoon een verdieping in de Pijp , en dat was vrij gezellig.
Dit is inderdaad op mij van toepassing. Ik zou ±45 minuten moeten fietsen verwacht ik. Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Auto rijden is een hobby van me dus dat is leuk te combineren.
Ja dat is in mijn ogen een verstandige manier! Horloges zijn een luxegoed, het is het zeker niet waard om maanden lang water en brood te eten om een horloge te kunnen veroorloven!
Sparen is leuk, maar geld maakt niet gelukkig… Waarom nu iets niet doen om eerder een horloge-doel te halen.
Je kunt beter genieten vh leven… Ik ga toch liever op vakantie dan een AirKing om de pols.
Dat is een goed plan, doen wij ook, alleen een leeftijdsverschil hier… dus ik moet iets langer volhouden.
En dan wel vertrekken uit NL. In een ander land zit je toch fijner voor dezelfde euro.
Ieder jaar op vakantie naar een ander land, kijken of het klimaat ons aanstaat… voor later😎
Dat was vroeger een mooie wijk… geen idee hoe het nu is. Favoriete plek was Pepino’s.
Woon er nu nog .
Prijzen zijn nu absurd , je betaalt nu gewoon 3 a 4 ton voor 50 vierkante meter.
Nog steeds gezellig. Eigenlijk veel leuker zelfs, met al die horeca erbij, en veel jonge mensen. Duur, hip en druk, maar je hebt wel alles. Als ik jong was geweest met het geld ervoor? Onmiddellijk de Pijp, zonder na te denken.