(Hoe) sparen jullie?

Ja huren is inderdaad een dure hobby en kopen is in deze tijd natuurlijk geen optie… Het is ook wel een beetje zo dat ik het maar wat recht lul maar ik ben nogsteeds van mening dat je beter een mooi horloge kunt kopen wat zijn waarde redelijk houdt dan dat je jezelf in de schulden werkt bij duo door elke maand 400 euro ver te maken naar een huisjesmelker voor een kamer waar ik dood ongelukkig in word.

1 like

Deze leuke eco lederen 3 zitter kostte zo een €720 met 30% korting. Een fatsoenlijk matras ( emma matras ) ook al zn €500… en dan zit er nog geen bed frame bij.

1 like

Ik had op mijn studentenkamer helemaal geen bank staan. En een bank is bij uitstek iets dat je goedkoop/gratis kan fixen. Genoeg mensen, kennisen, familie die een nieuwe bank willen en de ouwe weg doen. En dat is dan ook geen troep kwaliteit per se.

En anders net als @Mafkees wat mooie kwaliteit vintage meubels van MP vissen. Is nog super cool ook :sunglasses:

Je koopt een leren bank nieuw en huurt een appartement van 80m2 in het centrum als student en klaagt er over dat het duur is :upside_down_face::slightly_smiling_face::upside_down_face::slightly_smiling_face:

5 likes

65m2, en ik deel de kosten he, maakt het stukje betaalbaarder.

Ja ik heb inderdaad gekozen om nieuw meubilair te kopen want als wij liever echt wouden hebben wat ons blij maakt ipv nu 1000 besparen en niet helemaal happy zijn met wat er in ons huis staat.

Beetje zorgvuldigheid en deze meubels gaan nog zo 5-10 jaar mee :+1:t2:

1 like

Hoe verdien jij eigenlijk je geld als student als ik vragen mag?

Ik kan je vertellen dat uit huis gaan en op kamers gaan de beste keuze is die ik tot nu toe heb gemaakt. Ja je bespaart (heel veel) geld als je thuis blijft wonen, maar je krijgt er wel (heel veel) vrijheid voor terug en je leert er ontzettend veel van. De keuze om thuis te blijven wonen om geld te sparen snap ik niet.

2 likes

Ik werk, deels sponsor van de lieve ouders, ander deel hard werken en Ik rook niet, drink niet.

Maar zeker draag het bij dat ik buiten horloges en de nodige dingen geen geld uitgeef, en ik maak gewoon overall budgetten voor op.

1 like

Het is een keuze, het is luxe maar zeker geen must natuurlijk.

Iedereen zit denk ik anders in elkaar en het ligt ook aan je thuis situatie. Sinds het afschaffen van de studiefinanciering is het allemaal wel veel duurder geworden om uit huis te wonen. Scheelt een paar duizend per jaar gewoon. :neutral_face:

Maar is die avatar jouw horloge? En je rijdt een Abarth zag ik. Kan het zijn dat jij het om de een of andere reden ook niet nodig had om geld te sparen door thuis te blijven wonen?

Met een dikke studieschuld waar je met het leenstelsel van tegenwoordig niet omheen kunt als je op kamers woont, kom je waarschijnlijk de studentenkamer nooit weer uit omdat je een schuld hebt en geen eigen geld hebt om in te brengen voor een koopwoning. Natuurlijk krijg je er veel vrijheid voor terug. Ik heb een paar weken in een kamer gewoond (een vriend van me ging wegens omstandigheden thuis wonen waardoor ik in zijn kamer kon) maar ik vond het het geld niet waard. Ik ben een van de weinige studenten met een auto, dit is een andere hobby en die is niet te combineren met wonen in het centrum van Groningen.

Ja je bespaard veel geld, maar ik zou het maandelijks niet op kunnen hoesten, kan alleen in de vakantie werken en verdien met stage ivm school en sport. Mn zus , woont nu weer tijdelijk thuis omdat ze zonder reden uit haar appartement is gezet. Ja het geeft vrijheid, misschien is ze niet het perfecte voorbeeld alleen ik zag haar vooral veel stress hebben, daarom kan ik er ook nog niet zo veel zin in krijgen om jong uit huis te gaan. (Tuurlijk, als ik 21 ben wil ik misschien wel weg en voor mn 25 ben ik sowieso het huis uit denk ik. Zo lang thuis wonen is ook niks)

Zolang de Rolexen niet van papa en mama cadeau gekregen zijn heb ik respect voor je!

Maar wel een te dure bank😜

Maar met de 124 spider kan ik hem geen ongelijk geven😜

1 like

zijn ze zeker niet!

Is gewoon met een gelukje hier en daar op mijn pad gekomen.

1 like

Ik voel niet echt de behoefte om hier op te reageren maar toch doe ik het even ten behoeve van het topic.

Nee dat is niet mijn horloge, en nee die Abarth is niet mijn auto maar die van mijn vader. Ik heb nooit een cent van mijn ouders aangenomen als het gaat om huur/horloges/andere gekke uitgaven, eigenlijk überhaupt niks. Je kan gewoon werken naast je studie Blauwbeer.

1 like

Is een top auto!

Word je nou boos? :face_with_raised_eyebrow:

Mijn observatie was terecht. Als dat je horloge was geweest en die 124 je auto (complimenten voor je vaders smaak overigens) dan was je wel de laatste geweest om zo’n advies te geven, toch?
En ik kan niet raden dat die Abarth in het topic “Foto in of bij JE auto met je horloge” niet van jou is.

Maar het zit anders. Nou, dan is het toch prima.

3 likes

Heeft hij wel genoeg vermogen? De Abarth versie van de Fiat 500 heeft bijna twee keer zoveel pk’s als een standaard Fiat maar de Abarth 124 spider heeft maar 30pk meer dan de standaard Fiat… Wel een beetje off topic zo :joy: :sweat_smile:

Die foto was niet om te pochen. Ik hou van auto’s en van horloges.

Zie jij er uit als een veel te dikke lelijke kat?

1 like

:joy::joy::sob:

zoooo boos

2 likes