Maar op m’n twintigste hoef ik toch nog geen meubels te kopen voor een huis of appartement wat ik nog niet heb?
Dat ging over wanneer je je eerste baan hebt. Ik weet niet of dat op zijn 20e is. Maar de meeste mensen die een eerste baan hebben gaan dan hun huisvesting heroverwegen. En anders wel als ze een tijdje werken. En dat wil je inrichten.
Maar ik sta sowieso pal achter de opmerking die je citeert.
Ik zie nu wat je studeert. Ben jij op je twintigste klaar? Dan studeer je heel makkelijk. Ooit wil jij ook een eigen woning. Doe niet zoals ik, tot je 30e op een studentenkamer blijven wonen.
Je hebt ook zeker wel gelijk en natuurlijk zijn de centen over een aantal jaren verstandiger te besteden. Maar zolang je een horloge koopt wat redelijk waardevast is, kun je er denk ik nooit veel op achteruit gaan.
Ik ben net samen gaan wonen met mijn vriendin ( ik 21 zei 20 ) en helaas kost het echt veel meer dan je denkt…
Gelukkig had ik all mijn geld in wat Rolexen zitten en was ik ze redelijk snel weer kwijt.
Mijn tip: bouw een lekkere dikke buffer op.
Ik heb nu genoeg geld op mijn rekening staan dat ik tenminste 6 maanden vooruit kan zonder bijbaan/ ome duo en met het geld wat er over is ga ik nog leuk horloge kopen.
Oh je koopt het als belegging? Of bedoel je dat je als je koelkast kapot gaat gewoon je horloge verkoopt? Ik vind dat niet de meest verstandige handelwijze als je niet echt genoeg centen overhoudt per maand.
Bedoel je mij?
Ik heb geen jaren genomen om mezelf te gaan zoeken in Thailand of zulke ongein en heb gelukkig in een keer de goede opleiding gekozen (denk ik). Naar verwachting ben ik op m’n 22e of 23e klaar. Dit is inderdaad wel jong.
Mijn argumenten tegen jonggebruikt zijn ook erg zwak dus waarschijnlijk ben ik zo overgehaald, een horloge uit je geboortejaar is inderdaad wel nice, ben zelf van 2001. Had eerst ook een meistersinger overwogen, die zijn zelf begonnen in 2001
Denk dat dit wel voor iedereen geld, uiteindelijk moet alles in verhouding zijn, natuurlijk hecht de ene meer waarde aan een mooi horloge dan een mooie auto, dat kan en ik denk dat dat prima is. Als je maar niet daarom geen auto koopt terwijl je er eigenlijk wel een nodig hebt, dan is het uit verhouding
Ik koop het zeker niet als belegging maar ik zie het wel als iets wat weer te verkopen is indien dit nodig is. Nu komen we weer op hetzelfde als net, ik heb nog geen koelkast die ik moet vervangen wanneer deze kapot is😅
In een koopwoning?!
Lijkt me juist een prima plan.
Drie maanden later is ook nog tijd genoeg.
Ik denk dat het het onderzoeken waard is!
Dat is te prijzen. Ik ook niet overigens, ik heb lachwekkend lang mijn scriptie laten liggen. Maar goed, dan ben je 23. Dan nog een plek vinden als kandidaat-notaris.
Hahah nee !! Kon dat maar wij huren ( is goedkoper dan apart op kamers ) maar zelfs dan, meubels, pannen, bestek etc. Kost ook zo een paar duizend euro…
Maar die knul heeft niet in drie maanden zijn graal bij elkaar gespaard.
heb je een paar originele barcelona chairs staan, koperen pannen en een volledig zilveren bestek?
Ik ben nog niet opzoek naar een eventuele werkplek maar uit de bedragen die onze studievereniging gesponsord krijgt van de kantoren op de zuidas blijkt wel dat er daar in ieder geval genoeg vraag is naar kandidaat notarissen😂. Of ik als nuchtere Fries naar Amsterdam wil is natuurlijk een tweede.
En hop, meteen bevestiging van een nog jonge ervaringsdeskundige.
Speedmaster van €3600 moet wel lukken bij een full time baan.
Kijk maar eens wat om te beginnen een bank en een fatsoenlijk tweepersoonsbed kosten.