te strak voor me
Er zijn weken op rij dat ik leer draag en staal totaal niet mis. Tot ik weer een van mijn stalen banden om doe. Ik kan echt niet zonder staal! Vooral liefhebber van de afwisseling
idem hier
Rubber draagt inderdaad ideaal ,ook staat het eigenlijk altijd wel prima . Behalve bij een dresser dan .
Ik hou van lekker strak
Ik ookâŠ
Vandaag terug gegaan voor eventueel een schakel er tussen uit te laten halen.
Echter het idee dat vandaag de arm iets dikker was dan laatst.
Dus nu toch met de fijn afstelling bij de sluiting op zijn kleinst gezet.
Denk dat een schakel eruit net te strak word.
Ik wil wel een schakel wisselen aan iedere kant.
Als dat lukt of effect heeft.
Als de sluiting nu in het midden komt van mijn arm zit het klokje uit het midden.
Maar zal wel moeilijk worden, als ik aan een kant 1 eruit haal moet er aan de andere kant 1 erbij, anders word te klein.
Maar dan is het dus meteen 2 schakels verschil tussen de 2 kantenâŠ
Suggesties?
Of ligt het aan de pols zelf dat het horloge iets uit het midden draait?
Je moet zorgen dat de binnenkant van de sluiting centraal aan de onderkant van je arm komt wanneer het horloge aan de bovenkant ook centraal ligt. Dan gaat het horloge niet draaien.
Zie op onderstaande afbeelding. Binnenkant sluiting (groen) moet in het midden zitten. Door het design van de sluiting komt de buitenkant van de sluiting ( rood) dus net iets aan duimzijde van je pols te liggen.
Bij mijn Hydroconquest heb ik aan de 12 uur kant anderhalve schakel meer dan aan de 6 uur kant
2 schakels verschil tussen de kanten is dus helemaal niet gek.
Ik heb zelf ook problemen gehad in het verleden met op maat krijgen van de Hydroconquest (en met mij staan er nog wel wat op internationale fora).
Longines heeft dat met de meest recente modellen nu opgelost door halve schakels bij te leveren. Die kun je evt voor jouw model dacht ik wel los bestellen mocht het nodig zijn. Dan heb je net iets meer flexibiliteit met schuiven van schakels. Alsin, het is niet meteen een hele schakel die eruit of erin gaat.
Dank je voor die info, moet ik denk ik eens naar gaan kijken die halve schakels.
Maar verpest dat niet het uiterlijk van de band?
Of valt dat niet op.
Ik wil een gereedschapsetje gaan kopen om dat thuis zelf te kunnen doen.
Steeds naar de winkel om even iets te veranderen of testen is niks.
Thuis doen is dan fijner en leuker
Tenzij je een vorm van OCD hebt en het niet kan uitstaan dat er een kortere schakel tussenzit valt het niet op
Dit is op die van mij, die net iets anders is dan jouw âH-linkâ band (te herkennen aan de middelste linkjes die op een âHâ lijken).
Als ik het goed heb heeft @iNeedaWatch destijds ook een halve link besteld op dezelfde band als jij hebt.
De positie van de sluiting is van 3 dingen afhankelijk, de sluiting zelf, de lengte van de schakels en de plaats waar deze voor de gebruiker het meest comfortabel om de pols zit.
Ik ben van mening dat âde binnenkant moet in het midden zittenâ geen punt is dat hier echt meespeelt.
Ja fair enough. Wat ik zelf en bekenden hebben is dat dat gedeelte op de Hydroconquest altijd naar het midden van je pols âlooptâ terwijl je 'm draagt.
Als je 'm dus niet al in het midden hebt gaat je horloge aan de bovenkant dus naar 1 kant hangen.
Maar dat is inderdaad puur mijn ervaring en van mensen die ik ken.
âMoetâ is dus verkeerd verwoord.
Is veel belangrijker inderdaad
Bij de meeste van mijn horloges met stalen band heb ik de band met sluiting omgedraaid, zo ligt de sluiting beter op de pols en gaat de band minder veschuiven. Ik denk dat dit afhankelijk is van de polsvorm.
Haha, herkenbaar! Ik heb ook wat schakels over laten zetten naar de andere kant, omdat ie bij mij steeds één kant op ging hangen.
Klopt. Zie hierboven mân eerdere post. Inclusief foto van de vaste halve schakel en de extra halve schakel.
Weet je waar je die halve schakels kunt bestellen of kan dat alleen bij de dealer?
De AD waar ik hem kocht bestelde hem voor me. Service van de zaak (kosteloos dus). Misschien wel om van mij af te zijn, nadat ik al diverse malen terugkwam om schakels eruit te halen of toe te voegen om de juiste âfitâ te krijgen
Ik heb de mijne bij de Bijenkorf gekocht, moet ik eens informeren of die dat ook kunnen, zou wel moeten neem ik aan.
Lijkt me wel. Die winkel is immers Longines dealer
Jij had ook een Hydroconquest toch?
Heb je toevallig een goede foto van het front?