Hoeveel mag je (van jezelf of je partner) uitgeven aan horloges?

Ik kijk met verschillende brillen naar dit onderwerp en de ik-vergelijk-het-met-andere-hobbies bril doe ik regelmatig op. Vrienden die sportautos, motor of 2 keer wintersporten doen. In dat licht bezien valt mij horloge hobby mee en met de juiste stukken blijft de waarde redelijk vast. Dat zie je niet zo snel bij de andere hobbies

2 likes

BTW: heb ook nog 2 andere hobby’s, waarvan 1 waarschijnlijk in de top 5 staat van de duurste sporten. Dat helpt natuurlijk ook niet bij de aanschaf van een Rollie :grin:

1 like

Ik heb ook jonge kinderen en mijn financien goed op orde. Toch vind ik het lastig om te bepalen wat voor mezelf nog verantwoord is.

Precies wat je zegt, 8k uitgeven aan een horloge zou mijn financiële situatie en buffer niet veel doen veranderen. Tegelijk denk ik ook, dat geld kan ik ook extra aflossen op mijn woning, of later 8k meer aan mn kinderen achterlaten.

Tegelijk denk ik ook dat ik best hobbies mag hebben en dat dat ook best wat mag kosten. Als ik het geld uitgaf aan een motor of 2e fun auto zou ik er niet zo over hoeven nadenken of verantwoorden.

2 likes

Is die andere hobby, autosport? Dat is helemaal een bodemloze put.

Nee, dat is misschien top 1?
Springsport op 2?

Denk dat ijshockey wel op 5 komt.
Helaas nu even niet uiteraard, maar de centen die ineens per maand over blijven vallen thuis op…

1 like

Das weer extra budget voor je horloge hobby :stuck_out_tongue:

1 like

Je leeft voor jezelf toch…

1 like

Great minds think alike

2 likes

ik koop mijn boxershorts bij de zeeman, sokken bij de wibra, overhemden bij de C&A, rij in een Toyota aigo uit 2013 maar kocht mijn laatste klok bij S&C :grin:

moraal van t verhaal is; ik stel over het algemeen geen hoge eisen aan dingen die me niet boeien, dus mag deze hobby wat kosten :wink:

10 likes

Geheel mee eens. Zeker een leuk topic.:+1:

Echt geen idee, denk er niet zo over na. Heb ook niet echt uitzonderlijk dure horloges.

1 like

Jij weet dat jouw daytona voor sommige mensen meer dan een jaarsalaris is?

5 likes

Ik heb geen regels. Als er ruimte is is die er. Verder is mijn rekening niet getrouwd met die van me vrouw. Dus eigen hobby’s eigen geld.

Maar ik kom ook niet boven de 500 voor een horloge.
(Werk maar gewoon in de zorg)

2 likes

Een forum waar mensen bijeenkomen? Dit is toch een forum? Of bedoel je een soort van gespreksgroep?

Werk zegt niet veel. Ik werk ook gewoon in de bouw ligt er maar net wat je aan je hobby wil en kan uitgeven.

Zondag. Zondaaaaaaaag.

image

6 likes

Had iets meer rel in dit topic verwacht.
Jammer.

3 likes

Het is nog geen zondag

3 likes

Ik had mijn “this escalated quickly” meme ook al klaar staan. Kleine deceptie…

4 likes

Mijn horloges kosten nog altijd minder dan mijn vrouw, dus qua budget zit het wel goed … denk ik… :grin:

3 likes