Ik heb een hekel aan geld uitgeven daarom blijf ik altijd binnen budget 

Beyonce zit op 400 miljoen terwijl meneer Z op een miljard zit. Hij is dus aanzienlijk rijker!
Bij mij is het omgekeerd evenredig met mijn spaargeld en vermogen. Hoe meer ik bezit, hoe minder ik in horloges stop. Mijn einddoel is 1 Invicta.
Als vader van 2 redelijk jonge kinderen, vind ik een horloge van 8k niet te verantwoorden. Maar ja, ik moet gewoon hard werken voor mijn centen. Net als mijn vrouw. Ook al kan ik een horloge van 8k kopen zonder er wat voor te moeten laten.
Een vrijgezel zonder kinderen zal een groter deel van zijn inkomen aan horloges kunnen uitgeven.
Iemand die 100k per jaar doet en een groot gezin heeft, is er misschien naar gaan leven en kan niet een horloge van 1k kopen.
Dus, er is geen eenduidig antwoord op je vraag.
Maar natuurlijk wel wat te bomen.
Tijd voor koffie.
8k lijkt mss dan een grote aankoop voor een horloge, maar als dat je hobby is zie ik er geen graten in…
Deze bedragen worden zo neergeteld voor andere dure hobby’s (motor, feestjes, bootje,…).
De meeste vrienden verklaren me zot om een mooi bedrag in een horloge te steken, maar zelf roken ze een pakje per dag, doen ze in het weekend 100€ op in het café en toeren ze rond op de motor. Denk dat alles samen duurder uitvalt 
Had je daar een grote snee dan?
Ik heb geen planning qua horloge budget. Maar dat was al wel duidelijk met mijn aankoopbeleid 
Ik houd daar wel van. Hard werken. Ben ook elke keer wel weer blij als ik naar mijn pauper rolex kijk.
Weet je toch waarvoor je t doet.
Voor de servicebeurt?
Ik denk dat het ook afhangt waar je in je hobby bent. Ik kom net kijken en vind 400 euro op dit moment al veel voor een horloge. Maar ben ook wel aan het kijken en leren wat er allemaal op de markt is en wat de verschillen zijn. En er zijn voor meer geld wel erg mooie horloges.
Nah. Die is nog bijna 10 jaar weg.
Dan kijk je gelukkig wel met een goed gevoel naar dat mooie pauper ding.
Echt joh? Ik had queen B hoger ingeschat. Maar jay had natuurlijk nog zn stream platform verkocht, dat was ik in eerste instantie vergeten als factor. Mijn redenatie was dat als Jay met zn muziek al 900 miljoen kon verdienen, beyonce vast nog wel veel meer bij elkaar had geblèrd
Ben sinds 1 april partner loos en heb gelijk een Explorer 1 en GMT gekocht … 
Grapje natuurlijk. Gewoon lekker alles op aan horloges net als voorheen.
Ik hanteer de 10 procent regel.
10 procent van mijn vermogen mag gespendeerd worden aan horloges. Ik zeg ‘mag’, niet ‘moet’
Op dat moment? Of in totaal over tijd?
En wat is vermogen voor jou?
Daar heb ik geen maat voor, heeft ook geen zin want ik hou mij er toch niet aan. Ik dacht even rustig aan te en kort na elkaar koop ik toch weer een aantal iconen… oops… hahahah
Haha op dat moment om een keuze te maken.
Dit betekend natuurlijk wel dat het totaal aan horloges hoger kan zijn dan het totaal aanwezige vermogen echter groeit het vermogen ook.
Vermogen = totaal aan gelden exclusief noodzakelijke buffer voor als er iets op doet. Dat is ‘heilig’ en staat op slot.
[quote=“jvandriel, post:92, topic:269250”]
Ik denk dat het ook afhangt waar je in je hobby bent. Ik kom net kijken en vind 400 euro op dit moment al veel voor een horloge.[/quote]
Dat heb ik dus ook. Ik weet niet of de hobby voor mij gewoon een leuke vintage of seiko is óf dat ik blij ga worden van de duurdere opties. Ik ben in de gelukkige positie dat ik daar wel wat budget voor heb, maar misschien wordt ik wel blijer van het lagere segment.
Nu ik dit typ bedenk ik me dus dat ik eigenlijk mijn budget gewoon nog niet bepaald heb 
Lets find out!
10 k. uitslover 
Als ik dat deed in dezer dagen wist mijn partner wel raad met mijn fluit 
Ik ben gehecht aan mijn testikels, mijn testikels niet aan mij