Hoeveel mag je (van jezelf of je partner) uitgeven aan horloges?

Klopt. Ik zie aan m’n spaargeld precies hoe laat het is

6 likes

In dat geval loopt mijn spaargeld flink achter :rofl:

1 like

Sparen is op dit moment het domste wat je kunt doen. Inflatie en 0% rente. Investeren in horloges anders dan hele goede vintage Rolex, PP of AP is is ook dom…

Kortom lekker uitgeven allemaal, goed voor de economie!

Ik merk wel dat ik steeds meer kijk naar horloges die een goede restwaarde vertegenwoordigen. Ik heb geen zin om € 20.000 uit te geven wat na een jaar € 10.000 is geworden… Mijn Chrono24 graadmeter staat nog in de plus dus dat is voor mij een (niet heel betrouwbare) veilige grens.

Ok.
Als ze bij je weg gaat omdat je een ouderwetse vent bent en jij tot in den treuren kind&partner alimentatie mag betalen na verkoop van je huis en de schuld merendeels bij jou terecht komt als kostwinner hoor ik je niet over? :wink:

Absoluut.
Tell that to the people die alles opmaken. Living the dream. Tot het wasmachine kapot gaat en ze een nieuwe via de Wehkamp aanschaffen op 5 jaar afbetaalbasis.

Daar merk je geen reet van.

5 likes

:grin:

€ 1000 is geen spaargeld hè je moet uiteraard altijd een buffertje hebben…ik heb het over 10.000+

2 likes

Dit is ook geen spaargeld,maar vakantiegeld.

Als je je dak wil vernieuwen van je koophuis ( moet dat? Ja dat moet een keer ) dan ben je al meer kwijt.
Het lijkt allemaal mooi je geld overal insteken. Op papier. Totdat je het nodig hebt. Dan blijkt het toch heel lastig te zijn wanneer je je munten niet liquide hebt.

2 likes

zeker maar een moderne Rolex is toch vrij liquide, ik schat dat ik ze binnen een week alle 3 kwijt ben voor de aanschafprijs :muscle:

2 likes

Ho, ho, ho, held in de zorg! Niks gewoon werken in de zorg. Trots zijn! Tevreden zijn!

6 likes

Tegenswoordig vijf (5) jaar max.

2 likes

Alleen voor de partner…, kind niet…:smirk:

100% eens hoor. Zou niet in me opkomen om nieuw te kopen. Moet ik naar zo’n juwelier, brrr! Ik koop liever 2ehands, van liefhebbers zoals jullie :slight_smile:

3 likes

Neem aan dat je ook graag voor je kinderen betaald :wink:

1 like

Dat snap ik niet! Uiteraard betaal je mee aan het leven van je kind, zolang dat kind van jou mede afhankelijk is.

Hij bedoelt dat je voor je ex 5 jaar betaald. Voor de kids langer.

2 likes

Slim. Zo doe ik het ook met dat segment. Laat iemand anders de afschrijving maar doen.

Moet geld overblijven voor ROLEX.

Kidding…

Getrouwd, 1 kind, beiden fulltime baan en al het geld op 1 hoop en vrouw regelt dat allemaal. Ik ben gewoon niet zo goed met die dingen. Bovendien kan ik maar lastig grote bedragen uitgeven. Ik ben heel voorzichtig met geld. Soms te. Je moet immers ook genieten, en niet alleen maar verstandig zijn voor ‘wat als…’. Ook hierin is mijn vrouw beter. Ooit, toen we nog beiden een eigen rekening hadden, van mn eigen geld een Omega Seamaster gekocht. Zij ziet hoe leuk ik horloges vind. Toen ik een aantal maanden aan het dromen was over een upgrade maar moeilijk zulke bedragen kan uitgeven, al helemaal aan mezelf, (Rolex Sea Dweller) was zij het dus ook die zei: ga dat ding nou maar halen! :slight_smile: ik ben er nog steeds heel blij mee (dank @bordewolf) en geef verder eigenlijk nooit geld uit aan iets voor mezelf. Kleding, auto’s, doet me allemaal weinig. Mooi gereedschap koop ik wel, maar vaak ook tweedehands. En daarmee verbouw ik dan zelf ons huis, dus op die manier toch ook weer financieel verstandig.

10 likes

Hoe lang heb je ze? Als dit > 3 jaar is, sluit ik NU een lening af om ze voor je aanschafprijs te kopen, mits staal sportmodel

Even lezen. Ik refereer aan de 5 jaar termijn. Er werd gesuggereerd dat de partner/kind alimentatie naar 5 jaar gegaan is maar dit geldt alleen voor de partneralimentatie.

1 like

Mooi!