Hoi - ik ben horloge verslaafd - even voorstellen :)

Dag allemaal! Na een maand lid te zijn en 8 horloges rijker (met 2 onderweg) dacht ik mijzelf even voor te stellen. Zoals ze dat bij AA doen…

Mijn naam is Simon en ik ben horloge verslaafd.
35 jaar oud - getrouwd - 2 kleine kids.

Ik ben altijd al gefascineerd geweest omtrent horloges. Vanaf kleins af aan, jong genoeg om dingen te begrijpen, vond ik die dingen om de pols een fascinerend. Het ging mij toen voornamelijk om de technologie. Ik was dan ook het jochie in de klas die in de brugklas de televisie aandeed met zijn horloge van de kijkshop.

De eerste keer verliefd worden op een horloge was waar het allemaal mee begon.
Ik was toen 21 en had deze Seiko in de etalage gezien bij een juwelier in Aachen.

Mijn broertje vond het een goed idee om bij mijn ouders aan te dringen dit horloge te kopen als cadeau voor het afstuderen. Zo gezegd zo gedaan.

Het horloge met veel liefde jarenlang gedragen, maar het is naar een tijdje gedoofd door andere dingen.
Carriere, heen en weer verhuizen, kids, etc.

Sinds een jaar of 3 is mijn interesse in horloges aangewakkerd, voornamelijk door YouTube.
Het begrijpen calibers, complicaties, stijlen, fascineert me meer en meer.

In combinatie met het starten van mijn eigen zaak in management consulting on financieel gebied ontstond ook wat cashflow om in deze hobby te gaan investeren.

Een beetje speuren op MP, Chrono24, Ebay, Fora heeft geleid tot het gaan van 1 naar 8 horloges met nog eens 2 onderweg.

Op de laatste NA ben ik het meest trots en is ook geheel geïnspireerd door dit forum.
Het is namelijk een Meistersinger. Toen ik deze voor het eerst zag op dit forum vond ik het een geweldig concept. Dit is em!

De gehele collectie is nu dit:

Met een CasiOak mod onderweg voor de Casio.

Daarnaast ben ik nog aan het wachten op een Seiko Type 2 quartz horloge uit Japan
Volgende week ga ik een Bulova Accutron 218 ophalen (ik ben echt un sucker voor smooth second hands)

Wat betreft plannen en wat er nog MOET en ZAL komen:

• Seiko TUNACAN (liefst 1000M variant)
  • Grand Seiko Spring, Snowflake of Berch (als dress watch)

De grail voor nu is de Sport Collection Spring Drive Diver SBGA229

Maar ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik op dit forum zit, ik de Rolex Skydweller HEEEL erg mooi ben gaan vinden. Die kruipt stiekem toch wel naar de Grailplek toe. Liefst met Black dial en oyster band.

That’s it - Dat is mijn intro. Zie uit naar een mooie tijd op dit forum en alvast dank voor jullie inspiratie.
Vragen, opmerkingen, comments…hoor ze graag :slight_smile:

88 likes

Welkom Simon!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom, fraaie collectie! Pas op met kopen van ‘tussenhorloges’. Ik zou eerst de nummer 1 grail kopen!

4 likes

Welkom op HF!

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom op HF

2 likes

Mooie collectie! Hier ook een nieuwkomer, welkom Simon!

2 likes

Welkom op HF. En wat je verslaving betreft? Je zit hier goed :wink: :ok_hand:

1 like

Welkom Simon op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Dit is de plek om het leed van jouw verslaving te delen, met lotgenoten.
Zo leer je er mee omgaan.

Een mooie tijd hier toegewenst!

2 likes

Welkom!

Aanvaarden is de eerste stap!

1 like

Hi Simon

1 like

Welkom op HF Simon :smiley:

1 like

Welkom op dit mooie forum :wink:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom Simon op dit leuke forum en natuurlijk gefeliciteerd met je MeisterSinger, wens je veel draagplezier. Mooie collectie heb je inmiddels opgebouwd en de groei zit erin, succes met je toekomstige horloge die onderweg zijn en welke er daarna nog bijkomen.
Wel oppassen met je verslaving, voor je het weet heb je boxen vol met horloges (zegt deze gek :wink:). :ok_hand: :+1:

1 like

Welkom op HF Simon en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Welkom en veel plezier gewenst op dit mooie forum

1 like

We gaan je iig NIET van je verslaving afhelpen…
Sterkte.

1 like