Wat is jullie wisselroutine?

Horloge, tanden of onderbroek?

Tijdens kantooruren kun je daar gewoon binnenlopen. Elke keer even registreren met je rijbewijs en dan loopt één van de twee mee omlaag. Eerst hun sleutel erin, dan de mijne.

De eerste keren voelde ik me helemaal een James Bond villain.

6 likes

Wat weegt er mee in de keuze ‘s ochtends: weersverwachting, kleding (met name kleur) en gelegenheid

Bij mij kan het echt alle kanten op. Soms dagelijks een andere en soms zelfs halverwege de dag nog wisselen. Maar soms ook een week of langer hetzelfde horloge. Activiteiten als sporten, klussen of varen, etc., hebben nog wel invloed op mijn keuze en bij mij blijft een NA ook langer om, in het begin.

Maar 16 horloges in nog geen half jaar? :open_mouth: Jij hebt 't echt goed te pakken! :laughing:

2 likes

Toen ik bij de Rabobank een kluisje had was het tot 20u op werkdagen, kluisje werd met een geautomatiseerd systeem opgehaald obv je pinpas en code. Dat was afgelopen na die kluiskraak in …bosch.

1 like

Klopt - working on it.

2 likes

Ik heb geen vaste routine. Soms weet ik 's morgens welke ik wil dragen, vaak wissel ik ergens op de dag, soms gooi ik een dobbelsteen.

En ja, van 1 naar 16 horloges sinds januari? Ach, als ik aan al mijn impulsen had toegegeven de laatste maanden, had ik er ook zoveel gehad.

2 likes

1 Tot 4 per dag….
Meermaals wisselen per dag vooral met thuiswerken en in de weekends.

1 like

Naar het werk altijd dezelfde werkbutser.
Meteen als ik thuis kom iets anders
Bij klussen, tuin, karweitje, whatever ook altijd dezelfde klusser.
Ook dan, klaar, iets anders.
Vrijdag een Vostok.
Zomers vaker iets gekleurds ook vaker een rubber band
Bij sporten, zwemmen een Gshock
Als ik mijn dame duidelijk wil maken dat er die dag nix meer uit mijn vingers gaat komen, mijn air king of een oldtimer.
Verder, bij iets leuks buiten de deur iets zorgvuldiger in mijn keuze dan bij de bankzaken thuis.

3 likes

Altijd? Is daar een reden voor?

p.s. we hebben vandaag dezelfde vostok neptune om, maar in andere kleuren.

1 like

Op vakantie altijd mijn onverwoestbare vostok en verder elke dag een ander horloge.
Wordt er geen een jalours, want ze krijgen allemaal dezelfde draagtijd.

1 like

Loop het russendraadje maar eens door, dan zul je zien dat ooit, door wie dan ook, de vrijdag uitgeroepen is tot Vostok vrijdag.
En daar hou ik me aan sinds de aanschaf van mijn eerste Vostok.
Ik weet het, überkinderachtig, maar juist daarom ook leuk.
En je kunt maar een reden hebben om eens te wisselen, toch? :wink:

3 likes

Zeker weten! Ik zie ook bijv. dat vrijdag het ‘‘welke vintage dragen wij’’-topics de meeste posts krijgt.

1 like

Ik denk altijd bij elk laats gekochte horloge dit is een dagelijkse en draag hem dan ook maanden achter elkaar,daarna begint het wisselen.
Maar als ik begin te wisselen wil ik altijd weer een nieuwe​:sob::sob:

2 likes

Om de 3 dagen wissel. Begin met duiker en wissel naar dresser. Geen werkhorloge nodig. Meeste zijn Seikos,
Citizen en Oriënt. :+1:

2 likes

Heb ik even opgezocht. Mooi man,
Is dat bandje aftermarket?
Waar heb je die vandaan? Als ik vragen mag.

:scream:

Meestal een paar dagen achter elkaar hetzelfde horloge. Soms ook nog wel bandjes wisselen.

1 like

Ik wissel 1x per week

Ik heb 8 horloges en heb niet echt een routine. Ik draag waar ik zin in heb. Vaak match ik het wel een beetje met mijn outfit. Soms draag ik een horloge twee weken lang en soms ook wel eens een dag. Sommige horloges draag ik heel vaak en er zijn twee horloges die ik eigenlijk bijna nooit draag en moet mezelf bijna dwingen om ze te dragen… maar afscheid er van nemen kan ik ook nog niet hahaha.

2 likes

Ik heb het horloge overgenomen van een forumlid incl alle bandjes.

[quote=“Eddiel, post:39, topic:397013”]
Is dat bandje aftermarket?
[/quote

Het bandje wel, maar de adapter is origineel van Vostok. Hierdoor kan je elke 18mm band op je Vostok zetten. Heb ook nog een rubber bandje die ik niet gebruik. Mocht je interesse hebben stuur me een PB. Stuur ik hem gratis naar je op.

4 likes