Holthinrichs, iets bijzonders?

Ik leer hier vandaag dat DWW en Holthinfjeiekfjskf iets met elkaar te maken hebben. Iemand enige achtergrond bij de verschillen tussen de twee merken?

Prijs

1 like

Het is toch wel een prachtig merk…

Kennelijk is de pièce unique die recentelijk per opbod werd verkocht met hun eerste eigen uurwerk zo bijzonder dat hij nu alweer te koop staat in Duitsland (tegen wat verlies)…

1 like

Of moeten we dit zien als een advertentie voor vergelijkbare stukken die nog moeten worden geproduceerd?

Originele ideeën, goed, smaakvol en functioneel uitgevoerd.
Bewonderenswaardig.

1 like

Ik vind deze echt super gaaf (wel met andere cijfers dan), maar volgens mij worden die niet meer verkocht…

9 likes

Snap ik, wie betaald er nu ook dit soort bedragen voor :sweat_smile:. Het is een boeiend merk met veel passie gemaakt maar de prijzen zijn soms echt overdreven :slightly_smiling_face:.

Ja dat vind ik nu een probleem.persoonlijk, alles word maar in zeer kleine oplagen gemaakt dus moet je echt al zitten wachten tot er iets uitkomt dat je mooi vind. Mischien kan je door middel van een bezoek iets overeengekomen ivm toekomstige concepten of al reeds gemaakte horloges, ik weet het niet…

1 like

Ik meen wel dat die bijna 100k USD voor het goede doel was, of heb omdat verkeerd onthouden. Als dit nu voor speciale projecten is, gebruiken ze waarschijnlijk een stukje van de veilinglift

1 like

Ja maar zoals de deconstructed, die is 28k als ik het goed voor heb.
De prijzen zijn soms overdreven naar mijn mening.

1 like

Ja dat is echt té. Persoonlijk vind ik die ook teveel over the top qua ontwerp…niets voor mij.

1 like

Gemengde gevoelens. Het is een sympathiek merk dat originele horloges maakt, dat is sowieso al te waarderen. En op hun best vind ik de horloges er ook erg mooi uitzien vanwege de unieke vormen en het spel met materiaal en textuur:

Maar sommige details laten wel erg duidelijk de beperkingen van het 3D-printen zien, en daar word ik dan weer minder enthousiast van:

Ik krijg het niet voor elkaar om dit te zien als een speelse intentie van de ontwerper. :neutral_face:

4 likes

Ja idd.

Ps ik vraag mijzelf ook nog steeds af hoe ik mij voel bij 3D-geprinte horloges. Ik krijg er, wellicht onterecht, een minder echt gevoel bij. :thinking:

2 likes

Het ligt er mijns inziens aan of het een kracht of een zwakte is ten aanzien van het ontwerp. Ik denk dat je bij Holthinrichs nu een beetje van beide ziet.

3 likes

Ja heb ik ook vwb Holthinrichs.

Vroeg mij het ook in z’n algemeenheid af. 3D printed horloges. Weet niet zo goed hoe ik mij daarbij voel. Voelt nep…maar weet niet zo goed of dat een terecht gevoel is.

2 likes

Mooi, heeft voor mijn gevoel wat weg van een ming horloge. Schitterende kastvorm ook.

1 like

Ik vind ze heel mooi maar de prijs vind ik echt te.

1 like

Snap ik, daarom dat ik de prijs niet echt redelijk vind persoonlijk :slightly_smiling_face:.

2 likes

Ik snap je gevoel erin maar het is niet zo simpel als het klinkt.
Als je hoort hoeveel werk en uur er soms inzitten is dit toch wel een vorm van ambacht vind ik persoonlijk.
Zeker de kaste uit edelmetalen en grade 5 titanium duren erg lang volgens de maker.
Ik denk als ik hem goed verstaan heb 2jaar erover heeft gedaan om er 1tje van platinum te vervaardigen, dat is toch wel commitment denk ik dan.

2 likes