Holthinrichs, iets bijzonders?

Oef ja dan is dat zeker geen kwestie van spul erin druk op de knop en er wordt een kast uitgepoept. :sweat_smile: Thx voor deze info. :+1:

1 like

Nee hoor er zijn kasten waar een 10tal uur in kruipt gewoon nog maar het maken, zonder het afwerken.
Als ik het goed heb bergrepen natuurlijk :sweat_smile:.
Dus opzich heb ik er veel respect voor, tot ik de prijzen meestal zie :laughing:.
Wat me ook wat stoort is dat ze allen in kleine oplagen gemaakt worden, ik vind er nu eentje mooi die ze niet meer hebben want ze gaan de 2.0 al maken.
Dat vind ik een lastig gegeven, dan moet je echt al vragen of ze het model opnieuw willen maken of kijken welk toekomstig model je mischien kan reserveren.
Ik vind dat een moeilijke werking :laughing:, het kan ook aan mijn hoofd liggen natuurlijk :slightly_smiling_face:.

1 like

Die Delft Blue waarmee ze begonnen was relatief ingetogen. Dat kon ik i het bijzonder waarderen. Nog steeds zou ik de huidige generatie ook met plezier dragen, maar sommige concepten gaan ook mij te ver. De doconstructed fascineert, maar is niet echt mijn stijl.

2 likes

Ah my bad, het printen is delicaat omdat het in het proces heel fragiel is.
Het afwerken bij een simpele kast is minstens 10 uur :slightly_smiling_face:.

3 likes

Maar dat is gedeeltelijk toch ook expres? Ze kunnen het heel mooi afwerken, en soms laten ze het ruw

2 likes

Ik denk ook dat het de intentie is want als je ziet kunnen ze het ook laten glimmen.

Mijn indruk is ook dat er alsnog heel veel handwerk in zit en heel veel experiment aan vooraf gaat. Heb eens voor de winkel gestaan (kan alleen op afspraak naar binnen) en ze hebben volgens mij zowat alles in huis om het zelf te doen. Zeker niet zo dat het hand de band afrolt.

2 likes

Maar die platinum heeft wel degelijk 2jaar maar het was het waard zei hij :slightly_smiling_face:.

1 like

*band

Ze maken ook gebruik van sellita maar hebben nu ook eigen kalibers helemaal zelf gemaakt.

Ik vind dit eigenlijk enkel voor de eerdere modellen gelden: de technieken in het 3D printen - en dus de kwaliteit van het eindresultaat - verbeteren in een rap tempo.

Ik meende dat Michiel mij vertelde dat de betreffende printer waar deze horlogekasten in worden gemaakt ± € 350.000,- kost. Door de snelle ontwikkeling is zo’n printer snel achterhaald en gaat maar een beperkte periode mee. De reden ook om het proces uit te besteden.

3 likes

Wow. Zal ook niet gunstig zijn voor de horloge prijzen zoiets. :blush:

2 likes

Besteden ze het printen zelf uit dan?

1 like

Zou ik ook doen, bij Materialise ofzo.

1 like

Uiteraard, want:

1 like

Denk dat je aardig warm zit…:wink:

Zelf zie ik het als een mogelijkheid om dingen te doen in een ontwerp die anders zo goed als onmogelijk (betaalbaar) te produceren zijn.

De uren die in de afwerking van zowel de kast als uurwerken zitten maken het wat mij beteft een zeer redelijk geprijst model. Ook de wijzerplaten zijn bijzondere kunstwerken, veel dingen die Holthinrichs heeft gedaan zijn uniek voor het merk.

Als je de lugs neemt van Holthinrichs nieuwere modellen is dit toch wel een kunstwerk opzich.

Ik verkies dit model boven een - noem maar wat - Datejust, Speedmaster of BB58, niet ieders’ keuze maar ben persoonlijk doorgaans wat minder gevoelig voor 13-in-een-dozijn modellen voor mijn horlogekeuzes. Overigens ook evengoed prachtige merken op hun eigen manier, maar daar zou het woord ‘merkhistorie’ of ‘marktwaarde’ mede de doorslag geven bij een aankoop. Van een Holthinrichs krijg ik duidelijk meer serotonine in m’n bloedbaan, de rest is niet interessant. En wie weet komt dat later alsnog goed…:wink:

5 likes

Dat klopt. Als het er geloofwaardig uitziet als iets wat de bedoeling is, dan vind ik het prima. Mooi zelfs. Als het eruitziet alsof het niet beter kon, dan vind ik het niks. Maar ik begrijp ook dat het verschil tussen die twee subjectief is.

Heel mooi inderdaad, hoewel het me ook erg kwetsbaar lijkt.

1 like

Ik vind deze dus ook prachtig maar zover ik kan verstaan is deze niet meer beschikbaar dus dat vind ik echt een lastig systeem.
Ik vind de lugs ook bijzonder mooi.

1 like

:point_up:, maar is niet volgens de maker.

1 like