Holy grail en nepper

www.hetwordtijdvooreenreplicawatchforumwantdanzijnwijervanaf.nl

louis Schreef:

hharry Schreef:

@Louis

Discussieren is ook een vak. Ik vind je toon te
fel.

Was ik te fel of heeft iedereen te lange tenen?

‘Kun je wat specifieker zijn over wat je precies
met respect en veroordelen
bedoelt?’ was mijn vraag aan cbeentjes.

Ik vind dat je te scherp inzet. Direct zijn is prima maar ik zie je vaak reageren op dit soort items waardoor ik het vermoeden krijg dat je graag discussieert. Ben ook niet voor neppers en zie zelf ook geen nut in het proefdragen van zo’n misbaksel maar de discussie én de gemoederen lopen hoog op. Als ik je in levende lijve tegenkom Louis drinken we er een pilsje op en zetten we een boom op over waarom Rolex een flut merk is :):slight_smile:

Ik ben niet van de discussie om de discussie, maar het gedraai en gedoe wordt ik wel moe van, zeg gewoon wat je bedoelt…
Zo, laten we de dicussie nu maar afpilsen:)-D, er is al genoeg (teveel) over die troep uit China gezegd…

X(:)-D:)o:D:}:}:~:~

:)o

Gegroet allen,

Hoewel ik mij noch tijdens fysieke contacten noch bij de weinige fora waaraan ik deelneem, wil bezighouden met dergelijke onzinnige, provocerende topics/discussies wil ik hier toch even reageren. Heb mij overigens eerst even netjes proberen voor te stellen in het "Off-topic"topic.

Hoewel ikzelf totnogtoe geen dure horloges bezit, vind ik neppers maar niks. Ik heb zelf een 2-tal ‘homages’ zoals te zien is in mijn voorstelling, een Rotary (Navitimer) Chronospeed en een Orient 'B-1’homage. Ik heb deze homages gekocht met het oog op draagervaring van het desbetreffende model.
Nu zijn dit best prachtige en zelfs degelijke uurwerken voor 't geld maar hoewel ik nog niet echt ‘geëmotioneerd’ ben met de ‘techniek’, moet ik zeggen dat als ik ze draag, ik mij toch nooit 100% ok voel omdat ik blijf met het gevoel zitten van “het is ‘maar’ een homage”. Ik draag ze, hoewel niet vaak, vooral de Chronospeed, graag, in afwachting van de ‘financiële’ kans op de echte maar het voelt dus nooit echt 100% ok. Beeld je eens in hoe een ‘nepper’ dan zou aanvoelen. :frowning:

Dit gezegd (en gemeend) zijnde, constateer ik dat die ‘replica’discussie op dit forum reeds meermaals en tot vervelens toe is gevoerd en toch laten sommige, toch wel seniorleden en replica-haters/tegenstanders zich nog steeds opjutten door deze discussies en ‘provocatie-uitspraken’.

Eigenlijk had een lid als lenno, met toch al een respectabel aantal posts hier, overigens beter moeten weten en dit topic gewoon niet moeten starten. (zelfs op de affordables!!-sectie van WUS willen ze hierover geen discussies/topics) Zoals gezegd ben ikzelf ook geen fan van replica’s maar andersijds, als iemand zoiets wil aanschaffen, om welke reden dan ook, is het die persoon zijn recht aldus te doen. Maar dit forum is idd niet de juiste plaats voor dergelijke discussies noch de bijhorende foto’s.

Aan de felle reageerders hier zou ik zeggen, als je een woede voelt opkomen, laat dergelijke onderwerpen links liggen en schakel over op de ècht interessante topics. Uiteindelijk draait het daar toch om.

Met vriendelijke Groeten
Geert

Navivenger Schreef:

Gegroet allen,

Aan de felle reageerders hier zou ik zeggen, als
je een woede voelt opkomen, laat dergelijke
onderwerpen links liggen en schakel over op de
ècht interessante topics. Uiteindelijk draait het
daar toch om.

Met vriendelijke Groeten
Geert

tadaa, dat heb ik aleens eerder gezegd! Let go…, let go…, let go… en daarna snel naar de andere topics skippen! :):slight_smile:

je hebt uiteindelijk de begeerte lief en niet het begeerde.
(Nietszche)

:}

Ik zal eerlijk zijn, ik post niet veel, en wat ik post is vaak voor info over horloges. Mijn ervaring is dat ik dan over het algemeen vriendelijke reacties terug krijg. Maar nu ik dit topic lees, ik ben op de helft, heb ik toch het idee dat het hard tegen hard gaat. Ik kan het begrijpen dat neppers hier ‘gehaat’ worden. Ik kan me voorstellen dat die hier niet graag gezien worden.

Maar blijf ook tegen die mensen aardig. Begrijp me goed, ik zou zelf nooit een nepper willen dragen, veel te bang en ijdel, stel je voor dat iemand het ziet. En inderdaad is het niet goed voor de productie van de rolex en andere merken dat er zoveel neppers zijn. Maar wees gewoon een beetje aardig tegen elkaar. Je kan ook op een aardige manier zeggen dat er geen namaak op dit horlogeforum hoort (ben ik het zoals je kunt lezen mee eens).

Kortom wees gewoon aardig tegen elkaar, en post geen neppers… het verpest de sfeer zo snel…

MvG,
Peter

ach ik had verder moeten lezen, hharry was me al voor, ik ben het met volledig met hem eens

louis Schreef:

Waarom mag er niet met scherp geschoten worden?
Het is hier toch niet het grote ‘Laten we het
vooral met elkaar eens zijn want we houden
allemaal van horloge’s’ forum?

Ik heb voor mezelf besloten de laatste keerte reageren in een replica topic, de hobby is te leuk om deze te laten verpesten door zoiets onbelangrijks. Verder heb ik ook geen zin in stress met leden waarmee ik in andere topics veel lol heb.

Een nette discussie? Respect? Tsja, het is maar hoe je in het leven staat. Op een forum vol met echte liefhebbers van (echte) horloges stellig beginnen over het kopen van fake zorgt nu eenmaal voor reactie… als je dat niet aanvoelt mis je mijns inziens sociale (digitale) vaardigheden.

Ik ben een tijd geleden naar een concert geweest in de Arena. Een kennis, fervent PSV supporter, ging mee en vond dat hij "gewoon"een PSV shirt kon dragen tijdens een concert.
Een hoop gedoe vooraf in de groep en ik stond alleen in het idee dat het ronduit belachelijk was, onnodig provocerend en wellicht ook nog gevaarlijk…
Neuheu… de ander moest maar respecteren dat hij dit wilde…

Zo gezegd, zo gedaan en voor hij tien passen in de Arena had gezet was hij al veertig keer niet echt vriendelijk aangesproken… En vervolgens liep hij ook nog tegen een paar flinke patsen op… Stond hij dan; de hele avond in z’n blote pens…
Heel eerlijk gezegd heb ik er om moeten lachen :)o

gr. Roel

Zo,ik ben toch veel wijzer geworden door het starten van dit topic.
neppers zijn Kwalitatief Uiterst Teleurstellend en zullen nooit het gevoel van een origineel geven.
Ik heb ook via dreski (andre)via een ander topic een Timex besteld omdat die ook veel weg heeft van een Rolex ,dan krijg ik waarschijnlijk toch een beter gevoel.
Ik vindt dit nog steeds een geweldig forum waar ik met plezier op vertoef.
Als ik iemand door het starten van dit topic tegen de schenen heb geschopt ,mijn excuses daarvoor.Dat is nooit mijn bedoeling geweest.
De term TROL kende ik niet dus reageerde ik misschien te heftig door mijn onwetendheid op het gebied van computertaal.
Ik dacht dat er op de man gespeeld werd maar dat was dus niet zo.
Mijn excuses aan Roel (krabong)
Ik weet nu ook dat Roel goed kan drinken maar dat kan ik ook ,alleen geen bier daar kan ik niet zo goed tegen ,whisky daarentegen…

Groetjes

Lenno

Jaap-Wim Schreef:

Persoonlijk snap ik nooit zo het verhaal van “ik
probeer nep want…”. Een nep horloge heeft dan
wel de looks, maar daar is alles wel mee gezegd
m.i.

Een horloge in die prijsklasse koop je vooral om
het gevoel, de geschiedenis, een bepaalde emotie,
iets wat niet wordt meegeleverd met de nepperd.

Dit is overigens geen aanval op nep, maar ik kan
me gewoon niet voorstellen dat als je ergens
zolang voor spaart en zo naar toeleeft, jezelf kan
paaien met nep, wat is dan het nut van een echte
als blijkt dat de nepperd ook wel voldoet!!

Zelf ben ik niet in de gelegenheid zulke dure
horloge’s te kopen, maar als dit wel het geval was
kocht ik het echte horloge en liep vol trots de
winkel uit. Iets wat je met een nepperd nooit zal
bereiken, hoe goed die er uit ook zal zien.

Lenno paait zichzelf volgens mij niet met nep, maar wilt zeker stellen of de submariner echt z’n droom waar maakt voor ie er zoveel geld aan uitgeeft. En gezien z’n verhaal, lijkt het me niet dat een replica die droom kan waar maken. Nep blijft immers nep. De nepperd zal ik mijn ogen nooit voldoen aan het Rolex gevoel.

Sommigen zien vrij snel in of iets voor hen is of niet. Anderen zoals ik, hebben er wat langer de tijd voor nodig. Soms gaat het ook gelukkig wel snel, bij de Speedmaster (hoe graag ik em ook aan m’n verzameling wil toevoegen), stoorde ik me al bij de 1e keer aan de bandaanzet. Hij valt niet mooi om m’n pols heen, waardoor ik de zijkanten van de schakels zie. Dat vind ik persoonlijk niet mooi.

Ik zou i.t.t. lenno alleen wel eerder een replica hebben geprobeerd, voordat ik er naartoe spaar.

louis Schreef:

Waarom een nepper als je gaat
sporten/werken/strand???
Draag een echte of doe wat anders of gewoon
niks…
Echte horloge’s kunnen trouwens meer hebben dan de
meeste replica-goedpraters
denken:)o:)o:D:D

Ik denk dat pammetje niet z’n echte draagt, ivm. diefstal, krassen, etc. Echte horloges kunnen best wat hebben, maar uit ervaring weet ik hoeveel zeer het doet. Ik kan me de eerste kras op m’n Seamaster bandje in de trein nog herinneren…
:’-(
Ik droeg em toen sporadisch en was er superzuinig op. Als een bezetene dacht ik eraan om een andere band te kopen (was 1 van de niet verwisselbare schakels). M’n neef had dat ook met z’n eerste kras en buts op z’n Luminor. Als een dolle denkt ie eraan om de bezel te vervangen. Heb em toch maar even tot kalmeren bedaard :slight_smile: Want na jaren dragen, en de duizendste kras, wordt het al minder erg. Maar die eerste op je gloednieuwe klok… X(

Ieder z’n ding, maar ik draag voor “risicovolle” activiteiten liever een Seiko dan een replica. Die nepperd draag ik thuis wel.

+1 ieder z’n mening. Laten we het gezellig houden.

Krabong Schreef:

Ik had m’n toon wat aan willen passen maar ik kon
het bericht niet meer wijzigen, jammer want nu heb
ik me weer laten gaan t.o.v. een replica vraag en
dat zou ik niet meer doen in 2010… :x:+

Maar als je dan geen internet trol (ik zeg dus
niets over je persoonlijkheid, trol is een term!)
blijkt te zijn wil ik het je graag visueel
uitleggen.

Je wilt wellicht dit:

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/21583_0_1_2_999_Image20credits20-20.jpg

En koopt dan maar alvast dit om aan het gevoel te
wennen:

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/Allerlei/snor.jpg

Dat gaat dus niets worden…

gr. Roel

Leuke re-bound! :)-D

hharry Schreef:

Ik denk dat de discussie had moeten gaan over de
schoonheid van de Seadweller en hoe men zich het
beste kan voorbereiden op zo’n grote aankoop.
+1

Pammetje,

Welkom op 't forum ! Alle meningen (mits beschaafd) zijn wat mij betreft van harte welkom - of ik 't er nu persoonlijk mee eens ben of niet.

Enne… Post eens wat foto’s van de (echte…) Flieger. Ik heb er ook weleens naar zitten kijken, maar vind 'm echt te groot en te dik; mijn polsjes zijn te klein. Misschien nog een keer een mark XVI ofzo…

Groet
Mark

:)-D

Welkom en groet uit het land waar Brand bier gebrouwen wordt :smiley:

Hoi Lenno,
een paar tips:

Arjen Schreef:

Hou er wel rekening mee dat een Deepsea of
Seadweller nog een maat groter is dan een
Submariner.
+1 Ik weet niet of je een replica van de deepsea, seadweller of submariner hebt en hoe “goed” ie nagemaakt is, maar de echte verschillen inderdaad van vorm en formaat.

hcptdg Schreef:

Ga naar een fatsoenlijke AD en probeer een echte
om je pols. Voor 80 Euro heb je een slechte
nepper.
&
leeuwentemmer Schreef:

Denk dat je met een nepper voorbij gaat aan het
gevoel van detail, vakmanschap en kwaliteit die je
met een echte zal ervaren en daardoor dus enkel
een verkeerde impressie zal geven over hoe de real
deal is. Feitelijk denk ik dus dat het een
tegenovergesteld effect zal hebben van wat je
denkt te bereiken.
&
seamaster Schreef:

het gevaar is er natuurlijk dat je na een tijdje
een nep-rolex te hebben gedragen denkt dat het
niks voor je is omdat je een klok vergelijkt met
iets wat er op zou moeten lijken …en dat kan
niet de bedoeling zijn.
+1 hoe “goed” er ook beweerd wordt dat ze zijn nagemaakt, een echte voelt voor de detail-mensen meestal toch anders aan. Een echte zien en voelen vind ik daarom ook een must, wanneer ik serieus geinteresseerd ben in een horloge.
Ook kan het blijken dat een ander materiaal anders uitpakt in de praktijk. Seamaster stalenband (misschien ook huidige replicas) vallen mooi om m’n pols. Maar de standaard titanium versie niet. Dus ook 't uiteindelijke klokje goed bekijken en uitproberen.

@WillemH Schreef:

Tip/conclusie: Als een sub/dweller zo veel
verkocht wordt, en je bent nog steeds niet zeker
dat het een topper is, ben je wel wat naief.
10 minuten passen bij een AD is niet genoeg om een
juist beeld te vormen, leen er eentje van een
vriend met dezelfde hobby, of zorg eerst dat je
die ontmoet.
+1 op al je 3 punten. Een topper voor velen hoeft niet voor jou/mij te zijn. velen vinden Speedmaster top, ik stoor me aan het zien van de zijkant van de metalen band (metalen banden zijn voor mij een pre). Dit was toevallig een punt waar ik tegenwoordig snel achter ben. Zijn wel 2 (ja twee:o) is weer een verhaal apart) blunders aan vooraf gegaan.
Zucht, had ik maar vrienden met een Deepsea, Seadweller en Submariner. Ken er pas 1 met een Sub… moet nodig nieuwe vrienden maken :wink: Nee maar, zelfs dan zou ik niet durven om ze van iemand te lenen. Ik zou niet weten wat als er een krasje op zou komen… Ikzelf leen dure horloges daarom ook niet uit.

MartinB Schreef:

Hoi Lenno,

Misschien een alternatief voor een nepper, ook
goedkoop, en hetzelfde model. Zeker niet de zelfde
kwaliteit als het orgineel, maar beter dan de
gemiddelde nepper.

http://www.webdecc.com/images/d702pshhwk7bl4osb6uw
.jpg
Als je geen problemen hebt met een andere print of geen print, zou een hommage/look-a-like je ook een idee kunnen geven voor 't model om je pols. Let dan wel op dat ie de Rolex wel goed benaderd. Look-a-likes, hebben juist omdat ze er iets anders willen uitzien, soms net wat andere lijnen en details. (Lees net dat je voor een timex gaat om een idee van 't klokkie om je pols te krijgen).
Voordeel van een hommage vind ik persoonlijk, is dat ik er nog mee over straat durf te lopen. Ik heb 5 replicas en 4 zitten permanent in een doos weggestopt. 1 staat prominent naast de echte :+. Mijn ervaring is hierdoor dat ik nu liever een hommage koop om te vergelijken, dan een replica. Maar wel een hommage die er zoveel mogelijk op lijkt, zoals een Parnis.

Op je vraag om een foto te plaatsen. Tegenwoordig lijken de meeste duurdere replica’s op eerste oogopslag en op foto allemaal op elkaar. Ook gebruiken de shops soms foto’s van het echte model. Dus voor advies vanaf een foto op de manier gaat weinig opleveren. En helemaal omdat het hier blijkbaar niet gewenst is. Mocht je er 1 hebben en je wilt em vergelijken, probeer dan met vrienden/kennissen die er 1 hebben. Als die ander het ook leuk vind, kun je samen uitpuzzelen wat de verschillen zijn.
Dat vind ik ook erg leuk, om de echte met de nepperd te vergelijken. Heb al een Radiomir, Luminor, Submariner, Seamaster (mezelf), Planet Ocean, met de hommages vergeleken. Dan zie je nog beter hoe mooi de originelen zijn. Wat mij verbijsterde was bij de Radiomir, dat de gepolijste kast van de echte, ondanks de vele haarkrasjes toch veel meer glanst dan mijn MM hommage. Toch weer een stukje kwaliteitsverschil.

Veel succes met je keuze en ben erg benieuwd of het em daadwerkelijk wordt. Een Rolex duiker staat namelijk ook op m’n lijstje… zonder loepje, want daar ben ik na tijdje dragen van een nepperd (Junghans Diver) achtergekomen. :wink:

:# even iets practisch en zelf ben ik er niet toe instaat wegens (nog) veel te weinig ervaring: waarom niet een afdeling met echtheidskenmerken t.o.v. een “nepper”? Of: als die er uitwendig niet zijn, wat maakt het dan behalve voor de jezelf wat uit? De drager is diegeen die zich “voelt” (lekker entrots met echt, ep met nep). zou handig zijn zo’n chequelist per horloge.
Op het net is wel wat te vinden, maar niet echt compact.

Met groet en verwachting,

j.helmers