Ik heb schaarsere modellen in m’n verzameling maar honderdnogwat stuks wereldwijd valt bij mij toch onder ‘redelijk schaars’.
Wil niet zeggen dat ze niet verkrijgbaar zijn gelukkig.
Vervelend dat die subdials door de nummers heen gaan.
Geweldig, hartelijk dank voor de uitgebreide toelichting. Dit is informatie waar ik wat mee kan. Ergens vermoedde ik misschien wel dat de moeders bij het schoolplein zich niet bezig houden met de afwerking van een balansbrug, maar door je scherpe en heldere analyse zie ik het nu in het juiste perspectief. Met name je opmerkingen over het combineren van meerdere objecten die laten zien dat het de bezitter financieel voor de wind gaat hebben mij aan het denken gezet. Nogmaals dank.
Met deze nederige houding ga je er geraken. Tussen de lijnen door kunnen we lezen dat je broek bijna laag genoeg op je enkels zit om een horloge met kroontje te scoren.
Edit: best je broek optrekken voor je het schoolplein betreedt.
Sommige roepen het snel, maar aan de andere kant heb je er die het zo onbereikbaar maken dat men zelfs niet zal starten om het ooit te bekomen.
Tsja, als een Nautilus je holy grail is, en je verdient 40.000,- op jaarbasis, dan is hij denk ik redelijk onbereikbaar. Moet je daarom een ander uitkiezen als holy grail? Dan is het toch geen holy grail meer? Volgens de definitie moet hij ook redelijk onbereikbaar zijn…
Precies dit.
En bij sommige geluksvogels valt ineens alles samen.
Budget en aanbod gevolgd door bezit.
Volgens mij heb je hem zo mooi samengevat. In principe onbereikbaar, maar bij sommigen door een gelukkige samenloop van omstandigheden toch wel bereikbaar.
De kunst van geluk in het leven is nochthans gelukkig zijn met het bereikbare. Ik heb mijn grail kunnen scoren. Al de rest is mooi meegenomen.
Zodra je jouw zogenaamde holy grail hebt, is de dikste lol er wel vanaf en is er altijd weer iets anders. Ik heb nu vier jaar geleden mijn grail gekocht en kort erop was er eigenlijk alweer een alternatief. Het verlangen is groot onderdeel van de grailervaring naar mijn mening. Inmiddels is mijn grail omgeruild voor een verbeterde versie van mijn eerdere grail, en dat maakt een hobby denk ik zo interessant.
Exact wat een grey dealer me laatst zei
Dit is ook wel belangrijk, in principe geeft aan dat je door de prioriteiten anders te stellen wel jouw doel kunt behalen. Dus ook met een modaal inkomen zijn bepaalde zaken mogelijk, maar alles hangt ook mede samen met de gestelde prioriteiten.
De definitie van een holy grail heeft niks te maken met wat je verdient of kunt betalen.
Een “heilige graal” in de horlogewereld verwijst naar een zeer gewenst en zeldzaam horloge dat vaak wordt beschouwd als het hoogtepunt van een verzameling. Dit kan een iconisch model zijn, een uniek exemplaar of een horloge met een bijzondere historische of technische betekenis.
Een holy grail kan duur zijn. Kan onbereikbaar zijn. Maar daardoor is het per definitie geen holy grail.
Hoe duurder het horloge, hoe minder er van verkocht wordt, gevolg is dat het dus minder verkrijgbaar is en dus ook minder bereikbaar
Ga je voor een grail ook zonder veel nadenken “teveel” betalen of heeft dit toch een limiet?
Intussen ben ik er zelf nog niet uit wat vandaag mijn Grail zou zijn
Of juist heel veel beschikbaar in verhouding met de productie aantallen
Waarom zou je ‘teveel’ betalen?
Je kan toch gewoon iets uitonderhandelen.
Heeft niets met de prijs te doen…
Is een horloge, als je die hebt, je eigenlijk geen ander horloge meer wilt!
Meestal kosten ze een hoop, omdat het vaak bepaalde merken zijn. Moet niet altijd!
Holy grail bepaal je niet, die “vind” je… of kom je tegen! Bij dat horloge past alles. Prijs uitgenomen, die heeft natuurlijk invloed of je het kunt kopen of niet, maar eigenlijk geen invloed op je gevoel!
Ik las hoe te betalen, veel belangrijker…
Jij vindt de grail niet.
De grail vindt jou! 🫶🏻
Zo bedoel ik dat… die vind je, als ze jou vindt