Homage watches

Helemaal mee eens, is ook grote onzin om iets dergelijks te verkondigen. Dit heet dan snobisme :wink:

Met de recente (toch wat lachwekkende) ontwikkelingen in dit topic, waarbij Rolex verdacht werd van plagiaat en Nomos schijnbaar een 1-op-1 kopie schaamteloos verkoopt, durf ik eindelijk toe te geven best wel blij te zijn met mijn duikershorloge. Het zal mij worst wezen of je het een hommage, replica of Aziatische rotzooi noemt.
Een RVS-kast met schroefkroon en 20ATM in combinatie Miyota automaat is een prima combinatie voor 100 euro.

duikt weg en zoekt dekking

Omdat ieder topic waardeloos is zonder foto’s, ja ook een hommagetopic, hier een plaatje voor de échte horlogeliefhebber om van te gruwelen. Voor ieder ander veel kijkplezier.

Ok. Doei. Enne, maak je niet zo druk om first world problems.

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/1/6/16aa1d6dd7c0c999abdd1cba637028b15a113741.jpg
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/4/9/49b8c47f06dc1c4b10194b18e7f5d5601ceeb1a4.jpg

4 likes

Uiteraard mag iedereen vinden wat men wil…
Ik heb er de pest aan en vind het triest.
Iedereen kan een echte kopen. Kwestie van werken en sparen. Duurt kort of lang… maar hij kan er komen als je echt wilt.

2 likes

Uiteindelijk wil iedereen een Rolex.
Maar waarom?
Kwaliteit?
Voor een fractie van de prijs van een Rolex zijn er kwalitatief even goede (homage) horloges te koop.
Een simpel ETA uurwerkje of Miyota gaat net zo lang mee.
De mate van afwerking misschien, daar kan ik wel in meegaan.
Als je een Rolex in je handen hebt dan voel en zie je dat wel, maar of dat de prijs waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
De meesten kopen toch een Rolex omdat het er op staat, al zal niet iedereen dat toegeven.
Of ze het geld waard zijn, voor de een wel en voor de ander niet, het blijft toch een discussie waar je niet uitkomt, zoveel mensen zoveel smaken.
Bij dit topic is bier en chips weer nodig vrees ik.
Ik reageer nooit op dit soort welles nietes discussies maar ik had even niks te doen en wil ook wel eens afgebrand worden
Voor de goede orde, fakes vindt ik dan wel weer not done.

groetjes Lenno

4 likes

mwa, als je echt een kleine beurs hebt (simpele baan, veel kids etc), kan ik me voorstellen dat het schier onmogelijk is om een klok van een paar k te kopen.

zelf vind ik hommages ook maar lame. Maar moet wel toegeven dat ik jaren een invicta duiker heb gehad voordat ik de real zooi kocht.

1 like

Overigens realiseerde ik me pas nadat ik weer wat actiever werd hier, in hoeverre die Kiber op een Rolex lijkt. Dat ligt er vooral aan dat ik me nooit in Rolex had verdiept. Ik doe liever andere dingen met m’n centjes dus liet het merk links liggen. Wanneer je hier niet actief bent en geen actieve research doet naar merken die je toch niet zo interesseren, kom je dat ook niet tegen.
De designdetails van het origineel lagen me niet zo op het netvlies als ik nu heb. Ik was dan ook een liefhebber die kocht wat 'ie mooi vond, zonder verder al te diepgaande research.

Ergens verminderd dat sindsdien wel enigszins het draagplezier, maar flipperen kan altijd nog.

1 like

En tot die tijd gewoon aan de Seiko, Swatch, Casio, of een van de andere vele merken die gewoon betaalbaar en wel origineel zijn. :ok_hand:

Desnoods loop je een (ochtend) krantenwijk naast je 9-5 baan, er is altijd wel wat te vinden om extra geld binnen te krijgen.

1 like

Of, je doet niet de aanname dat iedereen een purist is. Maar dat is misschien wel een heel extreem idee.

5 likes

Oh, maar ik heb ook een kist vol met Vostoks en Poljot chronos :wink:

1 like

Je kan het ook zo zien…

Een duiker heeft een paar distinctieve features die het tot een duiker maken.
Een Flieger heeft ook die kenmerken en altijd direct herkenbaar als flieger (Steinhart navB uhr)

Met andere woorden,wil je een duikert,zal je altijd aan de kenmerken vast zitten die 50 jaar geleden alleen op de Rolex sub of BP FF te vinden waren (immers…zij waren de uitvinders)

Dus als iemand de volgende keer vraagt…is dat een hommage?..Nee het is een typische duiker!

Iemand met een Steinhart Ocean 1 of een navB uhr kan in mijn ogen echt wel een liefhebber zijn van de betere horloge merken.(sterker nog,er zijn hier Rolex bezitters die ook de Steinhart hebben en daar heel blij mee zijn.)

3 likes

Zelfs Seiko en Casio hebben bij bepaalde modellen toch echt heel goed naar klassieke ontwerpen gekeken…

Een Seiko SKX is een typische duiker, maar geen één-op-één kopie. Een design kopieëren is helemaal niet nodig.

2 likes

Helemaal eens met vahalis.
Dat gejank altijd van mensen die het goedpraten omdat ze geen originele kunnen betalen.
WAAROM DAN REPLICA OF HOMMAGE(lulkoek term) een seiko monster is idd origineel en geen rip-off. Zo kun je dus met ieder budget een mooie duiker(in dit voorbeeld) kopen en toch een origineel ontwerp hebben.

2 likes

Ik ben het niet met je eens.

En met jou ook niet. :grin:

7 likes

Als je er vanuit gaat dat iedereen verstandelijk en lichamelijk op een gemiddeld niveau zit wel. Maar dat is niet zo.

1 like

Dat is inderdaad zo en verklaart de reactie boven die van jou…

2 likes

cmkooi jij draaft een beetje door met iedereen die echt wil kan een Rolex kopen…(pretenties?)

Er zijn nog steeds meer mensen in Nederland die dolgraag een Rolex zouden willen hebben maar dit gewoon echt niet kunnen betalen zonder concessies te doen op dingen die echt nodig zijn in het leven (lekker leven is duur tegenwoordig)

Als die mensen dan kiezen om van het hebben van een Rolex hun levensdoel te maken,verklaar ik die voor gek.

5 likes

Mijn idee is dat als je een Rolex kunt betalen, gebruik het zelfde bedrag dan voor iets dat wat misschien minder bekend is maar daardoor ook wel exclusiever. Ok dan snapt niet iedereen dat je een “patserig” klokje hebt, maar dat vind ik juist fijn. Ik koop een klokje voor mezelf en niet om m’n imago op te krikken. In mijn geval is dat toch onbegonnen werk :wink:

4 likes

Ik draaf niet door. Jij bent van mening dat ik door draaf…

1 like

Waarschijnlijk hoort hij bij het type : na jaren sparen eindelijk dikke BMW kopen en elke keer voor 10€ tanken omdat er verder geen geld is… Over verzekering en onderhoud maar te zwijgen dan.

1 like