Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

Nou weet je wat, als jullie niet op een volwassen manier een gesprek kunnen voeren maar in plaats daarvan agentje-met-verlos willen spelen, dan haal ik die post toch gewoon weg? Evengoed, die Steinhart die één van jullie twee op z’n website te koop heeft staan is net zo goed onderdeel van de cultuur waar ik het over had als een knock-off. Dus veel plezier nog en de groeten.

2 likes

Dit is gewoon commie/sjw newspeak, die houden niet van bezit en eigendomsrechten. Zelfde types zoals er vroeger waren die riepen dat proletarisch winkelen oke was want de [naam winkelketen] heeft toch veel meer geld dan jij.

1 like

Quartzrommel van een paar Euro.

Verstandig

1 like

Ik vind dit gewoon stuitend, deze nieuwste ‘aanwinst’ op het forum. Of het uit China komt of niet maakt daarbij niets uit.

2 likes

Dit horloge lijkt op een Omega!

4 likes

:joy:

2 likes

maar misschien lijkt die omega wel op deze…

die omega is wel lekker trouwens. net iets te duur voor wat je krijgt.

1 like

De Erebus Ascent wordt momenteel uitgeleverd. Een GADA horloge met ontwerp elementen van o.a. Omega, Rolex en Grand Seiko. Maar wel in een eigen mix.

Vinden we dit een hommage?

• Ja
  • Nee
0 stemmers

Ik vind bijeengeraapt jatwerk ook jatwerk. Beter woord voor hommage trouwens, jatwerk.

3 likes

Ja.
Ronde kast, 3 wijzers, deze wordt om de pols gedragen, datum.
En het meest schandalige is dat ze staal gebruiken!

14 likes

Dat meen je niet? Kun je de tijd ook aflezen?

Vers van de pers

Die blauwe is wel echt heel mooi

Jammer dat mijn topic is stilgevallen, ik ben echt trots op de 434 berichten :partying_face:

Ze kunnen er nogal over doorgaan hoor of het nu wel of niet correct is :expressionless:. Er zijn zoveel dingen die we dagelijks gebruiken dat elementen heeft van andere merken, zelfs muziek lijkt soms hard op elkaar.
Er word ook zoveel modellen gemaakt over de jaren dat het niet anders kan dan dat ze soms op elkaar lijken, is dit zo erg?
Ook auto’s en dan moet je zelfs niet naar china gaan.
Zolang ze het niet compleet overnemen vind ik het echt geen probleem, dat er elementen inzitten van iets anders vind ik niet erg.
Veel eigenschappen die aan een bepaald model of merk worden gekoppeld zijn ook geen eigendom van hun dus is er niets mis vind ik :wink:.

2 likes

De vraag was: Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil? Ben benieuwd naar de conclusie. Wat is nou het verschil? :grinning:
Ik zeg geen verschil. Maar interessanter, wanneer is het een hommage en wanneer is het een kopie? :thinking:

2 likes

Hier zullen we nooit over uit komen, iedereen ziet het anders. Ik vind dat ze allemaal gelijk zijn. Ik vind belangrijk dat je plezier eraan beleeft om het te dragen, of het nu 10 of 10.000 euro kost.

Een echte conclusie is er niet, iedereen denkt er anders over. Een kopie is een horloge dat er hetzelfde uitziet met dezelfde merknaam, dit kan echt niet in mijn ogen. Hommage is een kopie met een eigen merknaam.

1 like

Daar is het woord eclecticisme voor in gebruik. Daar hangt de hele wereld van aan elkaar en daar hebben we heel veel mooie en nuttige zaken aan te danken. Jouw mening is daarom wel erg kortzichtig en gemakzuchtig.

2 likes

Ach, wat schattig

2 likes

:joy::joy::joy: