Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

Ik vind het een vreemd antwoord

1 like

Wat een kwats.

Kijk naar die dingen. Je hoeft geen twee keer te kijken om te zien van welke modellen hier designelementen letterlijk zijn gekopieerd.

1 like

Lief!

Reageer op het hele stuk, niet alleen maar de afsluiter.

1 like

Ik heb er al met al niet zoveel moeite mee als iemand graag een pagani, steinhart, of weet ik wat koopt.
Ik was zelf ook benieuwd naar de kwaliteit voor het geld en heb er een gekocht een poos geleden en ben tot de conclusie gekomen dat het niet wat voor mij is in ieder geval. :blush:

Wat ik wel grappig vind is de emotie die wordt opgeroepen bij sommigen door de meningen die in dit topic gepost worden :smile:

2 likes

Jij maakt een hoop vrienden zeg, hier en in andere topics.

1 like

Leven en laten leven is blijkbaar erg lastig inderdaad. Ik voel me niet aangevallen als ik iemand een hommage zie dragen maar als ik sommige reacties hier zie :thinking:

2 likes

Deze was me nog niet eens opgevallen eigenlijk. Maar eens, het leuke voorsteltopic wat ik toen las strookt niet echt met de reacties die hier elke keer voorbij komen. Ik blijf me verbazen :sweat_smile:

2 likes

Nee! Het woord hommage voor een kopie is ongepast. Hommage betekent eerbetoon en een kopie van een ander horloge wordt niet gemaakt en verkocht met als doel om het origineel te eren, maar om geld te verdienen aan andermans ontwerp.

12 likes

Die term is simpelweg onzinnig.

1 like

Je gaat een internationaal gebruikte term niet zomaar aangepast krijgen. Het is wat het is…

1 like

Gevoelsmatig zit het verschil mijns insziens (ook) in wat ze naast de hommages maken.
Een gevestigd merk heeft modellenreeksen, en zal in een reeks wel eens een hommage maken met designelementen van bijv. Rolex, JLC…
De Chinese fabrieken maken horloges, zijn quasi allemaal imitaties en noemen ze 031, 034, 039. Die Chinese fabrieken maken naast deze zogenaamde hommages uitzonderlijk weinig unieke dingen.

Het zit hem in de intentie, een gevestigd merk wil zoveel mogelijk uniek zijn en differentiëren.
De Chinese fabrieken willen zoveel mogelijk identiek zijn en kopiëren.

Hetgeen op zich niets afdoet aan de kwaliteit, ik heb zelf een 033 en een 0121, voor zover ik weet geen hommages trouwens. Uitzonderingen bevestigen duidelijk de regel. :sweat_smile:

1 like

Zoals elke fabrikant willen ze vooral verkopen en maken ze wat de markt wil. Dat de markt duidelijk een grote honger heeft naar “hommage” horloges zorgt ervoor dat er veel producenten in die lucratieve markt springen.

4 likes

Ik vind het vreemd dat je trots bent op een topic. Net of dat een prestatie is? Je opent een polariserend topic, dat overigens elke maand weer terugkomt (dus even de zoekfunctie gebruiken en dit had ons bespaard kunnen blijven), daar reageren voornamelijk 10 man op die goedkope Chinese shit leuk vinden en dan ben je trots? Vreemd.

4 likes

Volgens mij zijn de oude Opel mallen naar Daewoo gegaan wat ook onderdeel was van GM destijds. Het ding is nog tot 2016 gebouwd in Oezbekistan. Er was ook een Pontiac"Kadett" in de Verenigde Staten. Dus geen jatwerk.

3 likes

Vind ik ook en weet je hommage of niet de grote merken lijden er echt niet onder hoor :wink:.

Ow ja dat is waar ook, ik vind als je dezelfde naam op de plaat zet dan gaat het te ver.
Voor de rest kijken zeer veel merken in zeer veel verschillende dingen af van elkaar, niet alleen in de horloge wereld :wink:.

Niet aantrekken, ik snap je gevoel :wink:.

Dat is waar, als er geen gebruikers zijn is drugs ook geen probleem meer :slightly_smiling_face:.

Dat is nu niet echt de vergelijking die ik zou maken maar goed.

1 like