Dan Henry maakt in mijn ogen homages aan vervlogen tijden.
Heb er 2, draag ze weinig, vind ze wat zielloos ofzo.
Toch zijn er genoeg die niet zo verstandig zijn.
Omega, Rolex ja dan ben ik het met je eens. In dat geval ‘een beetje dom.’
Ik vind een submariner prachtig voor mij boven budget, dus heb hier een NH35 kloontje liggen. En heb een Steinhart geprobeerd die inmiddels weer weg is.
Uiteindelijk de gulden middenweg gevonden en voor Grand Seiko gegaan.
Ik denk dat dat dan tering naar de nering zetten is.
Ieder zijn ding inderdaad
Maar inderdaad typisch dat de Bulova Day Date volledig lijkt te zijn geaccepteerd.
De helaasheid der dingen.
Het gebrek aan gezond verstand is soms verbazingwekkend. Net als de drang naar hommages.
Dat is helaas ook vaak zo te noemen bij elkaars passie en knip te respecteren.
Persoonlijk vind ik het model afbreuk doen aan het merk.
We gaan er nog geraken
Respect voor passie, en de designers.
Achter elk hommage zit ook een designer
Nee, een technisch tekenaar.
2 verschillende beroepen
2 verschillende profielen ook
Weinigen kunnen beide kanten goed.
Voor mij zijn er een aantal merken intussen wel in mijn ogen gegroeid. Van puur kopie/hommage naar een horloge gegaan waarbij je voelt en ziet dat het verfijnder wordt. Mooier afgewerkte kasten, betrouwbare uurwerken. Maar ook service. Heb al 2 x iets aan de hand gehad. 1 x kreeg ik direct een nieuw horloge en de helft van mijn aankoop bedrag terug. En ik heb bij een chinees horlogemerk een kapot bandje gehad. Na overleg mocht ik hem zelf lokaal vervangen tot een bedrag van 20 euro. En kreeg ik een koop tegoed. Kon ik wel mee leven. Heb toen mijn batterijen voorraad ververst.
Heimdallr, sea-gull, steeldive, addies dive, loreo, tandorio, sommige Pagani en een merk Berny. Met deze allemaal heb ik de gekste dingen mee gedaan. Snorkelen, stoten, douchen, in ijskoud meertje gooien en kinderen laten opduiken en vervolgens op het strand met 38 graden in de zon leggen. Zelfs wel eens vergeten de schroef kroon dicht te draaien.
Maar megir, naviforce en paulares. Enz hadden loszittende pushers, fake chrono wijzers. Noemen zichzelf diver-watch maar kunnen geen regenbui aan.
En ja ze lijken heel erg op horloges die veel duurder zijn en zullen ongetwijfeld minder lang meegaan.
Beetje off topic, maar ik heb nog nooit in zo’n slecht interieur gezeten als in de Shuanghuan CEO. Maar goed, we hebben het dan ook over 2008 en dat is echt een eeuwigheid in de ontwikkeling van de Chinese automobiel…
Overigens schijnen er nog een zwikje te staan te verstoffen in de Rotterdamse haven. BMW kreeg er toch een stokje voor gestoken.
Je kunt het beschrijven zoals jij het wilt. Punt blijft, “elkaars passie en knip respecteren”. Dat heeft niks te maken met welke designer, technisch tekenaar, merk of fabrikant dan ook. Dat gaat over de forumleden onder elkaar.
Sorry, nee. Dit gaat over onfatsoenlijk gedrag ondersteunen of niet.
Ik heb inmiddels meer het idee dat dit gaat over het gunnen en misgunnen tussen forumleden die wat meer te besteden hebben tegenover die met wat minder.
Nee, een Ginault van €2000-3000 hoort ook niet.
Snuister eens rond, er is moois te vinden onder de €1000 die wel origneel is.
niet lullig bedoelt maar heb jij zelf ook niet zo’n Longines in de collectie?
Dat is nog zwak uitgedrukt. Een net exemplaar is voor een normaal bedrag niet meer te krijgen.
Maar het is niet de enige. Ik heb zelf dit exemplaar, in alle opzichten gelijk aan de Bulova, zelfs het gebruikte uurwerk. Alleen de wijzerplaat is anders.
Ja, en ik zou deze vandaag niet opnieuw kopen.
De enige reden dat ik die niet verkoop, is omdat het mijn trouwhorloge is. Was ook mijn eerste duurdere horloge, een beginnersfout dus.
Daar is een hoop voor te halen maar zoek eens wat helemaal onderin die €1000. En dan heb ik het over €100/€150. Je kunt wel tegen iedereen gaan zeggen “ff doorsparen” maar dat is niet voor iedereen een optie.
Zelf heb ik voornamelijk Seiko en Citizen in mijn box daarnaast een geërfde Certina en wat meer vintage/youngtimers. Een aantal nieuw gekocht en tweedehands uiteraard.
Ik vind een aantal modellen waaronder de Aikon maar ook de speedy echt wel mooie horloges maar die ga ik niet kopen. Bij mij is het budget niet zozeer het probleem en het sparen ook niet maar meer mijn gezin. (Bij wijze van) Als wij €1000 aan spaargeld hebben en ons kind vraagt om een nieuwe skelter ga ik niet tegen haar zeggen “dat kan niet want papa wil een horloge”. En er zijn enorm veel gezinnen waar die €1000 spaargeld al torenhoog voor is. En anderen willen een leuke collectie maar hebben daar gewoon niet zoveel geld voor over, voor al die mensen zijn de hommages prima uitkomsten.