Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

Citizen NY0040, nieuw vanaf €160 te vinden, duiker met eigen smoel.

Seiko Presage Cocktail time: tweedehands voor €250 te vinden

Viel best mee om er al 2 te vinden.

Zitten beide al boven de €100/€150… Nog even verder zoeken :+1:t2:

Dat zal best. Maar waarom eigenlijk niet gewoon andere modellen in die prijs categorie? Het argument dat je met een smallere beurs ook een leuk horloge moet kunnen kopen komt steeds voorbij, en het lijkt wel dat men er dan vanuit gaat dat er voor onder de €1000 alleen maar hommages en replica’s te koop zijn. Er is plenty keus, en volgens mij is het kunnen kopen van een specifiek model horloge niet een recht of een eerste levensbehoefte.

2 likes

Tonnen vintage te vinden.

Toon mij trouwens eens die San Martin van €100.

Jawel , kind moet werken voor die skelter. Gauw ! En als het in China is dan vraagt pappa of die kleine een horloge mee kan nemen van het kind zijn werk plek. Krijgt vast employee discount.

Alle gekkigheid op een stokje. Koop dan gewoon een origineel horloge. Misschien een wat oudere NOS van Seiko ofzo.

Al ben ik wel echt gecharmeerd van die vintage inspired Sugess chrono. (Volgens mij zenith geïnspireerd). Maar die doen dan wat aparte kleurtjes. Maar dat zelfde merk klapt gewoon 1:1 kopieën van Rolex en omega etc

Dan ben ik zelf niet de moeilijkste en met obscure modellen denk ik “ ja ach…als je de originele nergens kunt vinden want die worden niet meer gemaakt , soit.

Van de kopieën van bekendere modellen daar heb ik een andere mening over :face_with_peeking_eye:

1 like

Klopt, maar zoek nou eens echt onserin die €1000. €1000 wordt wel vaak als maatstaaf genomen hier maar ga nou eens rondkijken voor €100. Voor die prijs heb je een enorm leuke Pagani Design met een automatisch uurwerkje maar anders kom je volgens mij niet verder dan een Lorus, Prisma (quartz).

1 like

Geen idee of San Martin die heeft maar Pagani Design genoeg.

80% van het forum blijkt €1000 betaalbaar te vinden.

1 like

:woman_facepalming:

2 likes

461 stemmen op hoeveel leden in totaal komt nog lang niet uit op 80%. Zo’n poll wat over te besteden bedragen gaat zegt mij niks. Als de poll unaniem was wordt het voor mij een stuk betrouwbaarder.

…met de verwachting dat je daar een mooie automaat voor kunt kopen is niet erg realistisch. Dan moet je het doen met gejatte ontwerpen, slechte service en nog slechtere kwaliteit (waarschijnlijk, het zal geen verrassing zijn dat ik 0 ervaring heb met Pagani). En wellicht ook de nodige shady praktijken op productievlak. hier in Nederland kunnen we nog geen schemerlamp in elkaar draaien voor dat geld, maar in China kan een netjes geproduceerde automaat, incl. marketing, (after sales) service, dealernetwerk, etc. ook niet uit.

Ik denk dat je beter kunt kijken naar een product wat past bij de prijs die je kunt betalen. Dus quartz in dit geval. Plenty te vinden, en als je het net iets leuker wilt kijk je tweedehands. En nogmaals, een mooi horloge is geen eerste levensbehoefte.

2 likes

Veel mensen willen graag hetzelfde als anderen en hebben niet de behoefte om zich te onderscheiden. Als ze dan de real deal niet kunnen betalen, dan maar iets wat er zo dicht mogelijk bijkomt. Niks op tegen, toch?

1 like

En hoe statistisch relevant is jouw mening dan :wink: ?

Hoe weet je dan dat de kwaliteit slecht is?

1 like

Relevant genoeg omdat ik vind dat iedereen zijn mening ertoe doet. Ook diegene die om wat voor reden dan ook de mening heeft dat hommages heel goed in een collectie passen.

1 like

Net zo relevant als die van jou (of van mij of van de andere forumleden) … :man_shrugging:t3:

Tijd voor een poll dan over hommages?

Grappig, Heb nog niemand over arbeidsomstandigheden gehoord…

En 100% blijkt €500 betaalbaar te vinden. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het ontbreken van een lagere optie? :thinking: :sweat_smile:

Gek. Ik vertrouw juist nooit unanieme uitslagen van polls enz.

Iets verder omhoog scrollen…

Gelukkig had ik die range van de statistiek niet nodig :face_with_peeking_eye:

1 like