Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

Het was een reactie op jou eerdere bericht

De mensen die er zich wel aan ergeren :wink:

1 like

:point_up_2:t2:

1 like

Hulde voor dit topic.

3 likes

Daarmee dat ik vensterkes wil. Om dat innerlijke uiterlijk te zien.

2 likes

Van die kant had ik het nog niet bekeken. Het is wel waar.

Tenzij dat horloge van €100 het niet nauw neemt met etische waarden zoals iemands intellectueel eigendom. Je leert je kinderen toch ook om niet te stelen?

Of dat hommage nu €100, €1000 of €3000 kost, … all the same.

En wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Ik had ooit ook een hommage van €240, en die Longines in mijn collectie lijkt ook het resultaat van een zatte nacht tussen een Chopard en een Tag Heuer.

1 like

Maar als je naar prijs kwaliteit kijkt is het een ander verhaal.

1 like

Dank je, ik wil ook graag wat bijdragen.

1 like

Dat is het idee dat je het uurwerk kunt zien. Ik heb zelf twee horloges die ook zo’n venster hebben maar ik zie het uurwerk bijna nooit. Of het venster ligt op mijn pols of het venster kijkt naar het kussen waar het horloge omheen zit in de box.

2 likes

Ja maar omdat dit een gevestigd merk is hoor je daar niemand over, dat is waar het topic uiteindelijk over gaat. Als het gevestigde merken zijn dan mag je de ontwerpen van een ander wel gebruiken maar zodra het uit China komt is het ineens gejat…

3 likes

Helemaal goed, en dit is wel een waardevolle bijdrage.
Ik erger me bij tijd en wijle ook dood aan het in de grond stampen van bv Pagani en het tegelijk de hemel in prijzen van bv Bulova.
Net zo veel hommage maar dan 10X zo duur dus dan is het in een keer wel hallelujah

3 likes

5 van mijn 6 horloges hebben dat, en bij 4 van de 5 is het ook wel de moeite om ze vast te nemen en er naar te staren.

1 like

Kijk steeds meer mensen die zich eraan ergeren. Hommage is hommage of ie nu 50 of 4000 euro kost.

Kun je dan niet beter een skeleton of tourbillon nemen? Daar kun je de hele dag naar het hart van een uurwerk kijken.

Deze worden overigens ook veel in China geproduceert.

2 likes

Dit is erger dan een hommage…:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Even een ander idee hierover; Als er door enorm veel (gevestigde) merken niet verdient zou worden aan de hommages (op wat voor manier dan ook), waarom is er dan wel een enorm front tegen nep horloges (dus horloges die ook de namen en logo’s gebruiken) maar niet bij hommages?

1 like

100%, geen twijfel over mogelijk!

2 likes

Dit is crimineel.

2 likes

Dit kan echt niet!!

Omdat er een wettelijk draagvlak is om counterfeit producten te verbieden, net om zowel Consumentenbedrog te voorkomen, fiscale fraude te voorkomen en als laatste, bestaande merken te beschermen.

3 likes