De vraag is of de uurwerken die gebruikt worden in de hommages ook replica’s zijn of niet. Als het replica uurwerken zijn zou het front op alle punten die jij benoemd toch net zo groot moeten zijn bij de hommages waar we het in dit topic over hebben?
Inderdaad een belangrijke vraag.
Wat een onzin dat merken zouden verdienen aan ‘hommages’ die van hun merk door anderen worden gemaakt.
Merkenrecht is juridisch gewoon beter te verdedigen dan ontwerprechten.
Bij een groot gros van de hommages waar we het hier over hebben zit een Seiko uurwerk, je kunt mij niet vertellen dat Seiko niet verdient aan die uurwerken.
In dat geval heb je natuurlijk gelijk. Maar het merk dat gekopieerd wordt, is waar ik het over heb.
Er lopen een paar discussies door elkaar in het topic, uiteindelijk gaan ze wel allemaal over de hommages maar ik snap de verwarring.
Na een beetje googelen kan ik eigenlijk geen enkele vaststelling vinden van een homage die een counterfeit Seiko movement gebruikt.
Op AliExpress kunnen de goedkoopste Seiko movements echte wel degelijk vervalsingen zijn (lijkt het, zonder al te diep te graven).
De counterfeit wetten zijn in China ook legendarisch flou he.
Aangezien er op https://pagani-horloge.nl/ de hommages gewoon vanuit Nederland verkocht wordt is het zeer aannemelijk dat er wel degelijk Seiko uurwerken (wordt ook gewoon op deze website genoemd) in iedergeval in deze horloges/hommages zit.
Natuurlijk verdienen ze eraan, anders zouden ze de uurwerken niet verkopen.
Hebben wel niks op voorraad.
Er is een gigantisch verschil in afwerking tussen een gemiddelde Chinese Tourbillon en een mooi binnenwerkje (bvb Nomos en hoger).
Het kan zijn dat die Chinese tourbillons van €1000 wel al mooi zijn, dat risico heb in nog niet genomen. En ook nog gene gezien die me van mijn sokken bliezen.
Vraag is of de uurwerken echte Seiko uurwerken zijn of ook replica’s. Ik denk dat het echt Seiko is maar er wordt door andere leden over getwijfeld.
Ik zie het inderdaad maar het is een website die aangeeft vanuit Nederland te verkopen en als er replica uurwerken aan verbonden zouden zijn dan mag deze website al niet eens meer op het web te vinden mogen zijn.
Voor jou heb ik even verder gezocht ;), vriendje bol.com verkoopt ze (wel op voorraad) met Seiko uurwerken hahaha.
Dank je, ik denk dat de uurwerken zeker van Seiko komen, anders zouden de uurwerken de naam Seiko niet dragen.
Seiko beslist niet wat pagani design met de uurwerken doet he.
Als jij bij mij een uurwerk wilt kopen moet jij weten wat je er mee doet he.
Klopt, het punt gaat er ook juist om dat onderandere Seiko ook gewoon heel veel verdienen aan de hommages omdat hun uurwerken er in zitten.
Je moest eens weten hoeveel merken gewoon een Seiko uurwerk hebben😉
Dat is inderdaad zo, ik snap het probleem eigenlijk niet zo van hommages.
Namaak is verkeerd want dan gebruik je iemand anders zijn naam en plakt deze op brol.
Terwijl met een hommage je nog altijd aansprakelijk bent voor de kwaliteit want het is jou naam dat erop staat en laat ons eerlijk zijn, hoeveel dingen in alle categorieën trekken niet op elkaar.
Van kledij tot auto’s tot stofzuigers, noem maar op .
Ze willen allen meegenieten van seiko’s topkwaliteit .