Hommage van Chinese fabriek of gevestigd merk, wat is het verschil?

Afgezien of men bewust iets namaakt of niet. Het zal in de toekomst steeds lastiger worden om met iets origineels te komen. Dus uiteindelijk zal alles wel op elkaar gaan lijken.

Kijk maar naar de muziek industrie, ook daar heb je steeds vaker dat je bij iets nieuws iets bekends hoort.

Er is geen mens op de wereld die maar een Rolex koopt “om maar niet in het oog te springen”. Dat van dat niet op willen vallen gaat niet op, da witte gij ook, Henk.

:joy::joy::joy:

1 like

Dat valt reuze mee; alleen in heel direct zonlicht onder een bepaalde hoek. In normale omstandigheden zijn ze gewoon zwart, no worries.

Dat is 't ie zeker. Die van Watchdives schijnt nog beter (afmetingen) te zijn.

1 like

En het werkt, de trein in Japan rijdt op tijd!

1 like

Dat is een geheel onjuiste interpretatie, Wim, en dah witte gij ok :wink:
Mensen willen zich niet onderscheiden (da’s niet hetzelfde als niet willen opvallen) dmv een apart design, ze willen iets dragen wat de norm is en als zodanig herkenbaar is, maar financieel onbereikbaar is, of pas na laaang sparen.

Dat heeft vast heel weinig te maken met het horloge op het dashboard…dan zouden ze in Duitsland ook op tijd rijden, maar dat lukt sinds 40-45 echt op geen enkele manier meer :sweat_smile:

1 like

Sla je slag voor het te laat is.

6 likes

Gaan ze niet doen.

De horloges die hier besproken worden zijn niet van plastic

Man man man.

3 likes

Nieuwspaal, soms wel grappig :rofl:

1 like

Ja ik moet toegeven dat ik het ga testen.

Heb er één van Timex zelf en dan deze ernaast leggen. Wordt vervolgd

1 like

Jij gaat nu namaak Timexen testen. Prima, maar het ging TS in eerste instantie om de vraag wat we van de “hommages” van Timex (de echte) zelf vinden.

Tja. En wij maar denken dat Phillips alleen in Nederland werd gemaakt. Ik ga eens kijken of timex het niet gewoon daar laat maken. Dat voor 28 euro. Als het echt namaak blijkt te zijn vlag ik mezelf.

4 likes

Tja die ADHD ook. Zucht, lange termijn leerdoel

1 like

Onderschat de chinezen niet hoor. Dan heb ik het niet over de 5 euro uurwerken, als ze het serieus aanpakken leveren ze ook mooie dingen hoor.

Door de opgelegde indices en de wijzers wijkt de Portugieser wel heel wat af van de standaard deck watch. De Tourby ligt wel érg dicht bij de IWC en heeft verder weinig te maken met de echte deck watches van vroeger. Laat me het zo zeggen: ik denk niet dat de Tourby er zo zou uitzien als de Portugieser niet zou bestaan. Ik denk ook niet dat als er “San Martin” op gestaan zou hebben, de Art Deco dezelfde behandeling gehad zou hebben…

Voor horloges als de Stowa Marine en de vergelijkbare Archimede vind ik het argument trouwens wél opgaan want die zijn beiden vrij trouw aan de originele deck watch wijzerplaat.

Elke hommage is een slap aftreksel van het origineel, waar hij ook vandaan komt

1 like

Dit is niet oké als het namaak is, dit is geen hommage??

Mee eens dus ga ik dat controleren.
Voor hetzelfde geld laat Timex het daar maken.