Eindelijk een origineel design
Gaan we ontdekken. Beide open maken. wegen, macro fotoâs. Heb alleen geen weichi.
Tsja. Leuk allemaal, generiek design van een deck watch, maar hier heeft iemand toch gewoon iemands huiswerk overgeschreven inderdaad. Geen discussie mogelijk.
En Archimede?
Ik had op 17 januari van dit jaar hier op het forum nog een Topic gemaakt dat er een fake Timex website in de lucht is.
Was een mooie website en nagenoeg identiek als die van Timex zelf.
En super lage prijzen, te mooi om waar te zijn.
Helaas kwam hier veel kritiek op van verschillende forumleden omdat je schijnbaar niet voor nep websites mag waarschuwen.
Schijnbaar was het tegen de forumregels.
Dus uiteindelijk is het Topic verwijderd.
Hoop voor je dat je ook daadwerkelijk wat gaat ontvangen.
Je kan altijd even controleren, https://check.veiliginternetten.nl/
Van een IWC of een Tourby?
= op dus tijd voor wat participatie van het publiek:
Ik ben het eens met
- @Fate_Amenable_To_Change - die Tourby is een eigen ontwerp
- @JohnvdT - die Tourby is jatwerk
Nog zoân merk inderdaad. Doen ze iets fundamenteel anders waardoor ze de categorie hommage ontstijgen?
Fate zegt helemaal niet dat de Tourby een eigen ontwerp isâŠ
Deze is van aliexpress en in al die jaren heb ik tot nu toe maar 1 x gehad dat er iets niet klopte. Kreeg toen via klantenservice mijn geld terug.
Ik hoop stiekem dat het the real deal is, maar dat het goedkoper is door de lage lonen en niet omdat het troep is. Ik ga het gewoon doen voor dat bedrag. Is geen groot risico. Op moment dat het nep is trek ik aan de bel en bevlag ik mezelf. Tenminste als dat kan. Zelfbevlaggingđ
Hallo Bill,
Okee, ben benieuwd.
Hoop voor je dat je ze ook binnen gaat krijgen.
Groeten en een fijne avond
Ik mis optie 3:
Het zijn allebei generieke public domain ontwerpen waar niks aan te jatten valt.
Ik heb namelijk nooit gezegd dat de Tourby een âeigen ontwerpâ is. Dat is ook gelul in de ruimte. Ik heb alleen gezegd dat IWC niks te claimen heeft.
Dank je.
Wederom: Archimede doet met name public domain ontwerpen, zowel fliegers als de Klassik zijn generiek van ontwerp. Met een kleine moderne twist, want de Fliegers hebben bijvoorbeeld korrelig afgestompte wijzers die je elders net weer niet ziet, maar het zijn evengoed volledige standaardfliegers.
Zij hebben wel een paar ontwerpen die âeigenâ zijn, de duiker, maar ik denk ook met name aan deze Outdoor Protect:
Ik heb exact dat nog nooit eerder gezien.
Oké, nieuwe poll:
- Ik ben het met @Fate_Amenable_To_Change eens
- Ik ben het met @Fate_Amenable_To_Change oneens
- Ik ben bij de eerste keer âpubliek domein ontwerpâ lezen afgehaakt
Die moet ik je nageven, ziet er ook nog best leuk uit.
Dien je Steinhart dezelfde mening toe?
Ik mis optie 4
Ook publieke domein ontwerpen (mooie term) horen en moeten âeen eigen smoelâ hebben en ook daar zijn schaamteloze kopieĂ«n not done.
Maar nu reageer ik toch weerâŠ.
Mooi voorbeeld van een deck watch met een eigen smoel.
Ik vond de discussie gisteren avond leuker.
Nog steeds in afwachting op een Poll: hommages - done or not done?
Nee, want die zijn groter geworden dankzij Rolex rip-offs.
Fixed that for you.
Moeten wat caveats bij:
- Generieke ontwerpen zijn een free for all
- Hommages in de zin van eerbetoon aan bepaalde design elementen maar wel met eigen smoel: Prima
- Hommages als eufemisme voor rip off van een propriëtair ontwerp: Nope.
Ik vrees dat je het simpeler moet houden.
Nu klink je als die gasten die het nieuws in âsimpel Nederlandsâ willen hebben, terwijl ik juist meer diepgaande duiding voor zou stellen. Soms zijn dingen niet zo recht op en neer als men ze graag zou willen zien. Hoe dan ook blijken er rechters te zijn die weten wat prior art is.
Mand = korter, niet simpelerâŠ