Alle auto’s zijn hetzelfde. Elke broek is een broek en elke vrouw is een vrouw.
Geen speld tussen te krijgen eigenlijk.
Alle auto’s zijn hetzelfde. Elke broek is een broek en elke vrouw is een vrouw.
Geen speld tussen te krijgen eigenlijk.
Neen, uw stelling klopt niet. Zogenaamde hommages doen in alles om in kleur, vorm en uitstraling alles om op het origineel te lijken. De Timex in het bericht van TS heeft een fluted bezel heeft een jubilee armband, maar je ziet in een oogopslag dat het geen Datejust betreft. Bij de Pagani design chronograph denk je, als je snel kijkt, dat het een Daytona betreft. De Timex vind ik geen wannabee horloge. De Pagani design dan weer wel.
Omdat het pertinent niet waar is. Het is geen hommage, het is gewoon visueel bijna één op één nagemaakt. Het is niet de bedoeling van de maker van deze zogenaamde hommages en ode of eerbetoon te maken aan het origineel.
Ik gebruik toch ook geen titels voor mij naam omdat ik zoveel respect heb voor professors of meesters? Dan kan ik toch ook niet zeggen dat het als hommage aan professors of meesters is of wel?
Uuuuhhh … weet niet eens meer waar het over gaat maar ik maak me er niet druk om.
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet, draagt of mooi vindt.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar laten we iets niet noemen wat het niet is.
Ik vind een “hommage” een vreselijke term in deze context. Een Chinese hommage is helemaal een gotspe.
Nix vreselijker dan een Japanse of een Zwitserse.
Geef eens een voorbeeld van een Japanse of Zwitserse namaak?
Bulova, ik weet even de typenaam niet maar is best wel een forumschatje.
Bulova is Amerikaans. Je bedoelt waarschijnlijk de Super Seville
Precies
Ik snap dan niet dat dit altijd met de mantel der liefde bedekt moet worden.
De klok en de klepel…
Een Chinese hommage is veel vreselijker dan een Japanse of Zwitserse. Met China hebben we geen zaken te doen. Daar komen we nog wel achter.
Dat is een heel andere discussie. Dat heeft hier helemaal nix mee te maken.
Dat komt waarschijnlijk omdat dat ding al sinds eind jaren zestig begin jaren zeventig werd gemaakt.
Voor mensen die destijds al geen geld voor een Rolex hadden.
Kan allemaal zijn.
Het is mij in ieder geval duidelijk dat een hommage best wel kan als ie maar serieus geld kost.
Als het Chinees is of er staat Invicta op kan het natuurlijk niet.
Kom in de wereld Eddy.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit of een bepaald merk iets heeft toegevoegd aan de horlogeindustrie. Het is geen hommage, het is een kopie. Ook bij de zogenaamd duurdere merken
Dit is toch ook gewoon een kopie, alleen eentje die veel te duur is.
Zo denk ik ook erover, wij zitten op 1 lijn Eddie