Hommage watches - zijn ze echt goed?

Geschokt? Tudor is één grote Rolex homage show. :rofl:

Geeft ook maar weer eens blijk dat deze discussie 9 van de 10 keer nergens over gaat, behalve op merken geilen.

2 likes

Belediging voor Tudor lijkt me.

2 likes

Ginault en zeer tevreden
Ook oris het origineel ook mooi en goed
Maar afwerking merk ik geen verschil
De ginault is zelfs beter afgewerkt vind ik zelf

De Tudor BB-reeks is wel een geslaagde homage van de MkII Kingston.

1 like

FTFY

Ik heb er 3 en 1 is er stuk na half jaar ?
Kast en banden zijn prachtige kwaliteit!

2 likes

Een hommage is een publiekelijke blijk van (grote) waardering voor een ander

En dat is waar het mis gaat: er wordt niet verteld of inzichtelijk gemaakt waarom en waarop “de hommage” gebaseerd is en waarom het betreffende product dat eerbetoon in zich heeft.
Het is dus meestal respectloos en uit eigenbelang geproduceerde meelifterij op een succesvol en origineel ontwerp en product van een ander.

12 likes

Die blauwe is wel heel fraai. Maar Chronometer? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ze zijn ‘Master co-axial’ vergeten inderdaad. Scherp.

4 likes

Mag ik vragen hoe Sinn hommages maakt?

Als je nu over de Navitimer gaat beginnen krijg je billenkoek. Sinn kocht de rechten en machinerie van Breitling toen die op de fles gingen.

Later investeerde een hedge-fund achtige club in Breitling, en begonnen zij een hommage van Sinn’s intellectuele eigendom te produceren, tegenwoordig ook wel bekend als de Breitling Navitimer. Wat dus in naam der wet een hommage is. Van iets waar Sinn de rechten van in handen heeft.

Zo.

By the way, je vergat Rolex, die met de Submariner ook een soort van budget hommage van de Blancpain uitbracht. :slight_smile:

13 likes

Ach ja, komt overal voor. En overal is discussie. Een hommage “publiekelijk blijk van waardering” noemen, gaat m.i. ook te ver. Vroeger misschien. Tegenwoordig draait alles om geld.

image

3 likes

Voor de palindroom liefhebbers, de volgende palindroom zinnen

1. Baas, neem een racecar, neem een Saab
  2. God, red nu 'ns 'n underdog
  3. Koos u de garage dus ook?
  4. Steeds in ere, heren, is de ets
  5. Er is daar nog onraad, Sire
  6. “Mooie zeden in Ede”, zei oom
  7. “De mooie zeeman nam Anna mee’”, zei oom Ed
  8. Pa, al ski jij, ik slaap
  9. Nora bedroog, o zo goor, de baron
  10. Nelli plaatst op 'n parterretrap 'n pot staalpillen
9 likes

Dan is een Mea Culpa’tje wel op z’n plek. :pray:

Hoewel Breitling nog altijd eerstes was.

Nietes! :point_down:

Ben gewoon geen voorstander van om in elke discussie het R-woord aan te halen. :no_mouth:

1 like

Of ze goed zijn is aan jezelf :slight_smile: ik kan de real deal niet krijgen. dus waarom geen alternatief met een ander naam erop. Ik geniet ervan. denk dat het daar om draait

3 likes

Ik denk dat hier weinig zinnigs over te zeggen is. Je kan niet alle hommages over 1 kan scheren. Nomos vergelijken met Rodina is echt appels met peren. Net als een Sub vergelijken met een Pagani Design. Of een Steinhart en een San Martin.

Hommages vind ik vaak een teken van:

de-inspiratie-is-op-dus-hoe-kan-ik-verder-geld-verdienen.

Ah, dat verklaart een hoop! Leden openen dus elke keer dezelfde topics zodat ze snel level 2 worden. Dan doe je natuurlijk even of het vergrootglaasje er niet is, slim! :wink:

3 likes

Dit :poop: merk spant echt de kroon met het jatten van ontwerpen en er schaamteloos duizenden euro’s voor te vragen. Meine gute wat een ellende :sob:

Ik vraag mij oprecht af welke mafketel dit zou kopen. Veel horloges zijn bijna net zo duur als het origineel :sweat_smile:

5 likes

Dit dus. De originele Rolex waar de MkII op is gebasseerd is zeldzaam en onbetaalbaar. Ben dan ook heel tevreden met deze moderne uitvoering, zelfs al is het maar een hommage (van goede kwaliteit).

9 likes

Seiko NH35’s zijn goedkoper dan goedkoop en een enorme uitval aan niet werkende exemplaren, :grimacing:.

Miyota’s hoor je idd maar zijn wel virtually bomb proof, ik merk wel dat de markt jouw mening deelt, het wordt als kwalitatief minder gepercipieerd.

2 likes