Hommages of het echte werk?

No worries there, zoiets is erger dan vreemdgaan. Dat vergeet ik niet :sunglasses:.

Prima joh :+1:
Klein lichtpuntje, het heeft me doen besluiten om deze jongens aan te schaffen:

“Making progress” wat dat betreft.

12 likes

Hear hear

1 like

Euh… nee. Ik heb echt iets tegen Rolex.
Als ik een saaie metalen duiker wil zoals onwijs veel merken er (inmiddels) één hebben, dan kan dat best een leuke toevoeging zijn aan mijn collectie, maar dan wel graag tegen Steinhart-budget.

Eén van de weinige duren die op m’n verlanglijst staat is Panerai. Al lang ongeveer hetzelfde, maar zeker niet saai of subtiel.

3 likes

Ik heb een hommage aan de DJ van @HanDavinci:

2 likes

O jongens daar komt onze vriend ENER weer met z’n rare opmerkingen :drum::drum::drum:

Die was er al:

Roemloos ten onder gegaan. En terecht. De goede techniek van z’n directe voorgangers dusdanig “verbeterd” dat het vaak stuk ging (o.a. achteras onderbemeten, veel ellende met (nieuwe) electronica, dramatische automaatbak), precies zo onpraktisch als de auto waar hij zo op moest lijken pragmatisch was (de dakbogen konden er bijvoorbeeld af, voor echt open rijden. Die moest je dan alleen wel thuis laten :joy: ).

De Fiat 500 (guitig karretje, charmes, tweecilinder!), Mini (stuurt als een kart, zoals het origineel) en Kever (leuke vorm, onpraktisch maar echt een luxevoertuig geworden) doen dat héél veel beter.

2 likes

Ah yeah.

2 likes

Het is misschien een beetje off topic maar ik ben erg benieuwd waarom?

Dat het een duur gehyped merk is. Tja. Dat iedere vertegenwoordiger, autoverkoper [als 'ie geen Breitling draagt :wink: ] of bejaarde in Florida er mee loopt kan ook een reden zijn dat je er niet mee geassocieerd wil worden. Maar het merk Rolex, …de historie en de kwaliteit van de horloges is alles behalve saai. Toch?

Ik heb niet zoveel met merkbeleving. Vind het gewoon een niet erg innovatief product, mijns inziens onterecht gehyped. Het voelt voor mij een beetje als de Beats Audio van de horlogewereld - ik luister Beyer Dynamic. Qua kwaliteit neig ik dan meer naar het Japanse. Grand Seiko is uiterlijk nóg saaier, maar wel héél héél héél erg goed, en technisch mijns inziens veel interessanter dan Rolex (al kan ik een paar leuke recente innovaties gemist hebben).

Daarnaast: Inderdaad het imago dat er aan kleeft, in combinatie met het feit dat mijn persoontje gevoelig is voor vooroordelen, maakt dat ik mezelf echt geen Rolex zie dragen. Een Seiko is altijd “maar een Seiko”.

3 likes

Ben ik de enige die Ener wel een toevoeging aan dit forum vindt?

Het goede antwoord is: ja

3 likes

Misschien moet je even wat meer Grand Seiko’s bekijken voordat je ze saai noemt :grimacing:

8 likes

Vergeten jullie niet een Icoon :

https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-4-1961-1992-de-eend-voor-weldenkende-mensen-108683?amp=1

4 likes

Ho ho.

Da’s focking heiligschennis. Een SKX is zeer, zeer zeker geen Rolex hommage.

Schaam je! Boefje! Vlegel!

Gefeliciteerd met de FIAT. Welke is het, de 500? Toffe bakken. :+1:

1 like

De rode: Point taken.
De witte: Als ik daarmee bij een patsercontrole in Rotterdam stop, is er geen hond die een opmerking maakt over m’n horloge. De rode trouwens ook niet - er staat met grote letters “SEIKO” op.

1 like

Je koopt een horloge toch voor je eigen plezier niet voor de reactie van een ander ?

3 likes

Oké, dan heb je wel wat gemist. Maar goed. Qua vergelijk met de koptelefoons ga je een beetje de mist in. Ik luister zelf trouwens met een AKG: Erg tevreden over! Is dat dan een Rolex of een Seiko? :wink:

Tijd voor wat huiswerk denk ik. Tenzij je alleen maar je vooroordelen wil blijven volgen, geeft je wel een beperkt beeld van de wereld hoor… :sunglasses:

1 like

De Oris Zeigerdatum staat jou veel beter. Past ook beter bij je beroep, maar dat terzijde. :slight_smile:

In levenden lijve dan. Want foto’s laten de gemiddelde GS echt, echt niet tot z’n recht komen.

download

Die letters zijn best klein hoor.

OK, ik merk dat je over parachrom en 904L wilt beginnen. Toch? Want Rolex en innoveren na 1960, sja…

1 like

“Ik schaam me diep en bied nederig mijn excuses aan voor deze onbeschaamde grap ten koste van alle SKX minnaars!”

Het is een rode Fiat 500, 80 PK Turbo, dank je wel Chris!

4 likes

Tof, die auto! Ik heb één keer een nieuwe 500 cabrio mogen proefrijden. De verkoper vertelde mij dat ik blij ging zijn, en zowaar, 50 meter na de start zat ik met een grijns van oor tot oor achter het stuur, en die grijns was maar zeer moeilijk van de bakkes af te krijgen.

Veel plezier!

Wat betreft Seiko… Het gaat mij niet om Seiko, dat mag je rustig afzeiken. Maar de SKX is voor mij een icoon, dus ik moest even huilen in m’n korenwijn toen je dat zei.

2 likes