Ik koop ze alleen maar voor de reacties van anderen.
Geen reacties meer ? flipperen die handel.
Denk dat zowel AKG als Beyer meer tools zijn dan vooral op uiterlijk moeten aantrekken. Of het dan een Seiko is, of toch een Pulsar, is een beetje afhankelijk van welk model je hebt
Het imago zal voor mij altijd een dealbreaker zijn. Daarnaast kwam er toevallig laatst een foto voorbij van de eerste Rolex die ik meer dan āniet echt mooiā vond. Het is gewoon niet mijn merk. Kan me er dan tegen wil en dank in gaan verdiepen (voor zover je het überhaupt kan missen op horlogesites ), of mijn tijd besteden aan dingen die ik wĆ©l prachtig vind.
Qua 1000+ word ik blijer van dingen als Meistersinger, Oris, IWC, Nomos (Lambda! ), etc.
En daarnaast ook wel merken als Staudt, Pellikaan, Hanhart en nog een aantal waarvan ik nu even niet het perfecte voorbeeld weet te bedenken.
Dank je, ik heb mān antwoord een beetje aangepastš ! Zelf ben ik heel blij met mijn SKX 007, een heerlijk horloge die ik heel graag draag! Het was echt maar een dullig grapje hoorš!
Dit type mens heeft last van compensatiedrang, klein geschapen waarschijnlijk hiermee ik niemand te kort wil doenā¦
Wil je mij buiten deze discussie laten?
U riep mij?
Je kent mij, los van dat klein geschapen, veel hier vinden mij de grootste l*l
Dat merk jij verkeerd⦠iedereen heeft recht op zijn eigen mening, op zijn eigen vooroordelen en zijn eigen domheid. Ik trouwens ook. Maar soms is het goed als je wat huiswerk doet, het verruimt de blik wellicht een beetje. Maar ja, als je hart niet bij Rolex ligt: Waarom zou je? Dus.
Fair enough!
Klopt allebei. Maar wees eens eerlijk:
Als een leek zo goed naar je horloge kijkt dat ze het merk kunnen lezen, reageert men dan totaal anders op een Rolex dan op een Seiko, of niet?
Ik weet het antwoord. Sterker nog - ik denk dat ik met een Grand Seiko van 10K om de arm minder negatieve reacties over decadentie bij mān klanten krijg, dan met een Rolex Airking van de helft.
Een klok moet er voor mij mooi uitzien, niet duur. DƔt stukje van de uitstraling is voor mij dan wƩl weer belangrijk.
Ik denk dat het een fase is in de hobby. Ik heb wel wat geoefend met zogenaamde hommages van Marina Militare, wat eigenlijk gewoon fake Paneraiās zijn, puur gemaakt om geld te verdienen om uiteindelijk het echte werk aan te schaffen. Ik vond het wel genieten voor even, maar niet te lang.
Het maakt veel los merk ik wel, zelfreflectie is gelukkig wel aanwezig
Valt wel mee hoor. Ik heb jaren lang met een Rolex rondgelopen, nooit enige afgunstige of negatieve reactie op gehad. Denk eerder dat ik opmerkingen ga krijgen als ik met een wannabe subje van Steindinges over straat gaā¦
Wel grappig trouwens, op mijn Sinn krijg ik nu meer commentaar dan dat ik op mijn dikke best wel āopzichtigeā DRSD kreeg. Tja.
Omdat ik een betweterige zakkenwasser ben die graag discussies voert door tot aan het gaatje allemaal pietluttige details over dingen op te zoeken. Ik doe vrijwel altijd huiswerk, zeker als ik iets niet cool vind.
Zo ben ik, om lekker met diverse religieuzen te kunnen discussiƫren over de onzin ervan, theologie, boeken over de archeologie van de Levant en bijbelgeschiedenis gaan zitten lezen.
Hm.
Ik heb een hobby nodig.
Yup. Daar heb je gelijk in.
Evengoed heeft mijn moeder een neus voor dure horloges, zo blijkt. Want toen ik met dit Seikootje aan kwam kakken was het āChrisje, chrisje toch, zukke diereāorloges, daās toch naereges vwoar noadig, eej? Jie kan je āheld toch veeā beter gebruukānā
Ogen, of zit er een speciaal geurtje aan die GS.
Hahaha, ga iets met horloges doen ofzo?!
Kom op, de meeste zuurkool heb ik er af gekregen.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Eh,
Ik ga je teleurstellen.
Die onderste mevrouw doet het heel, heel erg goed voor mij. Maar ik ben naast betweter ook viespeuk in de vrije tijd, dus⦠Tja.
En gelukkig is die GS op staal waarschijnlijk ook wel bestand tegen een kloddertje kokosolie.
Deal
Ik vind dit geen discussie over replicaās. Snap @dr.doc ās dilemma wel. Prijs ontwikkeling Rolex is ridicuul m.i.