Bovenste, geweldige allrounder!
Klopt! Langs de andere kant, ik weet al op voorhand dat ik deze niet zo heel vaak ga dragen. Heb elke dag een ander horloge op en kan wel enkele weken/maanden afwisselen met iedere dag een ander horloge
Inderdaad, niet aan gedacht hahaha. Thanks!
Je geeft aan nog vaak te wisselen met horloges. Snap ik, zeker als je er genoeg hebt. Echter zou het zomaar kunnen zijn dat een van deze twee all-rounders opeens erg vaak om je pols te vinden is. Het gemak waarmee je een Khaki combineert met kleding/gelegenheid/context maakt het een (bijna) alleskunner. Nee, het is geen duiker en geen dresswatch, maar hoe vaak draag je een (duik)pak? Bij de meeste overige zaken kun je ‘m wel dragen. Het formaat is ook mooi. Vanuit het oogpunt dat ik verwacht dat-ie (boven verwachting) vaak om je pols hangt zou ik voor de automaat gaan. Puur uit gemak.
Moet zeggen dat ik de plaat van de handwinder wel mooier vind, al is de plaat van de automaat ook tof.
En alvast gefeliciteerd!
Ik zou voor het gemak van een automaat kiezen. Verder vind ik die er leuker uit zien met die rode tip aan de secondewijzer. En een datum is ook praktisch om te hebben.
Ik trek de combinatie van fauxtina en witte print niet op de mechanical. Daarom heb ik voor de 38 Automatic gekozen.
Tja, daar kan @mr.chielos ook niks aan doen, zo noemt Hamilton die spullenboel.
Dat is correct, dat was reden 2 om voor de automaat te gaan.
Ook leuk. Ik heb hier wat live detailfoto’s staan van die tip (en de wijzerplaat):
FWIW: De automaat is al heerlijk plat en comfortabel draagbaar, dus voor de dikte hoef je de handwinder ook niet te nemen.
Automaat 100% vanwege de veelzijdigheid. Bandenslet pur sang!
Mijn 40mm automaat wacht op dit moment op een zwart/rode MN strap.
Nummer 1, ik hou niet van nep patina op een nieuw horloge. De eerste is moderner en tijdlozer mijn insziens.
Numero uno, op staal!
Altijd voor staal gaan kerel, leer is voor oude mannen
Ik vind zo’n rood accent op de secondewijzer verschrikkelijk dus voor mij zou de keus snel gemaakt zijn
Screw you buddy
Is er geen automaat no-date? Indien nee: dan handwinder
Kijk daar heb je het al!
De mechanical, simpele keuze omdat het mij doet denken aan de horloges van vroeger. De indices zijn enorm gaaf en hij is ook goed te combineren met andere straps!
Ik zou voor de automaat gaan. Redenen: ik hou niet van faux patina, rood accent vind ik leuk, het ontwerp van de wijzerplaat vind ik mooier, de automaat is beter waterdicht.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar nummer 2. Geen datum (vind ik een pre )en de faux patina is een smaakdingetje, maar is wel mijn smaak
Succes met de keuze en alvast een geweldige 18e verjaardag
tweede veel mooier
de eerste doet aan een toolwatch denken maar heeft te veel glans / hoogglans delen.
en zonder datum is altijd een plus … wacht zelf nu op de witte uitvoering in 42mm
alvast van harte
Geen stess , no date
BESLISSING
Ik heb er uiteindelijk nog eens heel goed over nagedacht, en ben tot een beslissing gekomen! Zoals ik al eerder vermelde ben ik eigenlijk een vintage horloge man. Oorspronkelijk was het het idee om een mooie vintage aan te schaffen, maar het idee om zelf eens een nieuw horloge te kopen leek me ook wel leuk. Echter voel ik de klik echt niet zo goed met nieuwe horloges in tegenstelling tot vintage horloges.
Om een lang verhaal kort te maken, de zoektocht gaat verder. Ditmaal naar een prachtige (neo)vintage. Iets waar ik me beter bij voel
Alsnog iedereen bedankt voor de moeite!