Horloge aanschaffen, of wachten?

Studenten met 10k plus op hun bankrekening zijn meer uitzondering dan regel lijkt me zo.

1 like

Ik had niet het gevoel dat ik rond die leeftijd een uitzondering was, maar misschien had ik het mis.

denk dat 90 procent van de studenten weinig hebben.feestjes.kleding.studieschuld.

2 likes

Patek of Rolex niet vergeten.

1 like

10k op je 20e? Dat kan maar dan heb je wel iets bijzonders gedaan (eigen bedrijfje, erfenis, hulp van ouders). Want als je gewoon netjes je school hebt gevolgd heb je niet eens tijd gehad om dit bij elkaar te werken. (Tenzij je dus ontzorgd bent door iemand)

3 likes

11 maanden maximaal bijlenen is natuurlijk ook een optie.

1 like

juist.

1 like

Al dat betweterige opvoedkundige gelul hierboven…leeftijd, student…wtf…

Als je het geld hebt, koop die Sub…gaat je hart er sneller van kloppen, staat ie als desktop ingesteld…heerlijk toch…kopen van een Rolex is een emotionele beslissing, geen rationele.

Mocht je later het geld voor wat dan ook nodig hebben, ben je hem zo weer kwijt met minimale afschrijving…

Kopen en dragen met trots!

4 likes

Precies, als het niet ā€œdirectā€ geld is, gewoon doen.

10k is best veel op leeftijd 20.

Ik denk dat dit enkel haalbaar is als je ofwel ouders hebt met veel geld (en die je er ook mee verwennen) ofwel hard werkt tijdens je vakanties (is in Belgiƫ zo, maar ik neem aan dat je dit in Nederland ook pas vanaf 16 mag doen?).

Ik vond 10k heel erg weinig op die leeftijd. Ik heb altijd een bijbaantje gehad. Daarnaast heb ik ook wel hele aardige ouders.

Als je de klok grijs koopt en je hebt andere prioriteiten op financieel gebied dan kun je er zonder veel verlies weer vanaf. Als je er lang voor hebt gespaard en het een weloverwogen keuze is, doen!

Wel daar heb je het :slight_smile:

We staan er op dit forum niet altijd bij stil hoeveel geld 5k wel is voor het overgrote deel van de
bevolking!

Volgens mij heb jij een heel raar en vervormd wereldbeeld :no_mouth:
Ik geloof heus dat het voorkomt. Thuis wonen, nooit uitgaan, veel ernaast werken. Natuurlijk kan het.
Maar 10k weinig noemen op je 20e dat is echt een heel ver van de werkelijkheid.
Edit : Ho nu lijkt het alsof ik @jozadel citeer maar ik bedoel @diverman :joy:

1 like

Ik denk dat het wel gezegd is hier…
Wat mij betreft mag een meelezende MOD dit topic sluiten.

1 like

Eensch!

Misschien komt nu met terugwerkende kracht het inzicht dat je toen tot de Happy Few behoorde :wink:

1 like

Mss hebben ze bij het kabinet in Den Haag nog wel een vacature voor je…die staan ook mijlenver van de realiteit.
10k en 20 jarige student :thinking:
Alleen haalbaar als je ouders alles spekken, incl je spaarrekening, fulltime werkt naast je studie, illegaal handeltje hebt of @JTrapman heet :laughing:

2 likes

Ik had het optecht graag anders gezien, maar jullie hebben weer allemaal een …

1 like

Ghehe :innocent:

2 likes