Gewoon. Niet. 99,9% der mensheid zal het vierkant aan de hol roesten als het ze überhaupt al zien.
Er is een kansje dat een Rolex iets meer in het oog loopt omdat, wel, brand recognition en media exposure.
Gewoon. Niet. 99,9% der mensheid zal het vierkant aan de hol roesten als het ze überhaupt al zien.
Er is een kansje dat een Rolex iets meer in het oog loopt omdat, wel, brand recognition en media exposure.
In dit geval de Longines Spirit, de horloge band viel blijkbaar nogal op door de gepolijste randen op de schakels. ![]()
Een horloge is in principe verboden op mijn werk ivm knellingsgevaar, een trouwring ook.
Desondanks zie ik veel trouwringen en sporadisch een g-shock want rubber is makkelijk af te wassen.
Zelf draag ik op het werk geen horloge wel meteen bij thuiskomst.
Goh, die valt best mee. Laat ze volgende keer eens mediteren op de 4Hz tik van het horloge. Voor je het wordt ze je courier voor goeie horlogedeals.
In de horloge forum bubbel wel.
Kun je daar een selfie mee maken? ![]()
Ik pas me niet aan eigenlijk
Zie antwoord hierboven
Respect is imo niet horloge of materialistisch gerelateerd, een boom is soms ook snel geveld.
Complimenten voor je poëtische manier van schrijven ![]()
Hee! Ik wist niet dat jij met een karakter uit White Lotus werkt. Weet zij dat ook?
Weet zij dat de handel in “experiences” het nieuwe materialisme is?
Ik heb lang in de financiële dienstverlening gewerkt (hypotheek- en verzekeringsadvies, makelaardij), tot zo’n 16 jaar terug. Daar was jasje-dasje nog de rigueur, maar als ik de oud-collega’s nog wel eens tegenkom is daar weinig meer van over. Overhemdje met chino of jeans, eventueel een colbertjasje, dat is het wel. Prima hoor! De protserige oto’s en horloges (bij voorkeur Rolex, want dat kent iedereen min of meer) zijn overigens gebleven.
Ik werk inmiddels als docent in het middelbaar onderwijs en kies mijn horloges uit bij mijn kleding qua kleur en stijl. Collega’s valt het zelden op als ik een Rolex, Cartier of King Seiko om heb en boeit het ook weinig (behoudens een andere watch-nerd in mijn team), leerlingen vragen er wel met enige regelmaat naar.
Qua kleding draag ik naar mijn werk waar ik zin in heb. 's Zomers meestal een polo of linnen overhemd met lichte broek, vaak ook shorts en loafers, daar wordt geen probleem van gemaakt. Vrouwen lopen immers ook met blote benen? (Teen)slippers zijn, uiteraard, uit den boze. In de koelere jaargetijden draag ik een overhemd met chino, ribbroek of jeans, 's winters vaak met een merino of lamswollen trui, af en toe ook een colbert. De meeste mannelijke collega’s zijn wat fantasieloze t-shirt-met-jeans-types, daar steek ik vaak wel wat tegen af, de vrouwelijke collega’s zijn over het algemeen smaakvol gekleed. Maar vooral heerst er een sfeer van ‘leven en laten leven’ waarin iedereen zichzelf kan zijn. Erg prettig!
Staal, in mijn geval.
Ik trek mij niet (te) veel aan van de oordelen van een ander. Immers, zoveel mensen zoveel meningen. Daar kan ik niet zo veel aan veranderen. En dat wil ik ook niet als ik daar een deel van mijzelf in zou verliezen.
Ik kies er voor om iedere dag in pantalon en overhemd op het werk rond te lopen.
De meeste collega’s doen dat niet.
Ja, dat heeft wel eens voor opmerkingen gezorgd, grappen maar soms ook vast met een ondertoon of bijbedoeling, maar dat is dan maar zo. Dat pareer ik wel.
Maar ik krijg er ook genoeg complimenten over, zo ook vandaag nog.
Dan de keuze voor het horloge.
Ik heb de afgelopen jaren van alles in de collectie gehad en ook naar kantoor gedragen.
De laatste jaren is de collectie wel behoorlijk geüpgraded en ook daar hebben sommige mensen een mening over. Maar de meesten hebben er niet eens oog voor.
Kortom, ik doe lekker wat ik wil en laat de boel de boel.
Edit: welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!
Een mooie tijd hier en daarbuiten toegewenst.
Misschien durf ik zelfs zo ver te gaan dat de zoektocht naar een horloge je enorm veel leert over wie je werkelijk bent - of: hoe je eigenlijk op andere wil overkomen.
Aan de andere kant zijn er complimenten. Complimenten over een verzorgde uitstraling, over professionaliteit en het bieden van inspiratie.
OMG…
Eerlijk, ik denk dat 99% van de mensen geen enkel horloge opvalt. Dat gezegd hebbende draag ik als docent geen Rolex waar leerlingen en/of ouders bij zijn… Vindt het ergens jammer, maar geeft mijns inziens toch bepaald beeld af. Een JLC of Chopard of Omega of IWC kent niemand, dus kan ik prima dragen!
De leerkracht van mijn zoon draagt wel mooie horloges. Ook de Rolex van zijn vader. Ik beoordeel die man op zijn competenties, en wat hij ermee doet als die tekort schieten, niet op wat hij draagt.
Dat zou iedereen moeten doen! Maarja, zo werkt het helaas niet altijd in het speciaal voortgezet onderwijs… nu zeg ik niet dat ik de juiste competenties bezit ![]()
, al werk ik al even in het onderwijs dus zal allicht iets goed doen…
Onlangs twee interessante bezichtigingen gehad.
Makelaar A:
Man, ongeveer 45 jaar, jasje-dasje en met een mooie Chopard. Hoffelijk, geïnteresseerd en gul met zijn tijd.
Makelaar B:
Dame, ongeveer 30 jaar, casual gekleed en met ingetogen sieraden. De deur van de woning stond al open. Ze zat aan de eettafel gelijmd en keek nauwelijks op als er kijkers binnenkwamen. Op het vernederende af.
Stel dat je de huiseigenaar bent en je vertrouwt makelaar B de verkoopopdracht toe omdat zij een nuchter horloge draagt. Don’t judge a book…
De relevantie van je opleiding- cq. werkniveau is voor mij niet helemaal duidelijk maar bij mij op de zaak interesseert het werkelijk niemand welk horloge ik draag.
Welkom op HF.
Mijn ervaring is dat een rolex toch door meer dan 99% van de mensen gezien word. Ook een explorer.
Buiten het feit dat ik niet bereid ben de “hype money” van een rolex te betalen. Geniet ik er zelf heel erg van als mijn klokje door niemand herkent word als “echt horloge”.
Sinds kort eigenaar van bijna echte klok (bb58). Niemand die het ziet.
Zit nu met vergelijkbaar dilemma wat over paar jaar de eerste echte gaat worden….
Nijg momenteel heel erg maar JLC
Maar voorop staat dat je moet dragen wat je mooi vind. Al denk ik wel dat een schreeuwende rolex in sommige heel specifieke non profit functies misschien niet geheel gepast is.
(JLC Q4168120
)
Een collega
Het kan ook zeer per school verschillen. Dat van die fantasieloze t-shirt-met-jeans herken ik enorm.