Horloge beste bang for the buck

Tissot Powematic 80 (mijne liep +/- 1s/d)
Seiko 5
Sinn
Tudor BB58
Tudor Pelagos

2 likes

Mooi die Steinhard !,:ok_hand:

1 like

Ja, ik trek mijn bedenkingen in.

2 likes

Ja , sorry. Dit moet ik vlaggen !!!:joy:

2 likes

Dat heb ik ook al gedaan !:rofl:

2 likes

Ik weet niet of het mogelijk is om objectief vast te stellen welk horloge het meeste ā€œbang per buckā€ geeft. De waarde die je er aan toekent is persoonlijk. Zelfs als je naar de specs kijkt. Hoe veel is het extra waard dat een horloge anti-magnetisch is? Dat het uurwerk is gedecoreerd? Dat het een chronometer is? En wanneer je waarde toekent aan design (iets dat iedereen altijd doet) kom je direct terecht in de subjectiviteit en het onmeetbare.

Iemand die een mooie Seiko duiker koopt maar hem nooit om zijn pols doet krijgt natuurlijk beroerde waarde voor zijn geld. Wanneer diezelfde persoon een Audemars Piguet koopt, iedere dag vol trots en plezier naar zijn horloge kijkt en hem draagt tot de dag dat hij sterft is dat in mijn ogen een veel betere ā€œbang per buckā€.

Ik heb ooit de fout gemaakt die puur rationele weg te bewandelen. Dat werkt niet voor horloges. Zo heb ik ooit mijn hele collectie in ƩƩn maand verkocht en er geen moment spijt van gehad en naar omgekeken. Allemaal horloges die zogenaamd ā€œbang per buckā€ boden. Nu draag ik horloges waarvan de consensus soms is dat ze te duur zijn, vreemde marmite horloges, onherkenbare merken etc. Maar gegeven het feit dat ik ze persoonlijk fantastisch vind vertegenwoordigen ze veel meer waarde dan horloges waarvan ik mij had laten overtuigen van de waarde zonder er een persoonlijke klik mee te hebben.

7 likes

Geef het een kans

Kijk hier ben ik het mee eens. Ik denk als je daar een paar ā€œbuckā€ voor neerlegt dat je best veel gaat ā€œbangenā€ als je in Amsterdam gaat stappen

5 likes

Vind ik niet, niet mijn ding. Maar je zal er absoluut een goed kwalitatief horloge aan hebben als je er een koopt :wink::+1:

1 like

Ik ben uitgekocht :ok_hand::sunglasses:

1 like

Dan zouden we misschien wel het beste de tijd op de telefoon moeten kijken. Het is ook lastig om een waarde te geven aan bijvoorbeeld een design dat je mooi vindt.

2 likes

Moet toch eigenlijk wel de Precista zijn met het precieze chronometer gecertificeerde uurwerk, hier wel te verkrijgen voor €200-€250

6 likes

Of je wordt overhoop gebanged! :flushed:

2 likes

Ik zou toch echt richting Brabant-limburg kijken voor wat betreft geweld tegenwoordig.

2 likes

Ik heb het liefst dat vrouwen het heft in handen nemen, met de handjes gevouwen achter het hoofd genieten!

Of bedoelde je het anders?

6 likes

Zullen we het gewoon over horloges hebben
:facepunch:t4:

Be my guest :+1:t2:

1 like

Wat mij betreft moet je voor de beste prijs/kwaliteit verhouding aan vintage Omega/Longines gaan denken.

1 like

Ik doelde inderdaad op wat anders, maar niet op mij. Ik las laatst via het forum over een horloge rip in Amsterdam, nog niet zo gek lang geleden…

Met een duur horloge wordt je blijkbaar snel op de korrel genomen.

Ik prefereer dan ook liever de dames :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

dat heb gestaan op hodinkee

1 like

Ongetwijfeld. Wat precies?