Inderdaad. Het geld is gewoon teruggeboekt, dus om daar nou aangifte van te gaan doen… Ik denk dat de politie ook in Duitsland wel wat beters te doen heeft. Het rechterlijke systeem met zo iets overbelasten, is wat mij betreft immoreel.
Ja daar spelen ze dan ook op in.
De burger is zo moedeloos dat ze er maar vanuit gaan dat ze toch geen aangifte doen.
Nou dat is ook niet echt betrokken, tactvol en romantisch
Jij bent vast heel praktisch ingesteld
Gewoon onmoven😆
Vervelend maar netjes geld terug en klaar.
Al die moeite doen qua aangifte. Snap dat sowieso niet qua tijdsverspilling.
Er zijn zelfs mensen die bezwaar maken tegen verkeersboetes die ze terecht hebben gehad. Daar heb ik echt medelijden mee: flapdrollen.
Overigens is er wat mij betreft een wereld van verschil tussen nieuwe horloges t.o.v.vintage die je niet snel vindt en waarvan je een checklist met 100 zaken moet nalopen om er zeker van te zijn dat het klopt. Als je dan vervolgens helemaal blij bent dat je een uniek horloge hebt gevonden is het toch extra zuur omdat de kans dat je eenzelfde vindt meestal kleiner is…
Dat klinkt brutaal…
Van de website van de Consumentenbond:
Verkeerd prijskaartje
Is een product dat je in de winkel wilt kopen of online hebt besteld volgens de verkoper fout geprijsd? En wil de verkoper je het product alleen voor een hogere prijs verkopen? Als je niet kon weten dat de prijs onjuist was dan is de koop rechtsgeldig en moet je het product voor die lagere prijs krijgen.
De webwinkel wil je het bestelde product niet voor de getoonde prijs leveren, omdat er een foute prijs was vermeld.
Als je bestelling is bevestigd mag je ervan uitgaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen, bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Als daar geen sprake van is, is de koop rechtsgeldig en moet de verkoper het product voor die lagere prijs op de website aan je leveren.
In jouw geval geldt dat je het product zelfs al hebt betaald en geleverd hebt gekregen. Dus dat is al een stap verder, waarbij zij ook al akkoord zijn gegaan.
Ik zou ze nog een mail sturen, als ik jou was, waarbij ik ze daarop zou wijzen.
De race is al gelopen. De overdracht heeft plaatsgevonden, zowel van het product als van het geld. Je bent juridisch en economisch eigenaar.
Ik laat het gewoon even links liggen, overigens trekt een Duits bedrijf zich volgens mij weinig aan van de Nederlandse consumentenbond
Feit dat het al geleverd is met rekening erbij, en de “aangepaste” rekening 3 dagen na levering pas verstuurd werd, betekent ook dat ik het horloge niet meer als nieuw / ongedragen terug kan sturen.
Overigens, als de prijs idd maar €1500 ofzo was dan had ik er idd redelijkerwijs vanuit kunnen gaan dat er iets niet klopt, maar in dit geval was de normale afgeprijsde prijs niet eens super scherp, maar mét de kortingscode was de prijs wel echt scherp, maar niet onrealistisch.
Bijzondere actie, laten we het daar maar op houden
Tja, ik heb het hier binnen het forum gehad zelfs.
Afgesproken om een speedmaster te kopen, kreeg ik vlak voor de overdracht te horen dat hij het aan een neef ging verkopen.
Ik me beklagen, kwam hij toen met verhaal dat het horloge plots ook niet meer helemaal lekker was en dat hij het dus liever aan z’n neef verkocht.
Je doet er niks tegen…
Bij eBay is wel met bieden dat je er aan vast hangt als je het hoogste bod hebt dus andersom hoort dat ook lijkt mij. Slechte review plaatsen met koeieletters maar verder kun je niks doen
Dat lijkt mij dus ook… Alleen wie gaat handhaven op naleving…
Nee. Totaal niet haha
Dat misschien niet, maar je ervaring delen in het “ervaringen met” topic helpt ons allemaal.
yep… mijn ervaring over het “verdwijnen” van negatieve feedback op ebay bij topverkopers.
geen idee wie, of waarom dit is gedaan.
was geen letter aan gelogen want heb dit door ebay zelfs bevstigd gekregen…
maar iemand vond het wellicht interessant om die opmerking weg te halen.
als diegene daar plezier aan heeft beleefd… mijn zegen heeft tie hoor
mij best
helemaal niemand. in de opmerking die “ineens” is verdwenen gaf ik al aan dat een koper die gewoon niet betaald nagenoeg niets te vrezen heeft van ebay.
ik heb dat aan de hand gehad en kreeg een paar dagen lang van die standaard (uit een computer knip-plak) onzin van ebay dat ze er mee bezig waren maar gewoon geen malle moer mee deden of hebben gedaan.
zg zeggen dat ze een sanctie op die koper zouden toepassen. ik heb die koper gevolgd en deze idioot heeft nadien gewoon kunnen blijven kopen en verkopen.
kort gezegd en nogmaals… ebay zal het een zorg zijn.
Ha, dat klinkt bekend
BVA is echt de grootste bende die er is.
(om het maar héél netjes te zeggen)
daar doe ik absoluut niets meer mee.
Als ik iets op Ebay zou verkopen en ik heb geen goed gevoel bij een koper zou ik de koop annuleren. Denk bv aan een koper met 0 feedback en/of net aangemaakte account of koper met negatieve feedback of koper in een land waar je liever niet naartoe stuurt, dat laatste kun je wel vinken maar stel dat je het vergeten bent.
Ik zou om deze reden natuurlijk wel DUIDELIJK in mijn advertentie zetten dat ik bv alleen verkoop aan Ebayers met +50 100% pos. Feedbacks.
Niet persoonlijk aan jou gericht, maar ik lees dit dus vaker.
Ik heb dus geen account of wat dan ook bij Ebay. Als ik dus een bod uitbreng bij jou, of iemand die net zo denkt, met een vers aangemaakt account omdat je een mooi horloge aanbiedt, maak ik dus bij voorbaat geen kans?
Maar hoe moeten verse leden dan aan hun feedback komen?
Was getekend, een Ebay-lid met een stuk of 10 kooprecensies na drie jaar.
Yep, maar dat is puur uit zelfbescherming, verkopers krijgen vrijwel geen bescherming van ebay/paypal. Dus als jij zegt dat je iets heel anders hebt gekregen als in mijn adv. gelooft Ebay jou, ook al is het niet waar en krijg je het product uiteindelijk gratis. Dit risico ligt hoger bij de groep kopers zoals ik beschreef dan bij kopers die lang actief zijn en goede feedback hebben opgebouwd.
Tja, misschien opbouwen met het kopen van goedkope items?