Ik kocht laatst een vintage advertentie voor €5 inclusief verzending. Als ik dat dus nog dertig keer doe (€150) en vervolgens een horloge van 5k bij jou bestel, dan is al je wantrouwen weg?
Dat is een beetje kort door de bocht, want ik screen de koper ook, je kan bv zien wat ie het afgelopen half jaar gekocht heeft. Als ie vanuit alleen maar goedkope euro items ineens naar een 5k item gaat is het nog steeds een red flag, bij mij.
Ik kan me voorstellen dat je hier nogal druk mee bent (ik weet natuurlijk hoe vaak je iets verkoopt, maar je klinkt ervaren). Heb je concreet iets meegemaakt waardoor je het zo voorzichtig bent gaan aanpakken?
Nee, ik heb niet vaak op ebay verkocht, mede ook omdat ik geen fan ben van hun hoge verkoopprovisie maar als ik wel iets verkoop dek ik me liever wel in, er zijn genoeg ebay scams bekend.
Ergens snap ik je wel. Dit geldt op dit forum ook wel door middel van het trustlevel-gebeuren.
Aan de andere kant, als ‘iedereen’ zo gaat denken, houdt je dus de grootste moeite om iets ‘moois’, of laten we zeggen iets ‘duurs’ aan te schaffen als je niet regelmatig iets via Ebay koopt.
Ik val jou hier niet persoonlijk op aan, want ik lees dit hier vaker op dit forum. Maar ooit zal iemand toch ergens aan moeten melden, of registreren om op zo’n soort site iets aan te willen schaffen. Het lijkt mij toch een gemiste kans als je potentiële kopers op zo’n manier al weg jaagt.
Zonder koop/verkoop geen feedback. Moet je dan bijvoorbeeld eerst een zooi goedkope rommel aanschaffen via zo’n platform om aan feedback te komen? Ook al heb je daar geen belang bij?
Hej het kan erger. Horloge besteld uit de UK, dinssag geld overgemaakt na een track and trace code ontvangen te hebben. horloge is echter nog steeds niet opgestuurd (verkoper zegt dat de post het kwam ophalen maar ze hadden hem niet laten weten hoe laat, dus was er niemand thuis). Vervolgens zijn ze niet meer langsgeweest en de verkoper zegt dat ze woensdag op zijn vroegst zullen komen. Eerst zien, dan geloven…
Absoluut mee eens, de goeden moeten juist bij ebay onder gedrag van de kwaden lijden!
Had het ook liever anders gezien maar dat het zo is gegroeid ligt aan de slechte bescherming van ebay voor verkopers.
Wellicht heb je een kennis met een lange ebay historie via wie je dan een dergelijke dure bestelling kan plaatsen.
Aangifte van wat?
Hij heeft niet geleverd en het geld terugbetaald. Als het al een zaak is, is het een puur civiele zaak. Daar kun je geen aangifte van doen. Behalve als je de Duitse agenten eens hartelijk wilt laten lachen.
Gib mir meine Uhr zurück…
Heb ik destijds ook gedaan alleen vond het niet netjes om dan ook nog eens de naam te vermelden.
Jammer van het Belgische maan horloge…maar des te blijer was ik even later met m’n Brabantse seamaster
Zo weet niemand iets van je ervaring als je geen namen noemt. Een forumlid had een horloge te koop voor 1150 euro. Een ander (Actief en soort van gewaardeerd) forumlid vond het wel ok om daar een bod op te doen van 550 euro. Helaas wil degene die dit heeft meegemaakt geen namen noemen, maar zo blijft dus iedereen in het ongewisse. En dat is jammer. Positieve ervaringen delen is top, maar deel dan ook de minder positieve…
Nouja, als je iedereen die een schandalig bod doet een recensie moet gaan geven dan ben je wel even zoet
Nou ja het is al een tijdje geleden en ik heb er toen al genoeg over gezegd.
Ondertussen heeft het betreffende HF lid ook andere horloges via het forum verkocht en ik zie daar positieve feedback op dus ja wat is de toegevoegde waarde om nog eens met modder te gooien. Zo iets doe je ook niet perse elke keer lijkt mij, en als diegene toevallig een mooi horloge heeft voor een goeie prijs gaat mijn review er ook niet toe leiden dat je een deurtje verder kijkt.
Ik heb het begraven en deze HF’er met tevens zachte G volledig vergeven. Zo doen we dat in het zuiden, amen.
Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop .
Brutaal wel, maar ook niet perse iets mis mee.
Het horloge kan overpriced zijn, je ziet de prijzen soms aardig omlaag duiken in het forum.
Ik zou niet zo snel oordelen
Chill, Winston. Je hebt je doekoe gewoon terug, koop is ongedaan gemaakt, no harm no foul.
Als het nu om de laatste overgebleven levensreddende medicijnenkuur voor je zoontje zou gaan, soit, dan kan ik me boosheid voorstellen.
Maar om een luxe-artikel? Ach. Er zijn meer horloges te vinden.
Tot het jou overkomt, hè Feetje… dan is het kot te klein.
Het is me overkomen.
En ik ergerde me kortstondig. Waarna ik me omdraaide en gewoon een ander horloge bestelde. Ik heb er zeker geen topic voor gemaakt.
Hé, het is geen kritiek hoor, dit is best wel een leuk topic, maar ik denk dat het beter is voor je bloeddruk als je echte kwaadheid voor serieuze shit bewaart.
Ik ben 44, ik zit middenin mijn midlife… ik vind alles serieuze shit. Juist de meest onzinnige dingen. Familieleden die hun avondfreten op insta gooien…vriendjes van mijn kinderen die op mijn toilet poepen. Wtf man…doe dat lekker thuis…je woont 4 huizen verder?! Ik wil emigreren! Alleen niet naar Duitsland… daarvoor is het nog te vroeg…
Maar ik neem je tip ter harte. Rustig ademen.
Doe je niets aan dus je er zo over opwinden is ook zinloos.
Vervelend, maar in perspectief met erge dingen stelt dit natuurlijk weinig voor.
Weet ik. Daarom deel ik het hier. En werd ik kalm en kon ik relativeren. Gedeelde smart enz.