Horloge bij jubileum, gebeurt dat nog?

Volgens de krant niet en ik ken ook niemand die er ooit 1 van zn werk heeft gekregen. Jullie wel?

3 likes

Ben in januari op pensioen gegaan, heb een maandje of 2 gewacht en toen maar zelf een Rolex gekocht lol

42 likes

Ja, wij doen dat nog (indien gewenst)

Ik denk wel dat het een zeldzaamheid is, jubileum excuses voor onszelf als liefhebbers hebben we zo verzonnen. Dat dan weer wel.

2 likes

Leuk topic! :slightly_smiling_face:

Mijn zwager is buschauffeur bij Connexion en die kreeg een gouden (doublé) horloge aan lederen band, toen hij 25 jaar in dienst was. Merk van het klokje is Olympic en ik vind dat ze zich zouden moeten schamen met zulke waardeloze cadeaus. :thinking:

7 likes

Yep!

1 like

Geen idee. Nog nooit lang genoeg ergens gebleven…:grin:

1 like

Mijn pa heeft nog wel een massief gouden horloge gekregen toen hij 25 jaar aan de zaak was, maar dat is ook alweer dik tien jaar geleden; geen idee of ze dat nog steeds doen.

Het was volgens mij wel een “swiss made” maar verder een mij totaal onbekend merk. :thinking:

Bij mijn jubileum heb ik behalve een receptie, diner op een kasteel met collega’s aanhang en mijn familie, cadeaus, bloemen voor mijn vrouw nog een cheque gekregen. Hiervan het ik mijn horloge gekocht wat ik graag wilde hebben.

Wel erg in tegenstelling tot mijn vrouw die enkel een waardebon kreeg te besteden in de winkel waar ze werkt… Nope geen bloemen.

Jammer dat het een trend wordt om te gaan korten op oudere werknemers minder te belonen. Afschaffen van jubilea, geen oude lullendagen meer, aandringen op arbeidstijd verkorting. Gelukkig doen we bij ons bedrijf daar niet aan mee.

1 like

Kan nog erger poosje geleden las ik dat een medewerker van postnl toen hij met pensioen ging een velletje postzegels cadeau kreeg :pensive:

6 likes

De gouden Rolexen zijn voorbehouden aan de directie…

4 likes

Hallo,

Hier wel hoor, in 2009 25 jaar bij de zaak en heb toen een gouden Longines gekregen.
Het is een 18 Kt gouden Longines van het Amsterdam Diamond Center.
Heb alleen geen idee welk type dit is, maar is wel een ultraplatte horlogekast.
FF opgezocht en inderdaad wordt dit model nog steeds door hun verkocht het is de Presence L47436122, prijs en daar schrok ik wel een beetje van is 1870 euro…

toch maar zuinig op zijn…

greetz,

Werner

6 likes

Ik zou er niet echt vrolijk van worden, smaak is erg persoonlijk. Zoek mijn horloges graag zelf uit.
En daarnaast verwacht ik dat ook niet van mijn werkgever, we hebben gewoon een zakelijke deal ik werk en hij verstrekt mij daarvoor loon. Geen behoefte aan recepties of jubileum.

3 likes

Mijn vader was er zo trots op in 1971.

19 likes

Daar kan ik mij alles bij voorstellen! :slightly_smiling_face:

1 like

Augurkje tijdens de lunch?

Ben eind 2015 wegbezuinigd bij een werkgever na 9,5 jaar dienst.
Geen afscheidscadeau gekregen, dus mezelf maar op een Rolex (mijn eerste) getrakteerd :wink:

.
Rolex. A crown for every achievement :grin:

19 likes

Het lullige is dat het prijskaartje er nog op zit ook :joy:

6 likes

Ik kreeg toen ik 25 jaar in dienst was deze:

image

12 likes

ik deze

image

4 likes

Haha😐