Even een vraagje wie er goede ervaringen heeft met een horloge box, bij voorkeur voor 10x of anders 5x. Ik vind veel verschillende maar zie dat waar je je horloge omheen doet vaak van een soort gestoffeerd karton is en niet bv een kussentje, wie heeft een tip waar ik een goede kan vinden.
Rainer boxen als die nog verkrijgbaar zijn.
Heb je hier al naar gekeken? Helaas een box voor 8 pcs. Maar wel super kwaliteit voor een nette prijs.
Gaaf die Halios Fairwind
Ik ben al aan het kijken alleen jammer dat het 8 is en niet 10, dank voor het meedenken
Ik heb de mijne hier besteld: Fish & Father (fishandfather.com)
Heb hem alleen nog niet binnen, via Etsy kom ik goede ervaringen tegen, dus ga er vanuit dat het goed zit.
Thanx ga kijken
Er is ook nog Trendhim en dan nog La Royal…
Nee, ik heb geen aandelen
Ik heb nog iets interessants gevonden.
Zoek op google even op houttaferelen.
Is een "meubelmaker in Amsterdam, hij maakt ook horlogeboxen in o.a. palissanderhout.
Je kunt je wensen opgeven en hij maakt het.
Zal zo te zien niet goedkoop zijn, maar och,
Dat is luxe
Heul mooi denk ik. Ik heb heel toevallig nét een bestelling uitstaan bij een kistjes maker via Etsy. Vriendelijke man, die meedenkt met je wensen.
Mijn box wordt voor acht stuks, licht eiken met lederen vakken en lederen kussentjes (die op je eigen maat gemaakt worden). Ik wil ook een leren binnenkant van de deksel, geen slot maar magneten en hij kijkt of een leren buitenkant van de deksel ook lukt. Ik heb een voorbeeld (zie pica) gestuurd. Dat model is alleen voor vier horloges te krijgen. Daarom laat ik het nu maar maken (de ellenlange zoektocht had niet voldoende opgeleverd). Kosten €300 (inclusief verzenden ).
Da’s ook een mooie.
Ik zit zelf ook aan een nieuwe box te denken, inderdaad in écht hout met leren kussentjes.
Maar mijn box moet 10 horloges kunnen hebben.
Ik zal daar ook eens kijken.
Mag wel iets kosten, je horloges zijn het waard
Eens.
Het is allemaal maatwerk, 10 stuks moet ook te maken zijn denk ik.
Ik heb net even bij Etsy rond zitten neuzen, zitten mooie tussen.
En zoals dat dan meestal gaat bij mij spreekt die box van Fish and Father mij ook wel erg aan.
Ik had hem al eens ergens op het forum gezien, maar weet niet meer waar, en ik dacht dat je die rechtstreeks in Engeland moest bestellen, maar kan dus via Etsy.
Echter er zou een slotje of i.i.g. een fatsoenlijke sluiting op moeten.
Zucht, kiezen, kiezen, kiezen
Jaaaa, die maken ook mooie kistjes. Wellicht kunnen ze er een mooi slot in maken?
Aliexpress. Ik heb drie houten dozen met nette kussentjes, van hout hout met glazen display-venster gekocht, allemaal prima van kwaliteit en mooi afgewerkt. De truc is om niet de tientjesdozen van Ali te pakken, maar eerder een product waar zij al 30-50 Euro voor vragen. Ik had moeite om op Amazon, Bol, etc etc etc te vinden wat ik wilde hebben, dus ik was blij dat ze fatsoenlijke kisten aanboden.
Slotjes interesseren me niet, want die dozen staan in m’n eigen kamer, en als je iets serieus wilt beveiligen pak je maar een kluis. Dat moet ik er wel bij zeggen.
Oh, en 200-300 ballen voor een horlogedoosje vind ik zonde, dat stop ik liever in de horlogepot. Ik zie de reacties waarin men mij een smakeloze pauper noemt graag tegemoet.
Zit uiteraard ook wat in. Keuzes, keuzes…
Haha Ik zou niet durven.
Ieder zijn mening en smaak
Heb je misschien een link naar wat je zelf hebt gekocht? Ik zoek nu iets voor maximaal 20 horloges maar kom online veel kartonnen zooi tegen.