Hier horloge wat ik van mijn vader kreeg voor mijn 17e verjaardag op 5 februari 2001. De band is helemaal uitgerekt en het halve uurwerk werkt niet meer goed maar hij zal nooit weg gaan.
Nog eens gedacht om hem helemaal te laten reviseren maar met zo’n oud horloge met een Quartz module en weinig aantallen van verkocht , weet je niet waar je moet zoeken.
Het is een Seiko V657-9920 titanium met gouden accenten… elke hulp word gewaardeerd ! Heb hier de onderdelen lijst maar waar kan je dat het beste voor zoeken ?
Deze Geneve kocht ik in januari 1981, toen ik iets beter begon te verdienen. Hield altijd al van mooie techniek maar had geen horloge hobby.
Was bij “van Houten” in Nijmegen. Een NOS model werd mij verteld.
Later veel om gehad met motorrijden en ja hoor, waterschade.
En zo’n 30 jaar defect in de kast, tot de start van de horlogehobby in 2012.
Bij Jan Ubels laten restaureren.
En loopt weer prachtig en blij dat ik hem bewaard heb.
Topic is inmiddels ook al weer zeven jaar oud, dus hij is zeventien jaar bij me. Ik vind er geen reet meer aan. Ik heb de pakkingen en het glas laten vervangen, toen heeft Seiko een pusher en de wijzers klaarblijkelijk ook mee gepakt, en de chapter ring is weer uitgelijnd.
Hij is dus weer fabrieks-waterdicht, 50m, en loopt als een zonnetje. Maar ik draag 'm nooit. Het is mijn stijl heel erg niet meer, ik vind de pushers wat zompig omdat ik de klik van een mechanische chronograaf mis, en zelfs m’n mechanische chronograaf draag ik niet meer.
Kortom: Als hij meer dan een stuiver waard was deed ik 'm weg, en als hij kapot was ging hij in de kliko. Maar helaas, het ding blijft dapper door lopen, en dus blijft ie maar in de kist rond lummelen. Het is geeneens nostalgie, eerlijk gezegd.
ik zou er op eBay een ‘Saved Search’ van maken. Als er dan ooit eentje voorbij komt, krijg je een melding. Even goed over nadenken hoe je de zoekopdracht vormgeeft…\
Als er dan een exemplaar voorbij komt, kun je die kopen voor onderdelen. Dat heeft bij mij goed gewerkt
Ik heb nog nooit een horloge weggedaan, maar lijk daar dagelijks wel dichterbij te komen. Dat is dus ook inclusief het naamloze tank-horloge dat ik als kind heb gedragen. Nu moet ik schatten hoelang dat dan al in m’n bezit is, maar ik vermoed toch rond de 30 jaar. In ieder geval weet ik zeker dat ik het al enige tijd op de basisschool droeg. It’s worse for wear en er is al tijden geen batterij in vervangen, hetgeen me doet vrezen voor de binnenkant. Het is in principe waardeloos en afgedragen. Nu vind ik het vooral grappig dat het nog bestaat nu ik mezelf heb omgevormd tot verzamelaar.
Cool. ‘Blij dat ik m bewaard heb’. Dat heb ik dus ook.
Al wil je natuurlijk ook voorkomen dat je een hoarder bent en je huis uitpuilt met allerlei zooi die je ’ ooit nog eens nodig zou kunnen hebben eventueel '.
Kunst is goed inschatten waar je tien jaar later spijt van hebt dat je het wegdoet. Die vraag blijft lastig
Het langste en enige horloge dat ik heb is een Tissot met quartz uurwerk, 12 jaar. Ziet er eigenlijk nog heel degelijk uit. Momenteel druk aan het oriënteren voor een Seiko!
Ha! Dus m’n Fossil is niet het horloge wat ik nu zou uitzoeken (ik vind de band best wel lelijk) maar het was het horloge wat ik tóen heel erg mooi vond en dat is wel leuk. Je leert met je horloge hobby ook beter kijken en dus veranderd je smaak, en dat proces zien is ook wel geinig, wat mij betreft.