Horloge doelen eind 2020 en 2021

Het feit dat ze “scherp” zijn met rechthoekige indices
Zou liever de wijzers zien van de Engineer “M”

:point_up_2:x2 :grin:

1 like

Ah ja dan snap ik wat je bedoeld, is niet iets waar ik mij aan kan storen maar zie wat je bedoeld.

Heb je de volle prijs betaald? Euro 2,100?
Ondergewaardeerd merk wat mij betreft

Nee introductie prijs, gelukkig want vind ze vrij prijzig anders hahaha

1 like

Eerst zorgvuldig voor zoonlief iets zien te scoren

Dat kan overigens wel volgend jaar worden. Daarna ben ik weer aan de beurt :grin:. Dat wordt overigens geen quick buy, maar wellicht dat ik mezelf volgend jaar 1 of 2 cadeautjes gun… in ieder geval nemen we de tijd om iets zorgvuldig te kiezen (dat neem ik me althans voor). Op dit moment zijn er een paar die mijn aandacht hebben:
Oris Aquis
Glycine Airman
Chopard Mille Miglia
Tag Heuer Monaco
Cartier Santos
Hanhart Primus
Victorinox INOX
En een fraaie dresswatch, waarbij een Longines goed kans maakt.
De meeste acht ik wel bekend, de Hanhart zie je hier wat minder frequent, dus bij deze:

Nu ik dit zo zie, snel aan het werk :joy:. Zodra m’n overweging concrete vormen aanneemt, dan wel wanneer ik er eentje niet heb kunnen laten liggen, trek ik hier aan de bel.
Fijne avond allen!

1 like

Tja, 2020 gaat er niet veel verandering komen.
Eind 2021 hoop ik een 1-watch guy te worden;
gedurende het jaar langzamerhand de bescheiden collectie verkopen om eind 2021 een fantastisch horloge te kopen.
Het zal iets zijn in de richting van:

Gelukkig heb ik nog voldoende tijd om een keuze te maken :sweat_smile:

7 likes

horlogedoelen? daar ben ik veel te impulsief voor

het zou leuk zijn het zootje wat in te krimpen, van 8 terug naar 6 of nog minder, maar ik denk eerder dat het er volgend jaar nog meer zijn geworden

2020 Tudor Prince date day in ontvangst nemen hopelijk. In 2021 gaat de BB58 eruit en hopelijk iets herl moois voor terugkomen.

1 like

Ergens zou ik mezelf wel het doel willen stellen om een jaar lang niks te kopen/te houden wat ik nu heb als collectie. Hooguit de paar horloges die ik nu weinig/niet draag te verkopen, daar 1 horloge voor terugkopen en die ook de rest van het jaar houden. Ik vrees echter dat dat de flipperitus in week 2 van januari alweer zal opspelen.

1 like

2020 is mijn voornemen helemaal niks meer aan te schaffen, of misschien een low key horloge kopen onder de doezoe. Waar ik vervolgens weer spijt van krijg en begin 2021 weg zal doen voor 7 a 8 barkies. #ihatemyself

Die gmt van @flowert blijft gaaf :heart_eyes:

1 like

Dit was toen mijn jubilee voor restauratie uit logeren was.
Bij nader inzien vind ik die leren band van de foto toch iets minder geslaagd.

2 likes

Druk op zoek naar n Hanhart of n Tutima 1941 :wink:

1 like

Ach die dikke lugs maken het wel goed :innocent:

1 like

Mijn doel is om het te houden bij max 3 (zelf aangeschafte) exemplaren:

1 allrounder
2 chronograaf
3 dresswatch

Wel wil ik mij graag verdiepen in de volgende modellen:

IWC: Portugieser
Zenith: El Primero
Patek Philippe: Gondolo
Vacheron Constantin: Patrimony 81180

Aan het uitbouwen van een collectie heb ik geen tijdlimiet gesteld. Het gewenste model moet zich wel in een gewenste conditie bevinden en uiteraard haalbaar zijn, door binnen het bescheiden budget te passen.

Mijn doel is om minder te flipperen :grimacing:

Eens tevreden zijn met wat je hebt :relieved:

Straks weer een Datejust en dan rust :blush:

Om dan gelijk in de zin erna je doel al weer los te laten :joy:

1 like

Mijn doel is de Omega Speedmaster Triple Date Chronograph aan te collectie toe te voegen.

9 likes

Mijn doel is verder ontwikkelen en meer ervaring met vintage Seiko uurwerken opdoen omdat die anders en daardoor interessant zijn. Bovendien van zeer hoge kwaliteit.
In december heb ik een Grand Seiko uurwerk op mijn werkbank en ook voor januari is er een gepland.

En deze is onderweg i.v.m. een andere hobby

2 likes