Horloge doelen eind 2020 en 2021

De koe maar weer bij de horens gevat: De Bell & Ross mag eruit, wellicht die leuke ETA Flieger en de ASTRON ook. Hou ik de Panerai over en de gasbuizen beater. Dan ruimte voor een degelijke automaat, IWC of Breitling. Kijken we na de kerst wel weer verder👊

3 likes

Heerlijk horloge! Mooi doel om naar te werken. Probeer mezelf ook al een hele tijd ik te houden om deze aan te schaffen , maar heb met mezelf afgesproken dat ik deze pas koop als ik mijn bachelor heb behaald. :smile:

1 like

Zo. Dat ziet er strak uit. Heel mooi. :ok_hand:

1 like

Altijd mooi om het aan een bepaalde gebeurtenis te koppelen, maakt het speciaal👍 (en een goeie motivatie om je bachelor snel te halen😄)

1 like

dit is een heel mooi vintage horloge. ik krijg steeds meer waardering voor vintage.

1 like

Horloge doelen '20/'21 :thinking:

Minder kijken in het blauwe gedeelte, 11 horloges is meer dan genoeg.

En opruiming houden, 11 horloges is dan wel genoeg… maar dan wel 11 horloges die ik wil dragen.

1 like

Om je vingers bij af te likken :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Dank u, Sinterklaasje!

17 likes

:sweat_smile: :joy: :joy:

Top plan! Nog op fiets afstand ook!

2 likes

Oef, die GS kast is echt schitterend. Hoef je bijna geen uurwerk/wijzerplaat in te doen :sweat_smile:

1 like

Ik hoop voor het eind van het jaar nog ergens een Oris 65 toe te voegen

En op de lange termijn een BB36

5 likes

Geen concrete plannen. Dat kan snel veranderen als ik een nieuwe Z-blue kan bemachtigen of als er een leuke Zenith EP ,liefst striking 10th, voorbij komt.

1 like

Zal waarschijnlijk nog wel even duren maar ik zou ergens in 2021 deze wel aan mijn collectie willen toevoegen:

11 likes

Ik zie deze vaak voorbij komen de laatste tijd. De wijzerplaat is toch van rijst papier? Dit is toch Citizen z’n concurrent van Grand Seiko?

1 like

mijn doel voor aankomend jaar is als eerste het verkopen van 2 horloges die al een tijdje in mijn collectie zitten:

Certina DS Action Diver 3 (2017)

Hamilton Khaki Pilot Day-date

Het eind doel van 2021 wordt deze rolex date just 16234 uit 1995. Naast de Omega, Breitling en Seiko zal hij een mooi plekje verdienen in de horloge box.

4 likes

Ja tosa washi. Wordt overigens niet alleen van de rijstplant gemaakt. Maar ook van normale bomen.

Steviger dan normaal papier.

Erg gaaf vind ik deze. :ok_hand:

Edit

Citizen’s concurrent van rolex. :laughing:
Net als GS een concurrent is van rolex. :see_no_evil:

2 likes

Ja erg fraai horloge. Met wat ik zie op de foto’s Grand Seiko afwerking.

2 likes

Inderdaad, ik heb ze naast elkaar en ze doen qua afwerking niet voor elkaar onder.

Bij beiden is er uiteraard wat af of toe te doen. Maar ze gaan gelijk op.

Althans, GS quartz moet oppassen omdat de ecodrive uurwerken van Citizen wel een technologische voorsprong hebben.

Ecodrive, perpetual calendar, 5 sec afwijking per jaar, standaard los verstelbare urenwijzer en exact om 0:00 de datum omzetting (niet standaard om 4 over 12)

1 like

Klinkt goed van Citizen. Hoe is de afwerking van het Eco drive uurwerk? Zou dat ook Grand Seiko level zijn? Citizen zou eigenlijk ook een high end label of submerk moeten hebben net als Seiko en Grand Seiko.

1 like