Horloge doelen eind 2020 en 2021

Ja tosa washi. Wordt overigens niet alleen van de rijstplant gemaakt. Maar ook van normale bomen.

Steviger dan normaal papier.

Erg gaaf vind ik deze. :ok_hand:

Edit

Citizen’s concurrent van rolex. :laughing:
Net als GS een concurrent is van rolex. :see_no_evil:

2 likes

Ja erg fraai horloge. Met wat ik zie op de foto’s Grand Seiko afwerking.

2 likes

Inderdaad, ik heb ze naast elkaar en ze doen qua afwerking niet voor elkaar onder.

Bij beiden is er uiteraard wat af of toe te doen. Maar ze gaan gelijk op.

Althans, GS quartz moet oppassen omdat de ecodrive uurwerken van Citizen wel een technologische voorsprong hebben.

Ecodrive, perpetual calendar, 5 sec afwijking per jaar, standaard los verstelbare urenwijzer en exact om 0:00 de datum omzetting (niet standaard om 4 over 12)

1 like

Klinkt goed van Citizen. Hoe is de afwerking van het Eco drive uurwerk? Zou dat ook Grand Seiko level zijn? Citizen zou eigenlijk ook een high end label of submerk moeten hebben net als Seiko en Grand Seiko.

1 like

6 likes

Die Citizen Ecozilla heb ik sinds vanmiddag en het is een leuk en behoorlijk stevig horloge.
Draagt naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de GWF-D1000 frogman met de standaard band. De gesp is wel wennen met de achterbeugel.

Misschien dat ik dit jaar of vogend jaar nog achter het nieuwe 1000m BN7020 model aan ga, ook een heerlijk onsubtiel monster.

1 like

Doel voor 2020:
Wat afbouwen van de collectie (ondertussen -2, doel -4), dus dat schiet lekker op.
Naast alle vintage al een tijdje aan het gluren naar iets moderns op staal.
Heel lang gedacht dat het een SMPc ging worden, maar ik ga denk ik toch hier op uitkomen voor het einde van het jaar (de middelste, SBGN003):

Voor 2021 hoop ik dat we weer eens een mooie horlogemeeting kunnen organiseren!
Verder ga ik me weer goed laten inspireren door al het moois hier en heb ik vast weer veel moeite met het verkopen van horloges en komt er ook vast weer wat moois bij… :sweat_smile:
En als modern bevalt, ga ik misschien wel modern en vintage wat meer mixen :crazy_face:
En als @WVE echt gaat downsizen en ik de jackpot win, ga ik hem hierbij helpen! :wink:

7 likes

Ik heb ergens een wild idee om mijn victorinox (waar geen interesse in was trouwens :rofl:) mijn zgan skx007j en mijn edox te verkopen om een Seiko spb153 of spb147 aan te schaffen

Ik zeg wel wild idee dus ben er nog niet uit

1 like

Mijn laatste aankoop van dit jaar gaat waarschijnlijk een G-Shock worden (even kijken waar Hodinkee dinsdag mee komt) en voor volgend jaar staan een Nomos (Tangente Sport) en een Rolex uit mijn geboortejaar hoog op mijn (horloge-) prioriteiten lijst.

3 likes

Echt een topper!

9 likes

image

1 like

Ziet er goed uit. :ok_hand: Al twijfel ik nu ook tussen dit model en de 149. :slight_smile:

1 like

Een Omega Speedmaster Pre-moon 145.012 of 145.022 met flat link bracelet :heart_eyes:

1 like

Je doet met beide in ieder geval geen miskoop.

2 likes

Voor 2021 heb ik vooralsnog 2 horloge-gerelateerde doelen; een nieuw automatisch horloge en een fatsoenlijke horlogedoos voor 6 horloges scoren :roll_eyes:

Deze begin 2021. Dan ben ik ook gelijk klaar voor 2021 en mischien wel 2022😂. Misschien een keer een leren watch rol/pouch.

Foto tijdens een GTG👌🏻

14 likes

NA wachten wachten wachten

hopelijk voor aanstaande week :v:

4 likes

Deze is in December nog aankomend.
( alle afbeeldingen van de www )

Ferro;

En voor 2021 zijn er een aantal kanshebbers

CW Jumping;

Reservoir;
image

Louis Erard;

en natuurlijk een mooie meistersinger of nomos.

Het wordt nog een spannend jaar op alle vlakken

Zolang we maar veel plezier hebben uit een kleine doosje.

Yooo.

2 likes

Ik had gezegd dit jaar niks meer te kopen. Ik ga nu al op m’n bek. :rofl:
Tenminste als het allemaal doorgaat… :sunglasses:

Ik hou jullie op de hoogte. :cowboy_hat_face:

3 likes

Die Reservoir is gaaf zeg! Die hebben nog veel andere leuke modellen, kende ik nog niet. Niet een koopje voor zomaar erbij alleen.