Horloge en Rolex mythes

24 december lag er een Sub bij S&C die vrij te koop was.

Klakkeloos overgenomen van de bron. Ik geef het door aan Esquire :wink:

1 like

Ja, in Haarlem ook 2 bij S&C

De Rolex day-date heette eerst gay-date.
Maar aangezien de verkoopcijfers tegenvielen hebben ze er later day-date van gemaakt.
De beoogde doelgroep is uiteraard hetzelfde gebleven, echter zijn veel dragers tegenwoordig daar niet meer van op de hoogte.

16 likes

Ik vond dit anders wel een leuke post, dat je niet serieus kon nemen.

Dat ligt niet aan de topics, maar aan jou.

2 likes

Ik heb mijn “rant” al verwijderd …

Vermoedelijk wel … maar in iedere community is het hetzelfde gezeur. Of het nou om motorfietsen, vulpennen of horloges gaat, er is altijd wel een merk waar “iedereen” tegenaan meent te moeten schoppen.

1 like

Relax man. Dit gebeurd bij elk merk. Daarnaast gaat de topic van Jasper niet alleen over Rolex, maar ook over andere horlogemythes.

1 like

Het woord mythes zou eigenlijk al voldoende moeten zijn. :rofl::joy:

Dat was toch een IWC reclame?

Deze:

8 likes

Ik bedoelde idd Haarlem

1 like

Hadden ze ook een Daytona? :wink:

Verder: leuk lijst, maar is dit een jaar geleden niet al op een van jullie video’s geweest @AmsterdamVintageWatches ? Volgens mij bijna precies zelfde lijstje!

2 likes

Nope, wel Yacht-Master

Myth 10. Werden deze horloges manueel opgewonden. Ontbreken van zwaartekracht en rotor, gaat dit samen?

Speedy is een handwinder…

Maar volgens mij heb je ook in de ruimte gewoon middelpuntvliedendekracht…

1 like

Je hebt het net als @Rutger over de middelpuntvliedende kracht, maar ik geloof dat die los staat van het functioneren van een automaat. Zoals ik het zie: de middelpuntvliedende kracht is de schijnbare kracht die wordt uitgeoefend op een object in beweging dat een rechte lijn wil volgen maar wordt gedwongen te draaien rond een middelpunt. De energie die wordt opgewekt in een automaat is slechts het gevolg van de inertie van de rotor, waardoor die beweegt ten opzichte van de as als het horloge bewogen wordt.

Ik hoor het graag als ik er naast zit. :relaxed:

Met een beetje logisch nadenken lijkt mij dit bij benadering wel te kloppen.

image

Goed opgelet. Vond de aantekeningen van dat lijstje in mn oude mobiel en vroeg me af wat er nog ontbrak en misschien voer voor een nieuw filmpje :slight_smile:

1 like

Een automaat werkt niet als er geen zwaartekracht is. Ja nou of als handwinder. De rotor doet in elk geval niet wat die zou moeten doen.

:beers:

1 like