Horloge en Rolex mythes

Misschien meer een sprookje dan een mythe.

Ik ken Selie niet, ik heb heb ook niks tegen hem (of haar?) maar “vrienden” worden met een anoniem persoon (wat ik natuurlijk ook ben) kan natuurlijk nooit van toepassing zijn. Ikzelf reageer respectvol naar iedere user op dit forum. Ik speel niet op de persoon. En mag verwachten dat andere users op dezelfde manier op mij reageren. Een vijandige reactie op iemand die net even anders in het beleven van dit forum staat is totaal overbodig imho.

1 like

Waar, ik misbruikte jou eigenlijk. Gezien de reacties die ik vaak van Sellie krijg en andersom is er tussen hem en mij weinig liefde verloren. Dat als ik iemand pvv ‘er noem, dat als beledigend wordt gezien, maakt dat ik wel moet lachen. Het is de tweede partij van Nederland volgens de huidige peilingen. Het moet op HF zwemmen in de pvv’ers. Maar goed, vlag maar als off topic dan. En politiek. Is wel een bannetje waard.

1 like

Wie was jij voor 8 augustus 2018 dan?

Toen was ik Marijn. Er is nu overigens een nieuwe Marijn.

3 likes

:+1:t4:

2 likes

Dat ie op lucht loopt is niet juist, hij loopt op gebakken lucht, temperatuursverschil :wink:

1 like

Krimpen en uitzetten van lucht/gasmengsel als gevolg van temperatuurwisselingen. Een automaat ‘loopt’ ook niet op polsbewegingen maar doordat de rotor-bewegingen de veer kan opwinden enz., toch noemen we het ‘loopt op polsbewegingen’.
Loopt op lucht is dus een mooie volksmondbenoeming van deze techniek, zoals JLC dit zelf ook benoemt :wink:

2 likes

Iemand hier al van op de hoogte? Of misschien iemand al uitgeprobeerd? :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik was al bezig met een berichtje typen “hee handig zeg zo’n magnetische naald in een horloge! :thinking:”

Toen vroeg ik me af “ja maar waarom werkt hij op het zuidelijk halfrond dan niet?”

Vervolgens bedacht ik wijselijk “vreemd dat dat kompas pas werkt als je de urenwijzer naar de zon wijst.”

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie “het is ondanks het tijdstip toch tijd voor nog een kopje koffie voor W.E.”

2 likes

Een rolls Royce heeft ook onderhoud nodig

(geen Rolls, maar zit er dichtbij)

No shit?
:smirk:

Welnee, die ruil je gewoon in voor een nieuwe.

2 likes

Wachten tot de asbak vol zit he, dan inruilen :grin:

2 likes