Horloge/Geld Overdracht Locatie?

Nog steeds benieuwd naar het verhaal…

1 like

Wederzijdse due diligence in dit geval:

• ik ga normaliter nooit met cash langs bij vreemden en dan zeker niet bij mensen thuis.

Uitzondering maak ik slechts voor vertrouwde forumleden net als jij. :slightly_smiling_face:

Marktplaats figuren hooguit in een hotel of bij de McDonald! :face_with_raised_eyebrow:

Zo komen de praatjes in de wereld want ik heb geen garage. :wink: Wel een boxruimte op de begane grond. Ik heb goede redenen om niet zomaar iedereen mijn huis binnen te laten gaan. Als het mensen niet bevalt kopen ze toch niet? Afspreken op andere lokatie heb ik ook wel gedaan.
Het topic gaat over zakelijke transacties niet over een waardeoordeel.

Dit draagt echt bij aan een leuke deal :joy:.

2 likes

Ik doe nooit zo moeilijk, heb ze elke x bij mijn thuis laten komen.
Er is hier niks te halen.

Als ze mijn naam of telnr op zoeken op Google staat er alle info, ze komen er dan toch wel achter.

1 like

De lobby van een Hilton of soort gelijk hotel.

Ik spreek daar altijd af om drie redenen:

• het is rustig
  • cameras en beveiliging
  • luxe uitstraling

Bij dat soort hotels is er altijd een camera gericht op de deur waar men binnenkomt. Dus als je met onbekende te maken hebt is er in ieder geval beeld materiaal.

Vaak is er ook gewoon een beveiliger aanwezig dus dat is ook fijn.

Ik spreek altijd in het bos af… Als de deal goed gaat begraaf ik het geld… :sunglasses:

13 likes

Totdat er iemand binnen zit en het bedreigend wordt.

1 like

Vertel!!!:scream:

Dat kan natuurlijk ook :sunglasses:

2 likes

Met @hendrik een keer in VdV afgesproken.

Ik denk er nog wel eens aan terug.

4 likes

Niet dat ik jou of Dreski niet vertrouw :wink: maar waar bestaat die due diligence dan uit?

Ik spreek meestal ergens halverwege af; zowel voor de koper als voor mij te doen. Maar zoveel verkoop ik niet, en zeker niet met drie nullen.

Overigens is dat vooral omdat mijn huisgenoten het horlogegezeur wel een keer zat zijn, en je dan toch wat ontspannender bij b.v. een VdV of in een eetcafé kunt zitten.

Hadden jullie samen een kamertje geboekt? :sunglasses:

2 likes

Bijenkorf Adam restaurant (hoogste verdieping)

Zie daar maar eens weg te komen als bad guy… Super goede beveiliging en rond de Dam etc ook goede beveiliging.

Vd Valk is niet handig, want slechte beveiliging en vaak middle of nowhere locatie.

1 like

Nou, ik heb toch al een behoorlijk aantal overdrachten bij vdV gedaan en dat was altijd op een locatie aan de rand van een (middel)grote stad, direct aan een snelweg.

Wel wemelt het er inderdaad niet van beveiligers.

1 like

Mochten ze je daar rippen en heel hard kunnen rennen incl. auto ben je toch echt gezien. Dat is in een pand van 5-6 verdiepingen midden in het best beveiligde deel van een grote stad toch toch wel anders.

Ben nog niet zo bang uitgevallen, en ik kom uit OSS. En je weet wat ze zeggen over ossenaren.

Maar wat moeten ze nu hier komen halen, gebruikte datejust ?

Denk dat ik in het gewone leven meer risico loop dan hier.
Maar goed je weet natuurlijk nooit.

Ik jou geval snap ik dat je alle risico’s moet afdekken zover dat het natuurlijk kan.

2 likes

Ook in het donker?

• hoelang is iemand hier lid
  • hoe actief is iemand en welke horloges heeft hij/zij volgens eerdere posts in bezit en waarover schrijft diegene
  • hoeveel andere leden hebben een ervaring van de verkoper achtergelaten op HF en tevens de verkoper zélf in persoon ontmoet
  • de nauwkeurigheid van de omschrijving en kwaliteit van de foto’s (veel liefhebbers waaronder ik zijn extreem pietluttig en precies; het draait immers om de details)
  • contact via telefoon/Whatsapp
  • een huisadres doorgeven is óók een teken van vertrouwen als het om een kostbaar horloge gaat
  • verder check ik vooraf de buurt en ligging woning

Is dat antwoord op je vraag?

3 likes

:sunglasses:
Forumleden, Warroo kunt u gerust thuis ontvangen, maar ja dat wist ik toen nog niet.

3 likes