En als je het al krijgt duurt het erg lang.
Ik vermoed inderdaad dat het zo gegaan is. Het gekke is dat er een dame van âonderzoek buitenlandâ belde met de mededeling dat de claim om genoemde reden is afgewezen. Op mijn verzoek stuurde ze pas een (kort) mailtje, zonder bewijsvoering of zelfs ook maar PostNL logoâs. Een redelijk makkelijke en standaard reactie derhalve.
Ik heb het betreffende emailtje vanmorgen doorgestuurd aan de koper. Deze reageerde met de vraag wat nu te doen. ik heb hem aangegeven dat hij het beste bewijsstukken van gewicht etc. bij de Duitse partner Hermes op kan vragen. Hiermee wil ik dan druk bij PostNL proberen uit te oefenen.
Volgens mij ook. Het verbaast me hoeveel mensen hier aangeven als verkoper maar meteen te zullen gaan vergoeden. Ik was dat vooralsnog maar niet van plan.
Het mailtje was overigens kort en op de vlakte; telefonisch insinueerde de medewerkster dat de koper wellicht zelf te kwader trouw zou zijn. Dat kan natuurlijk bij dreigende reputatieschade ook nog aangehaald worden.
Zeer vervelende situatie. Vind het wel raar dat hij 1.heeft afgetekend en 2 dat hij in eerste instantie maar de helft terugvraagt. Spijtige zaak, hoop dat jullie er uit komen.
Gewicht zegt niets, kan ook een brok klei zijn.
Die foto zegt iets over hoe het pakket eruit zou moeten zien bij ontvangst, onbeschadigd, (gekleurd) tape nog in orde, etc.
Deze foto stuur je naar de ontvanger waarmee deze in elk geval iets in ter controle in handen heeft.
En uiteraard maak je gebruik van nieuw verpakkingsmateriaal bij het verzenden van iets met enige waarde, geen oude doos die al (meerdere malen) is geopend. Dat is ook een klein beetje vragen om ellendeâŠ
In theorie leuk, maar het blijft hannesen met die verzenders.
Bij mij (ik woon in een bovenhuis) bellen ze aan en zetten ze het pakje op de trap. Tegen de tijd dat ik beneden ben is de besteller al weg.
En als ik niet thuis ben geven ze het af in een van de winkels beneden. Ook DHL helaas.
Niemand die er voor tekent, laat staan dat iemand het pakje kan controleren. In dat geval helpt het versturen van fotoâs ook niet echt. Bovendien ken ik weinig mensen die een weegschaal in het trappenhuis hebben staanâŠ
Hallo Richard1973,
Ik heb een soort gelijk verhaal lopend December 2015, ik verkoop aan een Duitser diverse horloges, alles in 1 pakket goed verpakt en T&T verzonden, na een paar weken krijg ik een mail dat het pakket niet ontvangen is.
Bij Post.nl verzendings gegevens opgevraagd, keurig gekregen met een door verwijzing naar DHL, zij
geven de verzendings gegevens met verwijzing naar Hermes, zij Hermes geven afleverings data met ondertekening van ontvangst, van al deze documenten kopieen ontvangen, Duitser blijft volhouden dat het niet
zijn handtekening is, Na diverse mails heen en weer kwam de vraag of ik het verkoop bedrag weer terug wilde
storten, ik heb dat geweigerd omdat er voor ontvangst getekend is en hij de claim bij Hermes neer moet leggen. Ik heb geen vertrouwen in de koper misschien dezelfde Duitser.
Het valt mij op dat dit soort problemen zich met name met verzendingennaar Duitsland voordoen.
Ben zelf het afgelopen half jaar als verkoper 2x bijna door een Duitser opgelicht maar kwam er gelukkig beide keren net op tijd achter.
Ik verkoop in elk geval niet meer zomaar iets naar Duitsland.
Is toch leuke handel als 5 van de 10 het geld terug storten.
Ik zie ook regelmatig op Ebay dan verzenden ze wereldwijd en staat er bij alleen niet naar Duitsland met normale post.
En bij Catawiki klagen ze over de Italianen
Dan zou ik mensen die veel handelen in horloges adviseren toch maar eens naar een rechtsbijstandsverzekering te gaan kijken. Zo duur zijn die niet.
Zelf ooit 1 keer moeten gebruiken bij een geschil met een ex-werkgever - de premie had ik er toen uit voor de komende 10 jaar. Ook handig als je juridische vragen hebt, want ook dan kunnen ze helpen.
Met het risico een kneusje toegewezen krijgen die jankend het pand verlaatâŠ
Klopt, een rechtsbijstand verzekering kan een uitkomst zijn.
Maar zodra het horloge de grens over gaat is er wel raad die ze kunnen geven maar voor de rest ben je dan aan de goden overgeleverd.
Om toestanden te voorkomen verkoop ik nooit buiten Nederland, dat maakt de vijver wel kleiner maar als ik zo alle verhalen lees waar het fout is gegaan, ben ik blij dat het me tot nu toe gelukt is uit de problemen te blijven.
Ik breng het horloge zelf gratis binnen een straal van 100km als het een duurder exemplaar betreft, dat kost me meer moeite maar dan sluit ik in ieder geval een hoop gedoe uit.
Groeten,
Noel.
Ja, zo kun je alles wel negatief benaderen.
Als je een gloednieuw horloge koopt kun je ook een âmaandagochtendâ-model om je pols krijgen.
Als je een loodgieter inhuurt kun je ook een incapabele ltsâer krijgen.
Klopt, maar ik acht de kans op mijn strekking iets groter dan jouw genoemde situaties.
Dan heb je nooit mijn tegelzetter ingehuurdâŠ
En mijn rechtsbijstandskneus heeft maar mooi 8.000 gulden voor me binnengesleept.
Kosten, risico verzekering regel je in principe contractueel. In de transportwereld heb je de zogenaamde incoterms. Google maar eens.
Kortom wat je overeenkomt is de basis. Wellicht ook na te vragen hoe het met de leveringsvoorwaarden staat van de transporteur van je keuze âŠ
No offense naar jou toe, wat mij betreft. Je lijkt het persoonlijk op te vatten. Wij spreken beiden uit persoonlijke ervaring, niets mis mee.
No offense taken. En ik vat het ook niet persoonlijk op.
Ik wil ook zeker toegeven dat veel rechtsbijstandsadvocaten beginners zijn - dat kan nadelig zijn (nog weinig ervaring) of goed uitpakken (nog idealistisch en zichzelf willen bewijzen). Misschien heb ik geluk gehad (en pech met de tegelzetter )
In ieder geval kun je voor de prijs van een rechtsbijstandsverzekering (afhankelijk van waar je rechtsbijstand bij zou willen varieert dat tussen de 100 en 400 euro per jaar) hooguit 2 uur een âechteâ advocaat inhuren.
In jouw persoonlijke negatieve ervaring heb jij het natuurlijk zelf zeer kundig overgenomen van je rechtsbijstandkneus?