Horloge het langst in bezit, en hoe lang

Hallo luitjes.
Ik heb dit jaar nogal wat af geflippert. Nu een beetje rust gevonden. Ik ga naar 3 stuks.
Nu vraag ik mij af hoeveel leden er zijn die een horloge of horloges al zeer lang in bezit hebben. En welke zijn dat dan en waarom.

Hoop dat deze 2 nooit meer weg hoeven. 1 krijgt nog een plaatwissel


DD sinds mei 2019
Dj sep 2019

En nog 1 in bestelling die ook zal blijven.

13 likes

Ja maar, ja maar… Welk horloge heb je nu het langst in bezit, en hoe lang?

9 likes

Met bijna 2 jaar (2 jan 2018) het langst in mijn bezit:

11 likes

Sinds november/december 1984. 35 jaar in bezit.

31 likes


16600,
Sinds 2003,
Eerste nieuw gekochte rolex…

19 likes

Seiko 5, in bezit zo’n 35-40 jaar. loopt nog steeds en nooit onderhoud! 10 jaar actief gedragen. Nieuw gekocht fl 50,-

Wat meer HF stijl horloge, Omega De Ville Prestige 18k, 1971.
20 jaar in bezit en ook zo’n 10 jaar actief gedragen.

De Ville

15 likes

Sinds 1987 (is van 1982) in mijn bezit, eerst staal en 3 jaar later laten ombouwen door AD naar 16613, dus 32 jaar

10 likes

1978, bijna 42 jaar dus.

14 likes

Deze 16803 heb ik sinds 2010.

Hij heeft in een paar keer bij wat andere forumleden gelogeerd maar is gelukkig toch weer thuisgekomen :+1:

13 likes

De DD vanaf mei 2019
De dj eind sep 2019.
:see_no_evil:

5 likes

Mijn eerste horloge; was een afdankertje ergens uit een laatje bij m’n oma. Geen idee meer hoe oud ik precies was; jaar of acht misschien. Heb hem nog steeds al draag ik hem weinig. Heb hem al pak hem beet 36 jaar dus. :sunglasses:

M’n eerste serieuze zelf gekochte horloge, ook een prisma. Gekocht in 1995 in m’n studententijd. Ook alweer 24 jaar geleden intussen. Jarenlang m’n dagelijkse horloge geweest.
De band is op het moment stuk; eens tijd maken om die weer te repareren. :sunglasses:

10 likes

Tissot Visodate sinds 2015, krijgt weinig polstijd meer. Alleen in de zomer op nato!

5 likes

Mijn eerste horloge, toen al gekozen voor een automaat. Gekregen van mijn vader, ook een horlogeliefhebber, na het afsluiten van het basisonderwijs. Het horloge had oorspronkelijk een glasplaat, maar deze is bij aan gruzelementen gegaan na een poosje. Door de juwelier vervangen door een plexiglas. Nog nooit geserviced en loopt nog steeds prima. Af en toe draag ik hem nog met veel plezier. Ben er erg gelukkig mee deze nog in mijn bezit te hebben! 44 jaar in bezit, wie biedt er meer…? :grinning:

13 likes

Nu iets meer dan 10 jaar oud en in bezit, mijn eerste “echte” horloge. Draag deze soms nog eens, maar krijgt weinig polstijd meer. Gaat nooit weg denk ik.

5 likes

Reeds 25 jaar in mijn bezit :smile:

11 likes

Overhemd en horloge horen bij elkaar? :wink:
Is ook een tijdloze combi. :+1:

5 likes

Eerste echte horloge (dat ik dus ook nog steeds in werkende staat heb) was een Seiko 6139 met inwendig draaibare bezel. 24 jaar in bezit.

Eerste zelf gekochte horloge is een SMP van 1-8-1996.
Een cadeautje aan mezelf na hard werken, voor de vakantie (veel duiken!). Die is dus 23 jaar oud.

Hahaha, is een oude foto, intussen is het overhemd vervangen :wink:

1 like

Deze allemaal 4-5 jaar in bezit nu; Samurai als prima vakantiehorloge, icoon 62MAS als vintage en SMP Bond. Laatste twee gaan ook nooit meer weg.



10 likes

toen was er al een wachtlijst van 9 maanden…