RICHARD MILLE; ik zag gisteren Pogacar nog rondfietsen met een Richard Mille om de pols.
Dat is nou eenmaal hun business model, je koopt 1 horloge en je betaalt voor 2. Ik vind het eigenlijk wel bizar knap dat zo’n jong merk, zo snel een gevestigde naam is geworden in de conservatieve horloge wereld. Het is in de gehele luxe sector sowieso vrij uitzonderlijk dat een nieuw merk zich weet te vestigen. De meeste luxe merken leunen toch altijd op heritage.
Dat is niet heel best argument natuurlijk. Jouw omgeving is niet representatief.
Tag Heuer steekt miljoenen in marketing en zullen uitgebreid marktonderzoek doen. Zij zullen echt wel een beter beeld hebben of dat weggegooid geld is of niet.
Precies dat.
Dat MS report zit op bepaalde individuele merken er zeker naast, maar het is vooral tekenend wat Swatch niet tegenspreekt: dat zij als groep het slecht doen en dat Omega - hun best lopende merk - al jaren daalt qua marktaandeel. Jammer, want een mooi merk met veel historie.
Misschien heb ik gewoon geen zin in de zoveelste discussie. Ik zeg alleen wat ik vind. Wat anderen daar mee doen boeit me niet zo.
En dat doen ze perfect, zelfs de AD’s zijn er blij mee !
Nou ja, dat dus. We moeten niet vergeten dat in vrijwel elke populatie het percentage horloge horlogeliefhebbers en mensen die het geld over hebben voor een ‘premium’ horloge heel klein is. En TAG Heuer zal, o.b.v. (wél) representatief onderzoek hebben uitgevonden dat binnen de populatie Formule 1-fans er net ietsje meer dan gemiddeld (potentiële) interesse is voor premium, sportieve horloges. Tegenwoordig worden die grote marketingbudgetten niet zomaar ergens tegenaan gegooid. Alles is nu o.b.v. onderzoek en cijfers. Komt wel bij dat (TAG) Heuer al sinds mensenheugenis een merk is dat een sterke link heeft met autosport. Dus de match is gewoon heel kloppend.
De betrouwbaarheid van de cijfers staan dus ter discussie, maar Christopher Ward is wel mooie nieuwe binnenkomer vind ik! Toch wel echt als een soort micro brand voor liefhebbers begonnen ooit. Ik denk dat je CW overigens niet zal horen klagen over het rapport
Waarom zou de grootte van een kast in een bepaalde verhouding tot een uurwerk moeten staan?
Bedoel je alles dat afwijkt van de 3-uurs en 6-uur positie? Lijkt me niks meer dan een subjectieve kwestie van voorkeur en smaak.
Dus omdat de Turkse bazaar R0503V’s verkoopt zijn de originele horloges ineens mall watches?
Leuk om te zien dat er veel meningen en smaken zijn. Echter jouw bericht en het bericht er vlak voor komen mij een beetje denigrerend over richting degenen die een andere mening en smaak hebben dan jij.
Om clean en gebalanceerd ontwerp te krijgen.
Nee hoor. Groot fan van de datum op vier of half vijf. Ik heb het er meer over dat de datum te ver naar het midden van de wijzerplaat staat, of in het geval van de Tudor BB Pro GMT zelfs te ver naar de rand van de wijzerplaat.
Tja, het is maar een mening. Ik vind dat je op zijn minst mag zorgen dat je een in de kast passend uurwerk kunt gebruiken of maken wanneer je 1000-5000 euro voor een horloge vraagt. De Swatch groep is hier notoir slecht in.
Eigenlijk komt het er op neer dat veel uurwerken ooit ontwikkeld zijn om in 34-36mm kasten te passen, maar dat ze nu in 39-42mm kasten worden gebruikt.
Als je dat denigrerend vindt spijt me dat voor je.
Nee hoor.
Mee eens. Je ziet vaak al in een oogopslag dat het gewoon niet klopt, maar toch wordt gedaan.
Ik vraag me wel af, is dat technisch niet te manipuleren? Een uurwerk is natuurlijk heel kostbaar. Maar kan je een datumschijf nou niet aanpassen, vergroten oid waardoor het beter zou passen in een grotere dial? Nu lijkt het een hele ‘vaste positie’.
Nomos weer een plekje in achting gestegen ![]()
Om welke reden?
Het denigrerende zit m niet in de voorkeuren die je hebt, maar in het degraderen van een hele grote groep horloges tot mallwatches.
Ook een datum die verder naar het midden is gepositioneerd is een kwestie van smaak. Mij stoort het zeker niet altijd. Ja ik weet dat de reden is dat het uurwerk waarschijnlijk voor een kleiner horloge was bedoeld, echter dat gegeven op zich zou mij niet uitmaken.
Of een horloge in balans is voelt voor een ieder anders. En soms is het helemaal niet erg als een horloge niet in balans is, lekker tegendraads of afwijkend kan soms ook leuk zijn.
Ik vind dat je op zijn minst mag zorgen dat je een in de kast passend uurwerk kunt gebruiken of maken wanneer je 1000-5000 euro voor een horloge vraagt. De Swatch groep is hier notoir slecht in.
Geef eens wat voorbeelden dan waar de Swatch group so notoir slecht in is PRX, Speedmaster?
Lekkere kleine manufactuur die nog niet in het lijstje is aanbelandt. De verkoop van clubjes zet mss ook geen zoden aan de dijk ![]()
![]()
Leuk dat Zenith zo klein is, echt een merk voor (horloge)nerds…IWC is dan weer groter dan ik dacht.